We hebben een ecoforest luchtwarmtepomp model ecogeo B4 3-12KW HTR EH warmtepomp met Stefani buitenunit en 300L boiler vat. Ik vind echter het stroomverbruik aardig hoog als de temperatuur rond het vriespunt of net daaronder ligt. Ons huis is een vrijstaand nieuwbouw huis opgeleverd in mei dit jaar met een vloeroppervlak van 213m2. Is een dergelijk stroomverbruik zoals hieronder normaal met dit weer? En wat is jullie ervaring hiermee? (stroomverbruik is het totale stroomverbruik van het huis echter is het meerendeel de warmtepomp)
/f/image/HlmvKuMZDxldYqSThjvlZRfz.png?f=fotoalbum_large)
04-12-2023
/f/image/0ZnBt3SCmIC13pR8rrxU1jGb.png?f=fotoalbum_large)
03-12-2023
/f/image/LMjTUf5ZlmqpwKwMoNrGPnij.png?f=fotoalbum_large)
05-12-2023
Ook vonden we het eerder nog een beetje koud en hebben we onze th-touch op 20.5C ipv 20C gezet. Echter leek de temperatuur nooit naar 20.5C te gaan en heeft de installateur de stooklijn aangepast. Hierdoor lijkt het stroomverbruik voornamelijk hogere pieken maar ook een stuk meer momenten dat de warmtepomp uitstaat te hebben. Hierin staan nu de volgende waarde, wat zijn jullie instellingen hiervan?
/f/image/zV8Ox5jJBJ3wqJptTvBVh48M.png?f=fotoalbum_large)
Ik snap ook niet zo goed wat deze instellingen betekenen, weet iemand dit en kunnen jullie dit uitleggen?
/f/image/HlmvKuMZDxldYqSThjvlZRfz.png?f=fotoalbum_large)
04-12-2023
/f/image/0ZnBt3SCmIC13pR8rrxU1jGb.png?f=fotoalbum_large)
03-12-2023
/f/image/LMjTUf5ZlmqpwKwMoNrGPnij.png?f=fotoalbum_large)
05-12-2023
Ook vonden we het eerder nog een beetje koud en hebben we onze th-touch op 20.5C ipv 20C gezet. Echter leek de temperatuur nooit naar 20.5C te gaan en heeft de installateur de stooklijn aangepast. Hierdoor lijkt het stroomverbruik voornamelijk hogere pieken maar ook een stuk meer momenten dat de warmtepomp uitstaat te hebben. Hierin staan nu de volgende waarde, wat zijn jullie instellingen hiervan?
/f/image/zV8Ox5jJBJ3wqJptTvBVh48M.png?f=fotoalbum_large)
Ik snap ook niet zo goed wat deze instellingen betekenen, weet iemand dit en kunnen jullie dit uitleggen?