Ubiquiti unifi u6+ probleem voeding POE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffl
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-01 19:02
Hallo,
Ik had graag geweten of ik volgend acces point zal functioneren via POE in mijn netwerk: Ubiquiti UniFi U6+
Mijn hoofdrouter is van telenet (model CH7465LG-TN/Eurodocsis 3.0 modem) en volgende utp kabel loopt hiervan naar de switch ( UTP CAT5E 200Mhz iso: 1EC11S01 Ansi:E1A568-C2) waar ik het acces point wenst te installeren.
Mijn vraag is of ik voldoende voeding zal krijgen om het product te laten werken. Indien dit niet het geval is: kan ik dit alsnog verhelpen met een POE injector of iets anders? (ik ken er niet veel van..)

Alvast bedankt om dit te bekijken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59

lier

MikroTik nerd

Wie gaat de spanning leveren? De switch (welke is dat)?
Volgens de site zijn dit de specificaties:

Power method PoE
Supported voltage range 44–57V DC

Als de switch geen spanning kan leveren, dan heb je een injector nodig. Geen idee of die meegeleverd wordt (maar dat kan je vast zelf terugvinden).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:47
Als je switch geen PoE levert heb je een adapter nodig: uitvoering: Ubiquiti Gigabit PoE injector, 48V/0.5A
Hiermee kan je dan je AP voeden.

[ Voor 85% gewijzigd door markisoke op 07-12-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffl
Omdat ik nogal een noob ben op dit gebied heb ik het wat verkeerd omschreven, mijn excuses

De switch die ik eigenlijk bedoel is gewoon een utp wandcontactdoos. Ik heb al begrepen dat mijn hoofdmodem geen POE ondersteunt.

Dus ben ik dan best af met een POE injector die ik hang aan de utp wandcontactdoos? Ik moet er bovenop dan wel voor zorgen dat die extra voeding niet terugkomt naar mijn hoofdmodem. Is de Ubiquiti Gigabit poe injector hier geschikt voor?

Alvast bedankt voor jullie beide reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 16:48

Sharky

Skamn Dippy!

Als je een injector koopt, zorg er dan voor dat je eentje hebt die (volgens de PoE standaard) eerst een handshake doet om te kijken of het aangesloten apparaat wel PoE ondersteunt. Als hij dat niet doet en je sluit een niet-PoE apparaat aan, dan zal die stuk gaan. Pas dus op met AliExpress en aanverwanten.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Stoffl schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:57:
Omdat ik nogal een noob ben op dit gebied heb ik het wat verkeerd omschreven, mijn excuses

De switch die ik eigenlijk bedoel is gewoon een utp wandcontactdoos. Ik heb al begrepen dat mijn hoofdmodem geen POE ondersteunt.

Dus ben ik dan best af met een POE injector die ik hang aan de utp wandcontactdoos? Ik moet er bovenop dan wel voor zorgen dat die extra voeding niet terugkomt naar mijn hoofdmodem. Is de Ubiquiti Gigabit poe injector hier geschikt voor?

Alvast bedankt voor jullie beide reacties
Met een PoE injector moet je wel een extra stopcontact bij je modem hebben. Een injector heeft namelijk twee poorten, een voor de netwerkverbinding naar je modem of een switch en een met netwerk en stroom naar je u6+ access point en moet gevoed worden met een netsnoer. Een injector met bijpassende spanning voldoet. De U6+ gebruikt passive 24V PoE (af), daarvoor kun je de U-POE-af gebruiken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Sharky schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:01:
Als hij dat niet doet en je sluit een niet-PoE apparaat aan, dan zal die stuk gaan.
Een PoE PSE maakt niets stuk als wat er op wordt aangesloten daar geen gebruik van maakt, dat heeft niets met een handshake te maken. Als je doelt op Passive injectors, dan is dat geen PoE device gezien dat aan geen enkele IEEE standaard voldoet.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 08-12-2023 15:30 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 16:48

Sharky

Skamn Dippy!

DukeBox schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:09:
[...]

Onzin, een PoE PSE maakt niets stuk als wat er op wordt aangesloten daar geen gebruik van maakt, dat heeft niets met een handshake te maken. Als je doelt op Passive injectors, dan is dat geen PoE device gezien dat aan geen enkele IEEE standaard voldoet.
Dat is toch wat ik zeg?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Niet helemaal, een niet PoE PD device gaat niet stuk als deze op een passive PoE PSE wordt aangesloten.
Een active of passive PoE PD met afwijkende voltage 'kan' stuk gaan wanneer deze op een passive PoE PSE wordt aangesloten echter voldoet dan dat PD device ook niet aan een IEEE standaard.

Oftewel, als de PD én PSE niet voldoen aan de IEEE standaard alleen in dat geval is er een kans dat iets stuk gaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffl
Goed,
Dus als ik het goed begrijp kan ik de poe injector uitvoering: Ubiquiti Gigabit PoE injector, 48V/0.5A via mijn utp wandcontactdoos aansluiten op de Ubiquiti UniFi U6+ zonder dat deze injector spanning teruglevert aan mijn hoofdrouter? :)
Pagina: 1