Ik heb Pfsense plus 23.09 op mijn eigen gebouwde pc geïnstalleerd en gebruik hem als modem/router.
Nu gebruik ik al jaren openvpn en dat werkt prima. Nu wil graag dat de snelheid wat omhoog gaat van de openvpn verbinding. Nu las ik dat als je DCO (Data Channel Offload) gaat gebruiken de verbinding een stuk sneller moet worden. Ik heb een nieuwe openvpn server gemaakt op mijn pfsense machine en daar DCO aan geklikt. Ik heb openvpn-client-export Packages geïnstalleerd om een config file te krijgen voor mijn laptop met Windows 10 die verbinding maakt met de openvpn server. Die verbinding maakt hij prima. Nu loopt ik tegen het volgende aan dat de verbinding nog steeds over de Netwerkapdapter TAP-Windows Adapter V9 gaat en niet over de OpenVPN Data Channel Offload adapter gaat in Windows 10 met openvpn client versie 2.6.8.
Zie hier mijn configuratie van de Openvpn Server op pfsense
/f/image/8agfFm7oOwIfLuFQe03kTIVA.png?f=fotoalbum_large)
dit staat er in mijn config file die ik op mijn laptop gebruik
dev tun
persist-tun
persist-key
data-ciphers AES-128-GCM:AES-256-GCM:CHACHA20-POLY1305
data-ciphers-fallback AES-256-GCM
auth SHA256
tls-client
client
resolv-retry infinite
remote Hier staat mijn ip adres 443 udp4
setenv opt block-outside-dns
lport 0
verify-x509-name "OpenVPN-ServerCert" name
auth-user-pass
pkcs12 UDP4-443-egbertjan.p12
tls-auth UDP4-443-egbertjan-tls.key 1
remote-cert-tls server
explicit-exit-notify
redirect-gateway def1
Ik heb hier ook al op gezocht op google en kan bijna gaan informatie vinden over het op zetten van een Openvpn verbinding met DCO in Windows 10 denk dat het komt , omdat het nog vrij nieuw is. Ik heb zelf het idee dat er iets in mijn config file niet goed staat. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeert doe?
Is er misschien ook ergens een uitleg te vinden op Inter waar in staat welke commando's met uitleg je kan gebruiken in de config file van openvpn?
Mocht er nog meer info nodig zijn laat maar weten dan plaats ik dat hier.
Nu gebruik ik al jaren openvpn en dat werkt prima. Nu wil graag dat de snelheid wat omhoog gaat van de openvpn verbinding. Nu las ik dat als je DCO (Data Channel Offload) gaat gebruiken de verbinding een stuk sneller moet worden. Ik heb een nieuwe openvpn server gemaakt op mijn pfsense machine en daar DCO aan geklikt. Ik heb openvpn-client-export Packages geïnstalleerd om een config file te krijgen voor mijn laptop met Windows 10 die verbinding maakt met de openvpn server. Die verbinding maakt hij prima. Nu loopt ik tegen het volgende aan dat de verbinding nog steeds over de Netwerkapdapter TAP-Windows Adapter V9 gaat en niet over de OpenVPN Data Channel Offload adapter gaat in Windows 10 met openvpn client versie 2.6.8.
Zie hier mijn configuratie van de Openvpn Server op pfsense
/f/image/8agfFm7oOwIfLuFQe03kTIVA.png?f=fotoalbum_large)
dit staat er in mijn config file die ik op mijn laptop gebruik
dev tun
persist-tun
persist-key
data-ciphers AES-128-GCM:AES-256-GCM:CHACHA20-POLY1305
data-ciphers-fallback AES-256-GCM
auth SHA256
tls-client
client
resolv-retry infinite
remote Hier staat mijn ip adres 443 udp4
setenv opt block-outside-dns
lport 0
verify-x509-name "OpenVPN-ServerCert" name
auth-user-pass
pkcs12 UDP4-443-egbertjan.p12
tls-auth UDP4-443-egbertjan-tls.key 1
remote-cert-tls server
explicit-exit-notify
redirect-gateway def1
Ik heb hier ook al op gezocht op google en kan bijna gaan informatie vinden over het op zetten van een Openvpn verbinding met DCO in Windows 10 denk dat het komt , omdat het nog vrij nieuw is. Ik heb zelf het idee dat er iets in mijn config file niet goed staat. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeert doe?
Is er misschien ook ergens een uitleg te vinden op Inter waar in staat welke commando's met uitleg je kan gebruiken in de config file van openvpn?
Mocht er nog meer info nodig zijn laat maar weten dan plaats ik dat hier.