Barcode Scanner Aanspreken

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ik weet niet of ik hem zo op de juiste plaats vraag, maar aangezien ik hem wil aanspreken via VB, dacht ik laat ik het hier maar vragen.

Weet iemand van jullie ook hoe deze communicatie verloopt?
Staan hier vaste afspraken voor, of is dit voor elke scanner anders?
Kan iemand mischien ff een linkje posten naar wat uitleg hierover. Nu gaat het me er niet om, hoe ik hem moet aanspreken, maar wat ik van dat ding binnenkrijg op mijn compoort, of moet versturen.

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Zoniet dan hoor ik het wel.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Vrijwel alle barcode scanners die ik heb gezien sluizen de ingelezen tekens zo door, dat het voor de applicatie hetzelfde werkt als gewone invoer via een toetsenbord. Meestal wordt er afgesloten met een enter. Vaak zitten ze zelfs via een koppeling aan de draad van het toetsenbord :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Over het algemeen zijn er verschillende protocollen per barcodescanner die je kan instellen (tenminste de 2 waar ik mee gewerkt heb). Verder worden de barcode nummers vaak als volgt verzonden:

######### (met spaties aanvullen tot vaste lengte)
######### (hetzelfde)
etc.

Wat voor merk/type scanner gebruik je?? Meestal staat in de technische documentatie wel welk protocol er wordt gebruikt. Het makkelijkste is eerst een applicatie te schrijven die gewoon alle ingelezen info in bestand dumpt, daarna kan je kijken hoe het er precies uitziet.

Veel succes.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem. Ik heb BCP-605 protable terminal met een handscanner die hier op wordt aangesloten. De terminal kan dan met een RS-232 (serial) kabel aan de comp gesloten worden. Maar nu heb ik geen software die hem kan uitlezen. Als ik op Verzenden kies (op de terminal) ontvang ik wel data op de seriele poort, maar hij verwacht een signaal terug om af te sluiten.
Dus mijn vraag heeft iemand de software die bij dit ding geleverd wordt, of weet iemand welke signalen ik naar de terminal moet zenden?

Verwijderd

Kijk een op www.tysso.com voor de BCP-605. Deze schijn je te kunnnen aanspreken onder C.

Verwijderd

Maar daar kan ik de software niet vinden. Ik heb inmiddels de software wel al en deze al geupload naar de terminal. Maar de problemen die ik met de scanner waren niet verdwenen. Sinds ik ben opgestart met SHIFT + EXIT + ON/OFF krijg ik andere software maar kan ik wel scannen en versturen naar de com-poort.
Pagina: 1