Beste forummers,
Ik zie hier heel veel interessante topics. Maar ik krijg daarmee niet geheel mijn antwoord, of misschien beter gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb twee systemen samengesteld, beide hetzelfde op grafische kaart na. Als ik de game specs van vandaag bekijk vraagt het allemaal nog niet de wereld (Denk ik) Wat de toekomst wordt is en blijft een gok alleen moet je wel durven gokken en weten waarom je dit gokt.
Mijn kennis op hardware gebied is 15 jaar stil blijven staan, dit is erg vervelend nu omdat ik alles moet uitzoeken en opzoeken maar wel erg leerzaam.
4K gamen hoeft voor mij niet, 2K hoop ik te halen. Momenteel staat er een monitor in bestelling, betreft een MSI MAG342CQR curved ultrawide gaming monitor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen zoals: Tycoon games, assassins creed, GTA, Planet Zoo, Sims, F1, Forza, Battlefield
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn gevoel zegt niet over de 1500 euro te gaan voor alleen de kast
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de gekozen "Boxed" processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI ---> Intel ---> Omdat ik er meer vertrouwen in heb door een mindere ervaring met Asus / AMD
Is dat laatste realistisch, nee... Maar het voelt niet goed om naar AMD te gaan.
Moederbord is een bewuste keus met oog naar de toekomst. Processor zullen velen erg jammer vinden tot misschien mishandeling van dit MSI bord, maar ook dat is een afweging i.v.m. prijs.
Kast moet stil zijn, betekend niks overdreven maar gewoon beetje stil.
Geen RGB want daar ben ik allergisch voor.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik hoop hulp te krijgen met het afstemmen van de hardware op elkaar.
- Een toekomst bestendig systeem waar ik bijvoorbeeld over een jaar of 2 de processor en de grafische kaart vervang door nieuwere types wanneer deze niet meer toereikend zijn.
- Eventuele fout gekozen hardware aan het licht te krijgen.
- Hulp in de chaos van videokaart land. Ik zie kaarten van 12G, 8G met snelheden kort bij elkaar. Ik weet niet wat verstandig is... Wat ik wel denk te weten is dat er veel heel duur spul is, maar voor mij niet nodig.
- Geen uitspattingen over betere grafische kaarten van 1000 euro maar voor nu realistisch + wat extra voor de toekomst
Eerste opzet van de inhoud
Of het zelfde systeem met een goedkopere grafische kaart?
Ik zie hier heel veel interessante topics. Maar ik krijg daarmee niet geheel mijn antwoord, of misschien beter gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb twee systemen samengesteld, beide hetzelfde op grafische kaart na. Als ik de game specs van vandaag bekijk vraagt het allemaal nog niet de wereld (Denk ik) Wat de toekomst wordt is en blijft een gok alleen moet je wel durven gokken en weten waarom je dit gokt.
Mijn kennis op hardware gebied is 15 jaar stil blijven staan, dit is erg vervelend nu omdat ik alles moet uitzoeken en opzoeken maar wel erg leerzaam.
4K gamen hoeft voor mij niet, 2K hoop ik te halen. Momenteel staat er een monitor in bestelling, betreft een MSI MAG342CQR curved ultrawide gaming monitor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen zoals: Tycoon games, assassins creed, GTA, Planet Zoo, Sims, F1, Forza, Battlefield
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn gevoel zegt niet over de 1500 euro te gaan voor alleen de kast
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de gekozen "Boxed" processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI ---> Intel ---> Omdat ik er meer vertrouwen in heb door een mindere ervaring met Asus / AMD
Is dat laatste realistisch, nee... Maar het voelt niet goed om naar AMD te gaan.
Moederbord is een bewuste keus met oog naar de toekomst. Processor zullen velen erg jammer vinden tot misschien mishandeling van dit MSI bord, maar ook dat is een afweging i.v.m. prijs.
Kast moet stil zijn, betekend niks overdreven maar gewoon beetje stil.
Geen RGB want daar ben ik allergisch voor.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik hoop hulp te krijgen met het afstemmen van de hardware op elkaar.
- Een toekomst bestendig systeem waar ik bijvoorbeeld over een jaar of 2 de processor en de grafische kaart vervang door nieuwere types wanneer deze niet meer toereikend zijn.
- Eventuele fout gekozen hardware aan het licht te krijgen.
- Hulp in de chaos van videokaart land. Ik zie kaarten van 12G, 8G met snelheden kort bij elkaar. Ik weet niet wat verstandig is... Wat ik wel denk te weten is dat er veel heel duur spul is, maar voor mij niet nodig.
- Geen uitspattingen over betere grafische kaarten van 1000 euro maar voor nu realistisch + wat extra voor de toekomst
Eerste opzet van de inhoud
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700F Boxed | € 302,02 | € 302,02 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 263,- | € 263,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4060 Ti 16GB TWIN X2 OC | € 484,- | € 484,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000C36 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 112,99 | € 112,99 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P5 Plus (zonder heatsink) 1TB | € 65,- | € 65,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.501,43 | ||
Of het zelfde systeem met een goedkopere grafische kaart?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700F Boxed | € 302,02 | € 302,02 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 263,- | € 263,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 304,- | € 304,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000C36 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 112,99 | € 112,99 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P5 Plus (zonder heatsink) 1TB | € 65,- | € 65,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.321,43 | ||
/f/image/erjp2YjAqL8Sw4G58wkiU6xa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6SfuymJa7REAbzVJws8sSMRw.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t0Rcy3JMiuRQh8MJGdoW0tcM.jpg?f=fotoalbum_large)