Ik zoek een?
Ultrawide monitor
Wat is je budget?
+/- 379 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
LG of Iiyama.
Wil geen AOC, Philips of Acer.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows werklaptop en macbook air m1 beide met thunderbolt 3 poort(pd +video) en eventueel in de toekomst een mac mini of ps5
Gaat voornamelijk voor kantoorwerk gebruikt worden en prive voor editten vakantiefilmpjes o.a. 4k/120fps en vakantiefoto's dus niet professioneel ofzo. En films kijken soms. Ps5 misschien in de toekomst.
Mijn oog is gevallen op:
Nu zijn de voornaamste verschillen:
Lg: 60hz/5ms, 300 cd/m², IPS, lan poort, 90w pd/video
Iiyama Prolite: 120hz/0,4ms, 300 cd/m², VA, lan poort, 65w pd/video
Iiyama G-Master: 165hz/0,5ms 550 cd/m², VA
De Lg heb ik nu binnen maar ik twijfel of ik niet voor de Iiyama moet gaan omdat ik filmpjes in 120fps wil editten/terugkijken. En 65w pd is voldoende voor mij.
Maar hoe groot is het verschil tussen VA en IPS en is het het waard om ips/60hz op te offeren voor VA/120hz?
(Aan de andere kant heb je de G-master met een hogere helderheid en 165hz al zie ik de usecase niet in mijn geval omdat ik niet aan pc gamen doe. Maar een hogere schermhelderheid kan ik wel waarderen, maar dan offer ik wel de pd verbinding op.)
Alvast bedankt!
Ultrawide monitor
Wat is je budget?
+/- 379 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
LG of Iiyama.
Wil geen AOC, Philips of Acer.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows werklaptop en macbook air m1 beide met thunderbolt 3 poort(pd +video) en eventueel in de toekomst een mac mini of ps5
Gaat voornamelijk voor kantoorwerk gebruikt worden en prive voor editten vakantiefilmpjes o.a. 4k/120fps en vakantiefoto's dus niet professioneel ofzo. En films kijken soms. Ps5 misschien in de toekomst.
Mijn oog is gevallen op:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | LG 34WQ75C-B Zwart | € 369,99 | € 369,99 |
1 | Monitors | Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart | € 379,- | € 379,- |
1 | Monitors | Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart | € 379,- | € 379,- |
Nu zijn de voornaamste verschillen:
Lg: 60hz/5ms, 300 cd/m², IPS, lan poort, 90w pd/video
Iiyama Prolite: 120hz/0,4ms, 300 cd/m², VA, lan poort, 65w pd/video
Iiyama G-Master: 165hz/0,5ms 550 cd/m², VA
De Lg heb ik nu binnen maar ik twijfel of ik niet voor de Iiyama moet gaan omdat ik filmpjes in 120fps wil editten/terugkijken. En 65w pd is voldoende voor mij.
Maar hoe groot is het verschil tussen VA en IPS en is het het waard om ips/60hz op te offeren voor VA/120hz?
(Aan de andere kant heb je de G-master met een hogere helderheid en 165hz al zie ik de usecase niet in mijn geval omdat ik niet aan pc gamen doe. Maar een hogere schermhelderheid kan ik wel waarderen, maar dan offer ik wel de pd verbinding op.)
Alvast bedankt!