Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron16
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
Dames en Heren, wie kan mij op weg helpen

Ik zoek een laptop met 2 sloten voor SSD M2. Kan het nergens vinden in product specificaties.
Ook Google haakt af met zoekresultatien
Wie weet wat/welke.
Alvast bedankt

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:59
Budget, waar ga je het voor gebruiken, afmeting scherm, etc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOof62LAS6ggn3JTgxd-cw9dKDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HUFjQjko9LiP1LW09HMFQLTA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Zatara op 07-12-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Meer info is wel zo handig ja.

Als je bijvoorbeeld 2x 1TB wil kan je ook prima een 2TB SSD opdelen met 2 schijfletters. Zijn er ook niet andere dingen bij een laptop die ook erg belangrijk zijn ? Door de focussen op perse 2 slots kan het maar zo zijn dat je andere dingen moet opgeven aangezien het aantal met 2 slots erg beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanV2000
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
veel laptops hebben op t moederbord ook een lege connector voor een toekomstige schijf je kan zelf eventueel zo'n kabeltje toevoegen alleen wel kijken of hij wel compatible is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Toevallig weet ik dat een HP Z-book (volgens mij de studio) 2 NVMe sloten heeft. Ik vermoed dat wat jij zoekt niet direct in een budget reeks beschikbaar is. En een Z-book is gewoon peperduur (eigenlijk te duur voor naar wat het biedt, maar dat is een mening). Maar goed, met het filter van @Zatara kun je wellicht wat.

Soms is een M.2 slot niet synoniem met NVMe, maar M2 kent ook SATA SSDs. Al zal dat zo'n beetje wel een uitstervend ras zijn. Als ik zelf deze zoektocht zou doen, zou ik direct de specs (omdat mijn voorkeur bij zakelijke laptops ligt) van bijv Lenovo Thinkpad P, HP Elitebook, Dell Latitude controleren. Die staan (zeker Dell niet) lang niet altijd in de pricewatch, maar bij de fabrikant zelf kun vermoedelijk deze info wel vinden.

Overigens: ondanks alle review resultaten die sterk focussen op bepaalde lees/schrijfsnelheden, is een 2e SSD die 'maar' SATA is ook prima c.q. veel beter dan een traditionale HDD, domweg omdat je access times een bak zaken en je doorvoer/IOPS al snel (veel) hoger zijn. Als je laptop al een HDD heeft (naast een NVMe SSD) zou je kunnen overwegen om de 2,5" HDD te vervangen door een klassieke 2.5" SSD. Dat past bijna altijd.