Sites met uitleg over Electronica ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Topicstarter
Hallo

Ik ben een volledige leek op het gebied van electronica. (ik kan wel een simpele fanbus/baybus maken), maar vanals ik moet gebruik maken van weerstanden en dergelijke tast ik in het niets :(

Nu, ik ben daarnet naar de bib geweest, maar ik vond niet echt goede boeken over de beginselen van electronica. Nu vraag ik me af of er geen websites zijn die mij hier wat meer uitleg kunnen over verschaffen.

Ik zou genoeg willen weten om een ingewikkelde baybus kunnen te maken, of iets dergelijks (met led's, potmeters en dergelijke). Je begrijpt me waarschijnlijk, ik wil gewoon niet onzeker zijn terwijl ik iets in elkaar knutsel.

Nu heb ik een baybus met 2 schakelaars, die elk op 12/0/7 werken (thx to www.7volts.com).

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Elektuur is een blad dat veel electronica spul uitlegt.. Bijv. een apparaat maken, je krijgt dan schema's en je kan ook de onderdelen kopen en het dan zelf in elkaar knutselen (onderdelen te koop bij elektuur). Een beetje een fatsoendelijke bib heeft wel de elektuur liggen. Het is dus GEEN boek

Verwijderd

Er zijn best wel veel schema's met de wat moeilijkere baybussen te vinden op het net. Ik weet niet wat je allemaal van plan bent, maar het meeste is al wel gedaan denk ik, en is dus ook wel een schematje van te vinden.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 20:23 schreef RooT het volgende:
Elektuur is een blad dat veel electronica spul uitlegt.. Bijv. een apparaat maken, je krijgt dan schema's en je kan ook de onderdelen kopen en het dan zelf in elkaar knutselen (onderdelen te koop bij elektuur). Een beetje een fatsoendelijke bib heeft wel de elektuur liggen. Het is dus GEEN boek
Elektuur is ook boeken.
Elektuur verkoopt misschen wel de printpalten voor hun ontwerpen maar niet "de onderdelen"

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

• RooT
Op vrijdag 07 september 2001 09:44 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Elektuur is ook boeken.
Elektuur verkoopt misschen wel de printpalten voor hun ontwerpen maar niet "de onderdelen"
Ja ok.. bedoelde ik ook :) maargoed de onderdelen kan je bij elke fatsoendelijke electronica winkel wel krijgen! :)

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
Volgens mij begrijpen jullie deze jongen niet :?. Hij wil gewoon de basis weten, dus dingen als natuurkunde boeken e.d. en geen glossy magazines met schema's die iedere mafkees :+ in elkaar kan mikken. Hij wil gewoon leren zelf zo'n schema te verzinnen of iig te begrijpen waarom het zo ontworpen is, zodat hij snapt waarom hij een weerstandje op een andere aansluit. :)

In God I trust, everyone else pay cash.

• RooT
Ja ok.. maar ik denk dat je beter eerst kan beginnen met dingen in elkaar te knutselen, zodat je langzamerhand zelf het id krijgt hoe alles een beetje in elkaar zit. Dan pas kan je dieper erop ingaan dmv zelf schema's ontwerpen enz.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
Hier staan wel veel simpele cicuits die niet al teveel kosten maar waar je best wel geinige dingetjes mee kunt doen. Looplichtjes enzo. Als je zoiets bouwt leer je er wel wat van je wilt toch altijd wel weten hoe het in elkaat zit, en zo moeilijk is het ook niet.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Google.com -> Electronics tutorial

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
[url="http://"http://www.circuitsonline.f2s.com"]http://www.circuitsonline.f2s.com[/url]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Pagina: 1