Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornk
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-01 18:41
Goedenavond allemaal,

Ik heb via acces een database gebouwd om mijn projecten te managen. Als ik op een bepaalde knop druk in acces, wil ik dat het projectnummer en de projectnaam in een planning verschijnt. Zoals bijvoorbeeld onderstaande afbeelding uit excel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15Wp9f_JSjoATqVmkKZ5002IEK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vkZjr1y643nNhh7jKRdy4K3z.png?f=fotoalbum_large

In de planning wil ik per dat bij elk project een meerkeuzevakje met de afkortingen van de werknemers. Ik wil bijvoorbeeld op 31-10 wel 2 werknemers op het project zetten. Dus er moeten meerdere aanvinkmogelijkheden zijn. Ook wil ik graag dat elke werknemer zijn eigen kleurtje heeft.

Hoe kan ik het beste een planning maken wat voldoet aan de eisen/wensen?
Kan dit in excel of access? Of eventueel in een ander programma?
Hoe handig ik ook ben, ik krijg dit nog niet helemaal voor elkaar :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:28

m-vw

Dus?

Dit kan allemaal wel, maar zal behoorlijk wat sql en vba programmeerwerk vergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 06:03
Ik heb wel eens een planner in Excel gebouwd - lang geleden... (vooral veel dingen als VLOOKUP enzo om aan ieder poppetje een project te kunnen hangen). Was voor een aannemersbedrijf in de infra. Veel projecten, eigen personeel en ZZPers. Uiteindelijk was dat toen gelukt - personeelsbestand viel mee. Nu zijn ze 10 jaar doorgegroeid, maar gebruiken nogsteeds dezelfde tool.

Ik werkte andersom, ik had in het hoofdblad de werknemers in kolom A, en de dagen op rij 1. En dan werden daar projectnummers aan toegevoegd (die in een project-tab staan), en werd automatisch de nodige info toegevoegd, zoals locatie enzo. Ieder project had een eigen kleurtje, zodat iedereen makkelijk kon zien wie op die dag ook op dat project zat.

Vandaag zou ik het anders bouwen, en zou ik eerder naar een web applicatie kijken.

Maar je moet een planning hebben die voldoet aan jouw wensen en eisen. Met SQL en VBA kan veel inderdaad. Je moet je alleen afvragen of het overzichtelijk blijft wanneer je veld volstaat met hokjes enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De noodzaak om een planningstool zelf te programmeren, begrijp ik niet helemaal gezien het web er vol mee staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornk
Ik wil perse in de eerste kolom het ordernummer hebben, omdat ik per project wil zien wat de planning is.

ik hoef het ook niet perse zelf te bouwen, maar ik moet iets hebben wat ik kan koppelen aan access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Accretion schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:59:
De noodzaak om een planningstool zelf te programmeren, begrijp ik niet helemaal gezien het web er vol mee staat.
offtopic:
Als al die projecten op internet hetzelfde dachten hadden we geen planning tools op internet :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornk
welke zou dan het beste zijn. Ik krijg nog niet echt een gratis goede tool gevonden
Pagina: 1