Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb een Philips TV met een ingebouwd Ambilight systeem. Nu zou ik heel graag nog smart lampen erbij willen die synchroon lopen met mijn televisie beeld.
Ik zie dat Govee een heel mooi systeem heeft, maar dan moet ik de dreamview met camera erbij kopen als ik het goed begrijp. Die camera zet je dan boven op je tv (erg lelijk als je het mij vraagt).

Nu was mijn vraag of er hier iemand smart lampen kent die je kunt verbinden met je televisie, zonder zon lelijke camera boven op je televisie te hebben. Mijn dank is groot!

Het maakt mij niet zoveel uit wat voor een soort lampen, als ik ze maar kan verbinden met mijn televisie.

Ps: ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, zo niet, excuses hiervoor !

[ Voor 5% gewijzigd door GluonC op 07-12-2023 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:53
Ehhh? Philips Hue lampen zelf? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:46

SambalBij

We're all MAD here

Afhankelijk van hou oud je TV is kan dat wellicht met Hue lampen?
Vanaf halverwege dit jaar stoppen ze daarmee met nieuwe modellen, wat impliceert dat het met oudere modellen (nog) wel kan?
nieuws: Philips-Ambilight-tv's krijgen geen Ambilight+Hue-functionaliteit meer

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Was ik naar aan't kijken, maar ook dat is me niet helemaal duidelijk. Ik neem aan dat ik dan wel de sync box erbij moet kopen? Dus dan zou ik zoiets moeten kopen:
https://www.coolblue.nl/e...ck-duo-pack-sync-box.html
Dat word wel een duur grapje dan 😅 deze heeft iig geen camera op de tv zie ik dus dat is al een groot pluspunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:53
GluonC schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:19:
[...]

Was ik naar aan't kijken, maar ook dat is me niet helemaal duidelijk. Ik neem aan dat ik dan wel de sync box erbij moet kopen? Dus dan zou ik zoiets moeten kopen:
Dat word wel een duur grapje dan 😅 deze heeft iig geen camera op de tv zie ik dus dat is al een groot pluspunt.
Nee... Je moet alleen een Hue Bridge hebben en Hue lampen, zo doe ik het zelf ook! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
GluonC schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:19:
[...]

Hue bridge en hue lampen, een startsetje dus, is voldoende MITS je tv dat nog ondersteunt:
nieuws: Philips-Ambilight-tv's krijgen geen Ambilight+Hue-functionaliteit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Nu zie ik net pas met dank aan een YT filmpje dat Goove ook een systeem heeft zonder camera
https://www.bol.com/nl/nl...JHBwK9Ic71sBoC1bgQAvD_BwE

Eigenlijk hetzelfde als Philips, alleen dan de helft goedkoper. Ik krijg er nog zelfs een led strip bij, die ik dan ergens anders zou kunnen hangen. Plus 2 lampen die mooi naast mijn televisie passen. De lampen van Govee scoren na Philips ook het beste volgens mij. Als er iemand nog misschien een ander merk heeft hoor ik het graag, maar ik denk persoonlijk dat ik toch naar een van deze 2 merken moet gaan kijken.
Ik heb het financieel niet heel breed dus mijn voorkeur gaat dan uit naar Govee.

Edit:
Mijn tv ondersteund wel Philipe Hue zie ik. Ik lees onder de reacties bij veel YT filmpjes toch best veel negatieve ervaringen met Govee. Lastige keuze, misschien dus toch maar iets meer geld uitgeven zodat ik geen spijt ga krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door GluonC op 07-12-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:25
Let op bij een systeem dat via hdmi werkt, zoals die van Govee werkt het alleen als je iets via die hdmi aansluiting bekijkt. Met de interne tv tuner of apps die op de tv zelf draaien werkt het niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 14:28

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zelf heb ik al tijden de Hue sync box in combinatie met een stel lampen en een LED strip achter de TV. De sync box is nog steeds behoorlijk aan de prijs en ik kan nou niet zeggen dat ik altijd een soepele ervaring heb gehad. Voor die prijs kan dat best een afknapper zijn.

Het automatisch switchen van outputs werkt niet helemaal vlekkeloos (of soms zelfs niet). Soms stop hij ineens eventjes met "syncen", beeld gaat door maar de lampen gaan dan even gewoon op de stand van voor het syncen. Na een paar seconden werkt de boel weer. Allemaal dat soort kleine irritante dingen die je niet mag verwachten voor die prijs vind ik.

Toch gebruik ik het nog met veel plezier en als je een aardige vaste setup hebt dan leer je daar wel mee werken en valt het allemaal wel mee. Het effect is wel echt heel gaaf namelijk, zeker met meer lampen dan alleen een LED strip.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
@GluonC Dit heeft vrij weinig met fotografie en video te maken, dus ik schuif hem even naar de collega's bij Beeld & Geluid :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Wormaap schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:14:
@GluonC Dit heeft vrij weinig met fotografie en video te maken, dus ik schuif hem even naar de collega's bij Beeld & Geluid :)
Bedankt, en je mag er gelijk een slotje op doen.

Ik heb toch een set van Philips Hue besteld. De doorslag was het gebruiksgemak, ik heb al een Philips TV en soundbar, dus het plaatje klopt nu wat meer :) los over de Govee over het algemeen ook wat meer negatieve reacties.

Iedereen bedankt voor de hulp en informatie!
Pagina: 1