Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HASS - Owntracks MQTT via Nodered

Pagina: 1
Acties:

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-03 17:43
Vraagje. Ik ben iets aan het proberen, maar kom er niet uit.
Ik gebruik op dit moment HASS en Nodered samen. HASS gebruik ik enkel voor states en history. Alle automations en dergelijke lopen via Nodered. Mijn HASS instance is niet bereikbaar via het internet.
Voor locatiebepaling is de HASS app dus minder geschikt.
Buitenshuis heb ik een MQTT servertje draaien waar onze phones hun locatie naar doorsturen. Dat werkt prima.

Maar omdat ik in de toekomst misschien afscheid wil nemen van HASS wil ik voor deze integratie eens een keer geen HASS gebruiken, maar puur Nodered. Nodered heb ik aan de praat tegen de MQTT server en de Owntrack berichtjes worden ook keurig decrypt.
Voorlopig wil ik HASS nog wel gebruiken, dus wil ik mijn locatie vanuit Nodered updaten in HASS.
Ik ben inmiddels clueless hoe dat moet. Ik heb deze gevonden:
https://github.com/pnbruc...ker/blob/master/README.md

Maar dat is ook geen oplossing aangezien ik geen tracker heb, waar ik simpel coordinaten naar toe kan sturen. Jullie een idee?

Jullie zullen ook ongetwijfeld willen weten waarom ik op termijn van HASS af wil. Dat komt omdat het te groot voor mij is. Ik gebruik het enkel als statemachine voor een zeer beperkt aantal zaken. Alle logic zit in Nodered (vind ik fijner). Enige voordeel wat HASS nu nog wel voor mij heeft is dat het de historie van die states zo mooi bewaart. Een beetje background achter deze vraag.

Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoord.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:53
Het makkelijkst is denk ik om HASS het uit de MQTT server te laten ophalen: https://www.home-assistant.io/integrations/owntracks/. Ik heb het zo vroeger gedaan totdat ik de HASS app ben gaan gebruiken.

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-03 17:43
Ja klopt. Dat is het makkelijkste, maar ik wil juist geen extra afhankelijkheden met HASS. Vandaar Nodered. Nodered zal voor mij het blijvertje zijn en HASS hoop ik op termijn kwijt te raken.