Dus ik heb al 8,5 jaar dezelfde auto, en daar zitten al die tijd al 205/50/R17 banden onder.
Vlak voor de zomer had ik de APK keuring en zijn de voorbanden (1.7mm) met de hakken over de sloot goedgekeurd, de achterbanden hadden nog 3mm over en 1 achterband had een beschadiging in het loopvlak die voor de APK nog gerepareerd kon worden.
Die voorbanden wist ik en wilde ik al laten vervangen, maar de prijzen bij mijn garage waren best hoog. Dus ik ben aan het shoppen geweest en Euromaster had destijds een 4 halen, 3 betalen actie voor premium merken. Dus online 4 nieuwe banden besteld en montage afspraak gemaakt. Gewoon weer Michelin Primacy 4, maar per ongeluk 205/55/R17 besteld en daar ben ik afgelopen week achter gekomen...
Opzich rijd het prima maar er vallen mij 2 dingen op
Vlak voor de zomer had ik de APK keuring en zijn de voorbanden (1.7mm) met de hakken over de sloot goedgekeurd, de achterbanden hadden nog 3mm over en 1 achterband had een beschadiging in het loopvlak die voor de APK nog gerepareerd kon worden.
Die voorbanden wist ik en wilde ik al laten vervangen, maar de prijzen bij mijn garage waren best hoog. Dus ik ben aan het shoppen geweest en Euromaster had destijds een 4 halen, 3 betalen actie voor premium merken. Dus online 4 nieuwe banden besteld en montage afspraak gemaakt. Gewoon weer Michelin Primacy 4, maar per ongeluk 205/55/R17 besteld en daar ben ik afgelopen week achter gekomen...
Opzich rijd het prima maar er vallen mij 2 dingen op
- Als ik achteruit rij en het stuur naar rechts draai (hoeveel maakt eigenlijk niet uit) loopt er aan de voorzijde van de auto ergens iets aan. Ook als ik een uitrit met drempel afrij en naar rechts stuur, hoor ik kort iets aanlopen. Ik heb al in de wielkasten en naar banden gekeken maar kan niet direct vinden waar het aanloopt. Ik ben afgelopen zomer met een volgeladen auto naar Duitsland geweest en nul problemen gehad met aanlopende banden.
- Een ander vervelend ding is dat de kilometer teller nu lager aangeeft dan de daadwerkelijke snelheid. Nu heeft deze auto altijd al de eigenschap gehad dat de snelheid op de teller gelijk is aan GPS snelheid: 80 op de cruisecontrol is 80 op de gps en ook 80 op de lasergun van oom agent weet ik uit ervaring. Maar nu met deze banden is het dus 80 op de teller: 83/84 op de gps.