Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim van Mierlo
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-12-2023
Vol goede moed heb ik vanmiddag de nieuw geleverde originele Lenovo accu geplaatst.
Ik heb de accu geplaatst en de lader aangesloten, na een klein uurtje heb ik de laptop geprobeerd op te starten maar zonder resultaat. De laptop deed niets. Het lijkt er op de er geen rest spanning in de nieuw geleverde accu aanwezig is.
Ik heb daarna de accu van het eerder geleverde huismerk geplaatst, de laptop starte netjes op en het batterijicoontje gaf aan dat er spanning zat in de accu.
Toen heb ik om uit te sluiten dat misschien de lader defect zou zijn een andere lader van andere Lenovo laptop aangesloten en daar kan ik uit opmaken dat de lader niet defect is.

Wat opvallend is dat ik wel de lader kan aansluiten en werken op mijn laptop, alleen het laden van de batterij wil niet lukken met de huismerk accu. Maar voordeel van de huismerk accu is wel dat de laptop gewoon opstart en ik erop kan werken.

Weet iemand wat hier mogelijk aan de hand en of er dus een ander probleem met de laptop waardoor het laden niet wil lukken.
..

Relevante software en hardware die ik gebruik Laptop Lenovo Ideapad 530S
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik heb inmiddels 2x een huismerk accu geplaatst en ik heb een andere lader geprobeerd om dat uit te sluiten.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet je zeker dat het voltage van de accu's gelijk zijn? Blijkbaar zijn er meerdere varianten voor die laptop. Bron: https://en.laptopbatterys...15ikb-laptop-batterij.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim van Mierlo
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-12-2023
Soldaatje schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:44:
Weet je zeker dat het voltage van de accu's gelijk zijn? Blijkbaar zijn er meerdere varianten voor die laptop. Bron: https://en.laptopbatterys...15ikb-laptop-batterij.htm
Ik heb zelfs een originele accu van Lenovo geprobeerd maar daarmee wil het helemaal niet lukken