voordeurslot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:25
Onze voordeur heeft een sluiting die zowel binnen als buiten een deurklink heeft. Dit heeft als gevolg dat als ik de voordeur niet op slot draai je de deur zo van buiten open kunt doen.
Dat wil ik graag anders. Ik wil buiten graag een knop of klink die niet beweegt zodat ik de deur niet telkens op slot hoeft te draaien.

Moet ik daarvoor een ander insteekslot kopen? Heeft dat een speciale naam?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:12
Je hebt alleen een wisselstift nodig. Dan kun je aan de ene kant een klink gebruiken, en de andere kant een knop.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Barrycade

Through the...

Dan moet je niet een slot, maar zoeken naar beslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03
@No Hands Kan die voor deur wel op slot van buitenaf zonder de klink te bedienen net als sommige achterdeuren met 3 punts sluiting want dan heeft die knop geen nut natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:25
Toerq schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:16:
@No Hands Kan die voor deur wel op slot van buitenaf zonder de klink te bedienen net als sommige achterdeuren met 3 punts sluiting want dan heeft die knop geen nut natuurlijk.
Ja, ik kan de deur van beide kanten op slot draaien zonder de klink omhoog te duwen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wel even opletten dat je dit niet als slot kan gebruiken. Dus ga je boodschappen doen, sta je onder de douche, of zit je in de achtertuin ofzo, echt de deur op slot draaien met de sleutel. Inbreken met een pasje, het zogenaamde flipperen, is een koud kunstje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:13
@No Hands

Je zoekt een voordeurbeslag.
https://www.toolstation.n...fFMbw9Nj645xoC9GMQAvD_BwE

Let even op dat de maat van hart van de deurklink tot hart van de cilinder 55-72-92 is en je dus de bijbehorende beslag moet kopen.

De maat die 55 is op dit plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3E0k-ePRxsZx4cKHtexEE3CHOo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ox49b11NHzZ9G61AwIDohYkj.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door FRANQ op 07-12-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 17:14
En mogelijk wil je dan ook even denken aan een anti inbraak strip als je die nog niets hebt. Als je bezig bent met veiliger maken, dan is dit wel een beetje een must, anders kan iemand met een pinpas alsnog je deur openmaken

Afbeeldingslocatie: https://www.safedeliveries.nl/media/catalog/product/cache/8b6431de9410c89d24dfb37cd261db29/s/e/secustrip-plus-voordeur-wit.jpg

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:42
Als je dan toch nieuw beslag neemt aan de buitenkant van je voordeur, let dan op dat het anti-kerntrek beveiliging heeft (die draaiende ring om je sleutelgat)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-05 08:56
Test voordat je er ander beslag op schroeft zoals anderen voorstellen of je met de sleutel wel de voordeur helemaal open kan draaien, dus of dan ook het driehoekvormige deel (dagschoot / loopslot) intrekt. Dat is niet altijd het geval bij ieder mechanisme. Als dat niet zo is zal je een ander mechaniek moeten hebben.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-05 11:14

Managelorian

“This is the workflow.”

Cheesy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:54:
Wel even opletten dat je dit niet als slot kan gebruiken. Dus ga je boodschappen doen, sta je onder de douche, of zit je in de achtertuin ofzo, echt de deur op slot draaien met de sleutel. Inbreken met een pasje, het zogenaamde flipperen, is een koud kunstje.
Mwah, koud kunstje.... Ik heb het 'ns geprobeerd, maar mij lukte het niet. Nou ben ik ook geen geroutineerde inbreker, maar bij mijn slot steekt de dagschoot op zo'n manier uit de deur dat het gedeelte wat in de spleet tussen deur en kozijn zit niet schuin is, maar recht (het schuine gedeelte van de dagschoot zit vrijwel volledig binnen de sluitkom). Dit maakt het flipperen een stuk moeilijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:54

Theo

moederbord

GarBaGe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:46:
Als je dan toch nieuw beslag neemt aan de buitenkant van je voordeur, let dan op dat het anti-kerntrek beveiliging heeft (die draaiende ring om je sleutelgat)
Dat is enkel nuttig als er ook een kerntrekbeveiligde cilinder achter zit. Met een kernbreker is binnen een seconde dat beslag weg/open waarmee een kerntrekbeveiligd beslag enkel een optische functie heeft gekregen, en helaas nul bescherming meer biedt tegen kerntrekken.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1