Uni / mono-kleur gietvloer: slecht idee?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-02 13:05
We zijn in gesprek met een bedrijf in gietvloeren. Wij willen graag een PU gietvloer in één kleur. Oftewel uni, mono. Zij raden ons dat af en geven aan dat 99% van de mensen gaan voor een PU vloer met twee gemengde kleuren en een korreltje erin omdat je daar iets minder alles op ziet.

En van die 1% die wel voor een uni kleur gaat, zegt de helft achteraf dat 't toch wel erg vervelend is dat alles te zien is, op de vloer. Geeft deze vloerenman aan.

Nu twijfelen we. Moeten we toch gaan voor wat we graag willen (uni) of vertrouwen op het advies van de kenner.

Wat zijn jullie ervaringen?

En moeten we anders toch beton ciré / micro cement overwegen ipv PU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:07
Je ziet alles op zo'n vloer. Ieder krasje, streepje, stofje. Dus je hebt eigenlijk 2 opties: maniakaal schoonmaken, alleen op sokken door het huis en onder alles goede viltjes doen. Of het laten gebeuren en de geleefde look omarmen, wat eventjes duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56
Wij hebben ook een uni kleur. Licht grijs. Ik zou niet weten wat het verschil maakt tussen een uni en 2 kleuren. Je zal toch wel iets blijven zien altijd. Het is wel een gevoelige vloer idd overal viltjes of speciale dopjes van Scratch no more. En bij bezoek iedereen altijd schoenen uitlaten doen. Maar dit is bij 2 kleuren ook lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Wij hebben een gietvloer en we zouden het niet weer doen. We hebben 3 jonge kids en ondanks dat ze zeiden dat je er met schaar overheen kon krassen is het wel echt kwetsbaar. Ze hebben onlangs 4 gaatjes gemaakt die waren ontstaan , maar heb er al weer twee. Tuurlijk zijn die kids soms lomp maar het is veel kwetsbaarder dan verkocht. En dat voor een vloer die bijna 2x zo duur was als onze houten vloer.

Misschien niet het antwoord dat je zocht maar wilde het wel als tip mee geven dat je je er van bewust bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:00
Bij mij op t werk ook uni kleur. Je ziet echt alles en voelt niet slijtvast.

Ook hebben ze het 3x opnieuw gedaan omdat ze de kleur niet egaal genoeg kregen, maar wellicht dat dat ook te maken had met het grote aantal m2. Zal voor een gemiddeld huis misschien wel meevalllen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Niet aan beginnen. Dikke cashcow, maar niet voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:35
Ik zou het alleen voor de badkamer gebruiken. Daar ziet de uni kleur er perfect uit en goed schoon te maken.
Overigens heb ik epoxy met een dunne PU coating. Dat schijnt harder te zijn/bestendiger en de coating kan je opnieuw aanbrengen.

Voor een huiskamer zou ik eerder voor gepolijst beton of betonlook egaline gaan. Beide in kleur mogelijk en kan tenminste wat hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 06-12-2023 23:21 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:54
Daar kom ik weer, Linoleum/Marmoleum. is verkrijgbaar in alle tinten waarin je een gietvloer ook kan krijgen. wordt gemaakt van natuurlijke materialen, doet het prima met vvw en wordt gebruikt in treinen/scholen en ziekenhuizen. kan dus redelijk at hebben qua misbruik.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Qua Beton cire, zeker niet gebruiken in de natte gedeeltes van de badkamer. Wij hadden dat gedaan en veel spijt van vanwege schimmel.

Nu overal keramische tegels in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:43

Snow_King

Konijn is stoer!

Waypoint schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:36:
Wij hebben een gietvloer en we zouden het niet weer doen. We hebben 3 jonge kids en ondanks dat ze zeiden dat je er met schaar overheen kon krassen is het wel echt kwetsbaar. Ze hebben onlangs 4 gaatjes gemaakt die waren ontstaan , maar heb er al weer twee. Tuurlijk zijn die kids soms lomp maar het is veel kwetsbaarder dan verkocht. En dat voor een vloer die bijna 2x zo duur was als onze houten vloer.

Misschien niet het antwoord dat je zocht maar wilde het wel als tip mee geven dat je je er van bewust bent
Dit! Ik heb twee jonge kinderen en de vloer is gewoon echt te kwetsbaar.

Niet door de goedkoopste laten doen, maar uiteindelijk geen spijt, maar ik zou het niet nogmaals kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:57
Hier dezelfde ervaring. Op papier lijkt het ideaal; Het ziet er strak uit en is super makkelijk schoon te maken, maar met huisdieren en/of kinderen is het een ander verhaal.
Iedereen laat bijvoorbeeld wel eens bestek vallen of loopt toch even met zanderige schoenen over de vloer en dat zie je meteen.
ik overweeg om er een PVC vloer overheen te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:07
Misschien goed ter aanvulling: hier uiteindelijk gekozen voor een gietvloer met lavasteen. Met wat kleurschakering en structuur door gemalen steen. Bovendien een stuk sterker en dus minder kwetsbaar. Na een jaar eigenlijk nog dik tevreden. 1 putje doordat een glas met een scherpe rand op de vloer viel, is intussen gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Ik denk dat het volledig afhangt van de situatie van TS. Een goedkope vloer is het niet en het heeft zeker niet dezelfde levensduur als andere vloeren. In een woonhuis met kinderen zou ik het ook zeker niet aanraden, ook niet als je vanuit de tuin zo je huis binnen kan stappen met zand onder je voeten.

Maar in de situatie zonder kinderen in een appartement op hoogte (dus geen vuil vanuit een tuin) en waarbij je de schoenen bij de voordeur altijd direct uit doet is het een erg geschikte vloer vind ik zelf. Mijn ouders hebben al jarenlang een PU gietvloer en ligt er nog steeds vrij krasloos en netjes bij.

Zelf heb ik wel kinderen en een gietvloer en had ik achteraf voor een andere vloer gekozen, want een PU vloer is toch daarvoor net iets te kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-02 13:05
Dankjulliewel voor jullie reacties!

Ik ga het in overweging nemen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 21:18
Ik heb gietvloer op zolder (slaap/speelkamer oudste zoon), beige tint met gekleurde vlokjes er in (en de vloerenman was blij dat hij random mocht gooien, we wilden het niet perfect egaal verdeeld). Heel mooi geworden, makkelijk schoon te houden, je ziet er nauwelijks op dat het vuil is door de vlokjes.
Uiteraard blijft het beter doordat de schoenen doorgaans uit zijn, en zand moeilijk de trap op raakt.

Op een benedenverdieping met kinderen en een tuin zou ik het niet riskeren. En een egale kleur, tsja, dat lijkt me een groot extra risico tenzij je hobby dagelijks poetsen is. Misschien in de badkamer.

Is steentapijt geen optie? Voerenman deed dat ook, en gaf dat als tip voor benedenverdieping. Door de openingen tussen de stenen heb je minder stof (blijft in de openingen, en je haalt het er zo uit met de stofzuiger); veel sterker en bestendiger.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1