Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram220287
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-05 13:33
Mijn Sony WH-1000XM4 wordt bijna dagelijks gebruikt voor een aantal jaar, volgens de Sony app heb ik hem 1070 uur aan gehad.
En ben er nog steeds erg tevreden over.

Helaas begint de binnenkant van de oorkussens los te laten, zwarte vlokken vallen er uit.
De buitenkant is nog steeds prima.

Ik heb via een grote bekende webshop niet originele oorkussens besteld, setje was iets van 20 euro.
Maar de passieve noise cancellation is zo slecht dat ik een aantal keer dacht dat hij uit stond terwijl hij aan stond!. :/

Ik gebruik mn koptelefoon meestal op kantoor, waar collega's vaak discussies voeren en het er over het algemeen erg rumoerig is.
De noise cancellation van XM4 filtert het overgrote deel hiervan uit.
Maar door de slechte passieve cancellation van de nieuwe kussens kan de active cancellation het niet compenseren,
Wat er op neer komt dat als de muziek uit staat (of het net stil is) ik gewoon de gesprekken van mijn collega's zonder probleem kan verstaan.

Via de Sony site kwam ik op een webshop uit in België die originele reserve onderdelen verkoop.
Maar voor 2 kussens incl orderkosten (?!) en verzendkosten komt het uit op 125 euro.

Heeft er iemand ervaring met goede oorkussens voor de XM4 waarbij de passieve noise cancellation niet verloren gaat?
Of is er geen goede en goedkopere vervanging van het origineel?

Ik zou het zonden vinden om deze koptelefoon niet meer te gebruiken alleen omdat de kussens versleten zijn.
En een nieuwe XM4 kost op dit moment 199 euro nieuwe of 170 met geopende verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35
Het is vreemd dat originele Sony onderdelen zo slecht verkrijgbaar zijn.... heb je al eens met Sony zelf gebeld en nagevraagd of die shop in België inderdaad het enige officiële kanaal is? Als ik op de Amerikaanse Amazon kijk staan daar ook OEM kussens voor 46 dollar (https://www.amazon.com/So...hones-Black/dp/B0933LG5NX), met BTW en verzendkosten er bij lijkt dat nog voordeliger dan via België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 12:59
Voor mijn XM3 heb ik eerder eens kussentjes van Dekoni Audio besteld.
Zijn prijzig maar tot nu toe houden mijn velour kussentjes het goed uit.

Ken onderstaande shop niet maar popte toevallig op via Google:
https://www.muziker.nl/de...3L8gzsEAQYBCABEgKBVfD_BwE

https://www.muziker.nl/de...3L8gzsEAQYAyABEgLUCfD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram220287
Na een email naar Sony support kreeg ik de melding om een service melding in te boeken bij http://www.esronline.nl/storing-melden

Dit is niet echt een storing, en koptelefoon valt al ver buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35
Er staat een telefoonnummer op die website, ik zou ze eens bellen en vragen waar zij de oorkussens vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb voor de XM3 voor een paar euro nieuwe kussens via AliExpress besteld. Werken perfect, en zullen er ook wel voor de XM4 zijn.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 21:29
Op AliExpress staan ze inderdaad ook voor de xm4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb die van WickedCushions besteld, waren 35 dollar inclusief verzendkosten. Gingen er makkelijk op, en totaal geen problemen mee gehad. Passieve noise cancelling is nog beter dan voorheen, actieve werkt even goed als voorheen.

Kan ik zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 11:08
Ik ben erg benieuwd of je een oplossing hebt gevonden. Ik heb me ook rot gezocht naar een vervanging, maar dan voor de WF-1000XM4.
Ik gebruik nu vervangende dopjes van Bol. Maar die zijn verschikkelijk slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door shalaka op 08-01-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram220287
Ik heb wat onderzoek gedaan naar die van WickedCushions, zoals hierboven werd aangeraden.
Maar ik kwam wat mixes reviews tegen, en ene zegt dat ze beter zijn dan het origineel qua passieve noise cancellation, de ander zegt dat het slechter is.

Ik heb ze dus nog niet durven te bestellen.
De originele kussens zijn aan de buiten kant nog in OK staat, zodra ze echt uit elkaar gaan vallen zal ik waarschijnlijk een set bestellen en hopen dat ze beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-04 12:30
Na vier jaar intensief gebruik van mijn 1000XM3 en wat zoeken deze Soulwit kussens op Amazon besteld.

Comfort is iets minder en de NC is ook achteruit gegaan. Balen dat de orginele niet kan vinden en zonde want het ding zelf werkt nog prima. Ms toch tijd voor een XM4 en deze naar de kleine gaat.

Edit na een week gebruik. Kussen zijn nu wat ingedragen en daardoor iets comfortabeler. ANC ook iets beter, maar nog steeds iets minder dan orginele. Al met al niet ontevreden voor dat geld en de duurzame optie. Over een tijdje nog eens op zoek naar orginele.

[ Voor 13% gewijzigd door Galen2850 op 24-01-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

Chiron

Moderator Discord
Ik heb een 1000xm2 waarvan de pads inmiddels ook krokant zijn.

Nu een setje "misodiko" pads besteld, zijn nog onderweg. Velour/stoffen pads met 'cooling gel' (whatever that may be). Ziet er wel hip uit maar ben ook benieuwd naar de invloed op het geluid.

Ik weet wel dat voor passieve isolatie, leer/pleather beter werkt dan velours/stof. En velours is daarentegen wel weer meer comfortabel (ik heb velours pads op m'n BeyerDynamic DT770).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram220287
Ik heb uiteindelijk een set van Wicked Cushions besteld, ben er matig tevreden over.
Ze zitten prima, maar de passieve NC is beduidend minder dan de originele van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnie111
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-05 02:42
Chiron schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:09:
Ik heb een 1000xm2 waarvan de pads inmiddels ook krokant zijn.

Nu een setje "misodiko" pads besteld, zijn nog onderweg. Velour/stoffen pads met 'cooling gel' (whatever that may be). Ziet er wel hip uit maar ben ook benieuwd naar de invloed op het geluid.

Ik weet wel dat voor passieve isolatie, leer/pleather beter werkt dan velours/stof. En velours is daarentegen wel weer meer comfortabel (ik heb velours pads op m'n BeyerDynamic DT770).
Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de stoffen pads met cooling gel.
Wat doet het met het geluid, de nc en nemen ze vocht (zweet ) op?
Ik heb zelf de xm4. Een prima koptelefoon maar oncomfortabel wat zweet betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

Chiron

Moderator Discord
johnnie111 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 02:30:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de stoffen pads met cooling gel.
Wat doet het met het geluid, de nc en nemen ze vocht (zweet ) op?
Ik heb zelf de xm4. Een prima koptelefoon maar oncomfortabel wat zweet betreft.
Het geluid is wel 'anders', het coolen werkt misschien voor een half uurtje. Zweet nemen ze niet op, de stof is wat 'dichter', het is geen velours zoals bij mn DT770.

Maar ik moet bekennen dat ik de xm2 niet meer gebruik sinds ik een Beyerdynamic Aventho 300 heb aangeschaft, de hoofdband van de xm2 begon echt krokant te worden en hing met gaffertape aanelkaar.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1