Data breach van accounts, hoeverre serieus te nemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Als je Chrome hebt, kun je op de volgende URL kijken (kopieren en plakken): chrome://password-manager/checkup/compromised

Wellicht dat bij je accounts (indien je wachtwoorden laat opslaan in Chrome) ook een aantal data breachs aanwezig zijn :X . Bij mij is het inmiddels een flinke hoeveelheid. Sommige wachtwoorden gebruik ik ook bij andere sites. De écht belangrijke sites zoals bankieren of Google account zijn toch al met twee-factor authenicatie beschermd en hebben een ander wachtwoord, dus daar maak ik mij nog geen zorgen over.

Maar nu lijkt mij dat de breachs (wat een prutsers overal :( ) steeds meer vaker lijken te gebeuren, vraag ik mij af of het wel überhaupt zinnig is om voor iedere site wachtwoord te veranderen? Ik hoor er niemand erover, terwijl dit toch wel iedereen overkomt :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:52

M2M

medicijnman

Voor elke website een ander wachtwoord gebruiken. Dat is niet meer te onthouden, dus je gebruikt een password manager. En eigenlijk is elke password manager beter dan hetzelfde wachtwoord voor elke website.

Nu kan iemand op afbetaling iets bestellen bij een webshop en het afleveradres wijzigen. Vervolgens krijg jij de rekening. Succes :)

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Doorgezet naar PB, daar past het topic beter.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mijn werkwijze

Elke account heeft een eigen mailadres.
En elke account heeft een eigen wachtwoord.

Wanneer ik dan bv spam ontvang, is het direct duidelijk welke richting ik het moet zoeken.

Bv vf@xyz.nl coolblauw@xyz.nl etc etc. Xyz is in dit geval mijn domeinen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.