processor kopen via internet?

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Hallo,
ik wil heel graag een thlon 1400 (200fsb) hebben, als ik hem bij gistron koop is dat het goedkoopst, ik heb al gelezen wat verschillende tweakers van gistron vinden, maar de menigngen zijn verschillend.
ik weet nu dus niet of ik moet bestellen via internet of niet.
want ik weet natuurlijk niet hoe lang het duurt voor ik het binnen heb, dalijk duurt het 3 weken, en dan zijn de prijzen weer gedaald, of ze sturen een kapotte op!
wat moet ik nou doen. kopen of niet...? :'(

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 15:24
als je zelf handig bent met de boel te installeren: ja
zo niet dan zeker niet doen, amd's zijn snel kapot. Laat dan de locale puter-boer hem voor je op je mainbord zetten.

Kost misschien paar tientjes meer, maar bespaard je honderden gulden als hem perongeluk zou mollen

en ook nog eens dat als je toevallig een kapotte krijgt van gistron gaan vast niet gaan geloven dat ie al kapot was toen je hem kreeg

• mad_dog
opzetten is geen probleem, heb ervaring mee, is niet zo moeilijk, maar als ie kapot is, dan is ie dat toch....geloven ze vast wel.....damn, ik weet het gewoon niet, en de lokale pcboer heeft geen 1400 met 200 fsb....

Verwijderd

Ik heb er zondagavond een besteld (Athlon 1.4GHz 100MHz) voor 359 gulden. Ik heb meteen gevraagd wanneer ie geleverd zou worden: ik kreeg vrij snel een mailtje terug met de melding dat de proc dinsdag of woensdag verstuurd zou worden. Vandaag nog niks binnen, dus ik heb weer even naar ze gemaild en ik kreeg binnen ruwweg 45 - 60 minuten een mailtje van ze met de mededeling dat ze de processor vandaag pas binnen hadden en dat ze hem meteen hebben verstuurd zodat ie er morgen is...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op donderdag 06 september 2001 20:17 schreef ThunderStorm het volgende:
.....amd's zijn snel kapot...
Euhhhh... dan ben je wel HEEL ERG onhandig...

Maar zit er bij jou geen PC -boer in de buurt? Voor die paar tientjes meer heb je wel direct service... en een vast aanspreekpunt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mad_dog
dat klinkt mooi!
hmmm....ik ga ze nu ff mailen, kan dat in het nederlands ;)

• mars
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Ja hoor, moet je ze ff melen :)

De enige echte :-)

Verwijderd

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een fysieke winkel omdat dat gemakkelijker is als je service nodig hebt. Die paar tientjes (dfl.) meer heb ik meestal wel voor over voor wat meer zekerheid. Dat is dus een afweging die je voor jezelf moet maken.

Verwijderd

Ik geef (natuurlijk) ook de voorkeur aan een winkel waar je naar binnen kan lopen, even rond kijken en gewoon rechtstreeks met een medewerker kan praten, maar ik woon in de buurt van Hilversum en daar zijn niet zo veel goede PC-winkels :( Dus dan is een postorderbedrijf een stuk handiger dan wanneer je idd een PC-boer op de hoek hebt zitten.

Bovendien ben ik (nog) geen TB1400 tegengekomen in een 'echte' winkel, maar wel bij Gistron en die leveren nog goedkoop ook... ik ben benieuwd of ik morgen een nieuwe proc heb...

Verwijderd

In de Pricewatch staan drie winkels in Hilversum: Digistore, Microsystems en Hacom Hard&Software Service. Ik ken deze winkels verder niet, maar misschien dat je er iets aan hebt (of je kent ze al :) ). Bij mij in Rotterdam is de Athlon 1,4 overigens goed verkrijgbaar (Gelukkig veel PC shops 8-) !) Suc6 met je nieuwe speeltje.

Verwijderd

Ik heb dus vandaag de processor binnen en hij doet het uitstekend. Het was degelijk verpakt zodat de processor niet bij de eerste de beste klap naar de knoppen zou zijn... Meteen computer open, mobo eruit, processor erop en het hele zooitje werkt prima. Processor is idd 100MHz FSB.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 20:14 schreef mad_dog het volgende:
Hallo,
ik wil heel graag een thlon 1400 (200fsb) hebben, als ik hem bij gistron koop is dat het goedkoopst, ik heb al gelezen wat verschillende tweakers van gistron vinden, maar de menigngen zijn verschillend.
ik weet nu dus niet of ik moet bestellen via internet of niet.
want ik weet natuurlijk niet hoe lang het duurt voor ik het binnen heb, dalijk duurt het 3 weken, en dan zijn de prijzen weer gedaald, of ze sturen een kapotte op!
wat moet ik nou doen. kopen of niet...? :'(
Vergeet het volgende niet (Algemene verkoop- levering- en betalingsvoorwaarden van Gistron GmbH):

Artikel 5 Prijzen en betaling 5.1 De artikelen van Gistron GmbH worden geleverd tegen de prijzen die gelden op de datum van verzending vanaf het magazijn van Gistron GmbH

Artikel 2 Offertes 2.1 Alle offertes opgesteld door Gistron GmbH zijn vrijblijvend, onverbindend en zolang de voorraad strekt, tenzij anders in de offerte is vermeld

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 22:26 schreef Networx het volgende:
Ik geef (natuurlijk) ook de voorkeur aan een winkel waar je naar binnen kan lopen, even rond kijken en gewoon rechtstreeks met een medewerker kan praten, maar ik woon in de buurt van Hilversum en daar zijn niet zo veel goede PC-winkels :( Dus dan is een postorderbedrijf een stuk handiger dan wanneer je idd een PC-boer op de hoek hebt zitten.

Bovendien ben ik (nog) geen TB1400 tegengekomen in een 'echte' winkel, maar wel bij Gistron en die leveren nog goedkoop ook... ik ben benieuwd of ik morgen een nieuwe proc heb...
In Naarden zit Comptechworld,
Naarden zit dichtbij Hilversum.
Waarom koop je daar niet?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 09 september 2001 01:00 schreef OetelDonk het volgende:
In Naarden zit Comptechworld,
Naarden zit dichtbij Hilversum.
Waarom koop je daar niet?
Da's in de buurt en ook nog eens een goeie toko. Bij problemen kan je er zo langs en de service (kennisniveau!) is uitstekend. Tenminste da's mijn ervaring...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Mja, ik heb mijn TBird 800 en Abit KT7 RAID vorig jaar augustus ook via de post laten komen (de KT7 RAID was moeilijk leverbaar en ik moest er voor op een wachtlijst.)

Kwam destijds van Bolderhardware Ik heb m'n koeler er fatsoenlijk op gekregen, maar met een paar keer koeler erop en eraf is er toch een klein stukje core afgebrokkeld. Maar de proc werkt nog steeds.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Ik bestel al zo'n 2,5 jaar het grootste deel van mijn hardware via internet. Nog nooit problemen gehad eigenlijk...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik bestel ook een hoop via Internet, nog nooit problemen gehad en als je Gistron niet vertrouwt kun je toch gewoon een andere winkel nemen? Keuze genoeg :)
Pagina: 1