Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesly
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik moet een Android-telefoon kopen van de winkel https://www.belsimpel.nl/telefoon en het moet ongeveer 200 euro kosten (Max 240 euro. Min 150 euro).

Mijn vereisten zijn:
  • Mooi scherm
  • Langdurig batterijgebruik
  • Snelle oplaadfunctie
  • Vingerafdruk aan de zijkant (niet in-display, aangezien ik slechte ervaring heb met in-display vingerafdruk van mijn oude Galaxy A51)
  • Een goede camera voor het maken van zowel main- als selfie-foto's van de kinderen.
Mijn gebruik: Facebook, YouTube, WhatsApp, Chrome, Google Maps, Gmail, Google Drive, foto's maken/bekijken van de kinderen, bankieren (geen gaming). Ik heb geen behoefte aan 5G.

Op basis hiervan heb ik deze lijst samengesteld met belangrijke specificaties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWVOkfVKIcEDwck2pwmold7uHwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BDnwMrAOOfSIzkWqwlh7h1fY.png?f=fotoalbum_large

In geval bovenstaande lijst niet laadt:
  • Motorola Moto G52
  • Motorola Moto G62, 64GB
  • Motorola Moto G54 5G, 8GB ram, 256GB
  • Samsung Galaxy A14 5G, 4GB ram, 64GB
  • Motorola Moto G73 5G
  • Motorola Moto G72 (heeft helaas in-display FP)
  • Motorola Moto G82 5G
  • Redmi Note 12 4g
  • Redmi Note 12 5g
Mijn analyse:

Op dit moment overweeg ik (in volgorde) de Motorola Moto G82, Motorola Moto G52, of de Samsung Galaxy A14 5G (hoewel het een Dimensity-model is, dus met minder prestaties), en de Redmi Note 12. Wat zou de juiste keuze voor mij zijn? Of heb ik ergens een ander optie gemist?

Mijn vermoeden is namelijk dat de Redmi Note 12 minder accuduur en performance heeft dan de G82 en G52. De A14 5G heeft op de europese markt volgend mij ook minder specs. Dan resteert alleen G82 vs G52 (waarbij G82 iets nieuwer/krachtiger lijkt)

[ Voor 14% gewijzigd door wesly op 07-12-2023 15:13 ]

Beste antwoord (via wesly op 05-01-2024 00:35)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De G82 en G52 krijgen nog minder dan anderhalf jaar aan beveiligingsupdates. De G54 krijgt nog bijna 3 jaar updates, de Redmi Note 12 nog meer dan 3 jaar en de Samsung Galaxy A14 zelfs meer dan 4 jaar.

De processor van de A14 is niet veel slechter dan die van de G82, maar OneUI van Samsung is wel een veel zwaardere Android skin en het toestel heeft maar 4GB RAM. Laden gaat ook erg traag.
Dan is de G54 een beter alternatief. Deze heeft een iets snellere processor (zeker icm de licht Android skin van Motorola en 8GB RAM), en laad veel sneller op.
De Redmi Note 12's hebben matige selfie camera's, net als de G82 trouwens.

Ik zie dat de Motorola Moto G84 nu voor 239 euro te krijgen is bij belsimpel, dus dat lijkt me je beste keuze. Dit is een nieuw toestel met een OLED scherm, zelfde processor als de G82, snel laden en prima camera's.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 12:11
Je kunt de modellen nog hier op Tweakers in de Pricewatch vergelijken, maar je lijk de Moto G82 al als winnaar aangewezen te hebben, dus zou ik die gewoon halen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De G82 en G52 krijgen nog minder dan anderhalf jaar aan beveiligingsupdates. De G54 krijgt nog bijna 3 jaar updates, de Redmi Note 12 nog meer dan 3 jaar en de Samsung Galaxy A14 zelfs meer dan 4 jaar.

De processor van de A14 is niet veel slechter dan die van de G82, maar OneUI van Samsung is wel een veel zwaardere Android skin en het toestel heeft maar 4GB RAM. Laden gaat ook erg traag.
Dan is de G54 een beter alternatief. Deze heeft een iets snellere processor (zeker icm de licht Android skin van Motorola en 8GB RAM), en laad veel sneller op.

Ik zie dat de Motorola Moto G84 nu voor 239 euro te krijgen is bij belsimpel, dus dat lijkt me je beste keuze. Dit is een nieuw toestel met een OLED scherm, zelfde processor als de G82, snel laden en prima camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesly
RepareerDroid schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:36:

Bedankt voor de suggestie!
De G84 was uit mijn selectielijst gevallen omdat deze een in-display-vingerafdruksensor heeft (een sidebar-sensor lijkt mij handiger/sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
Dat valt wel mee hoor, de meeste toptoestellen hebben het tegenwoordig juist in-screen zitten.
Je hoeft ook niet de power knop te gebruiken om je scherm aan te zetten, vinger op het scherm op de plek van de sensor om te unlocken is genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 23:35

pino85

Im just a Bird in the Sky

dutchgio schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:00:
Dat valt wel mee hoor, de meeste toptoestellen hebben het tegenwoordig juist in-screen zitten.
Je hoeft ook niet de power knop te gebruiken om je scherm aan te zetten, vinger op het scherm op de plek van de sensor om te unlocken is genoeg.
Je zegt het al, de topmodellen. Daar zit ook een high end sensor in en dan werkt het vaak soepel. In dit soort budget modellen is dat toch enigszins anders.Er zit andere hardware in en ook een andere sensor.
Mijn voorkeur zou dan ook zeker uitgaan naar een "fysieke" knop.

Tevens , mijn G200 heeft ook geen in screen sensor maar ik hoef echt niet de power knop te gebruiken om mijn scherm aan te zetten.. er zijn verschillende instellingen en mogelijkheden tegenwoordig waardoor dat niet nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 08-12-2023 16:20 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
wesly schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:55:
[...]

Bedankt voor de suggestie!
De G84 was uit mijn selectielijst gevallen omdat deze een in-display-vingerafdruksensor heeft (een sidebar-sensor lijkt mij handiger/sneller)
In reviews krijgt de vingerafdruksensor van de G84 goede beoordelingen, maar de praktijk ervaring verschilt vaak per persoon. Het beste zou zijn om het in een winkel uit te proberen.

Een paar euro boven je budget is er ook nog de Redmi Note 12 Pro. Als je nog even kan wachten kan de prijs binnen budget vallen. Deze voldoet wel aan al je eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesly
RepareerDroid schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:10:
[...]
In reviews krijgt de vingerafdruksensor van de G84 goede beoordelingen, maar de praktijk ervaring verschilt vaak per persoon. Het beste zou zijn om het in een winkel uit te proberen.

Een paar euro boven je budget is er ook nog de Redmi Note 12 Pro. Als je nog even kan wachten kan de prijs binnen budget vallen. Deze voldoet wel aan al je eisen.
Ik zit eraan te denken jouw prima suggestie, de G84, aan te schaffen. Toen ik erachter kwam dat de G82 geen upgrade naar android 14 zou krijgen was de keuze voor G84 snel gemaakt.

De reviews waren niet negatief over de indisplay-vingerafdruksensor dus ik verwacht geen problemen (hooguit wenning).

De redmi 12 pro (8nm) heb ik ook overwogen, maar die heeft eigenlijk alleen als voordeel sneller opladen (33W zou al snel genoeg zijn voor mij) en opnemen in 4k (wat ik niet zal gebruiken vanwege onpraktische bestandsgrootte). Volgens nanoreview.net is de G84 weer ietjes sneller volgens benchmarks (en nieuwer. Bijv 6 nm vs 8 nm)

Ook de Galaxy A33 overwogen, maar dat verschil leek niet heel groot

[ Voor 3% gewijzigd door wesly op 14-12-2023 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wesly
Ik gebruik inmiddels de G84 bijna een maand naar tevredenheid. De indisplay-vingerafdrukscanner is veel beter/sneller dan ik had gedacht (voelt net zo goed aan als een button-scanner).

Kortom, bedankt voor de goede suggestie @RepareerDroid !

[ Voor 3% gewijzigd door wesly op 05-01-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-05 22:23
Ik zoek eigenlijk ongeveer dezelfde specs als de topicstarter, maar met een esim.

Welke raden jullie dan aan?

De g84 heeft dat niet terwijl goedkopere toestellen van Motorola dat wel heeft.
Pagina: 1