Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Rbp901
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-12-2023
hoi!

Mijn vriendin heeft de draaiknop van 1 van onze verwarming er afgehaald. Dit om iets groots er langs te krijgen. Het ging er heel makkelijk af, maar ik krijg het er echt niet meer op.

Zie foto’s. Zie ik iets over t hoofd?
Het lijkt me dat het komt door t ijzeren stukje aan de binnenkant vd knop die uitsteekt. Hier zit geen beweging in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gu1llnvBijuAMxMU1LrLBtpRH14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaaRWPRJTCeIbHZKT7NpKNwc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Go1FnlH262p6Ik0Y8v87MWmWSvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFKsj9P6yJx60YWYAF9jQPAy.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:25
Dit is een Danfoss RA-N kraan zo te zien. Je kunt het witte deel vasthouden en dan de zwarte ring draaien. De metalen palletjes zouden dan naar binnen moeten schieten. Daarna kun je de knop er zo weer op klikken als het goed is.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ghegheg dat pinnetje is je afsluiter zelf ;)
Nu is de kraan volledig open zeg maar. Als je het pinnetje naar binnen drukt dan sluit je de kraan weer af.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Rbp901
@ThinkPad dat werkte idd, stom dat ik daar niet aan gedacht had. Echter..

De verwarming stond aan toen de knop eraf ging. Nu met eropdraaien blijft ie aan staan, ongeacht of ik de knop ‘open’ of ‘dicht’ heb gedraaid. Enig idee wat daar te doen?

• paQ
  • Nu online

paQ

Dan zit ie er niet goed op.

• Rbp901
@paQ ik krijg ‘m voor geen goud dieper erop. Stom.

• paQ
  • Nu online

paQ

Kun je het pinnetje wel nog naar binnen drukken?
Het moet veren. Kan best wat kracht vergen trouwens.

• Rbp901
@paQ zoals thinkpad suggereerde moest ik idd het zwarte ringetje draaien om het pinnetje/pallerje naar binnen te laten gaan.

Nu hij er weer op zit is het zwarte gedeelte echter niet meer te draaien lijkt ‘t . Zie foto hoever het er nu op zit. Moet ie helemaal tot de rand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N49Q1qYGF1lU98C4ZkXl6VR0Of4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YF06U1ic4bWltzbMOsOagkvX.jpg?f=fotoalbum_large

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoort daar niet ook nog een rood plastic dopje in?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• paQ
  • Nu online

paQ

Rbp901 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:54:
@paQ zoals thinkpad suggereerde moest ik idd het zwarte ringetje draaien om het pinnetje/pallerje naar binnen te laten gaan.

Nu hij er weer op zit is het zwarte gedeelte echter niet meer te draaien lijkt ‘t . Zie foto hoever het er nu op zit. Moet ie helemaal tot de rand?

[Afbeelding]
Dat is lastig in te schatten zo.
In het witte draaideel zit een soort van plunjer die het metalen pinnetje indrukt als je de knop naar rechts draait.
Je zou het kunnen nameten of hij er ver genoeg op zit.

Komt in de knop zelf die plunjer nog wel naar buiten toe?

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:20
Volgens mij moet hij er verder op idd. Over het glimmende messing nog.

Als het pennetje ingedrukt wordt gaat de radiator "uit" en vice versa.

Voor mijn weten moet je ook een klik horen als hij er goed op zit. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door TheGrillmeister op 06-12-2023 22:03 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
Verder orop volgens mij.
Op mijn douche ziet het er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvLcAyUToCtsEEdKgVr42BFIWjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLHJWiYkQ9YyYMxqueiAcTqK.jpg?f=fotoalbum_large

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:11
Als je de knop op 5 zet kun je hem waarschijnlijk verder erop draaien met de zwarte ring.

• Rbp901
Ik denk dat de knop niet zo lekker meer werkt. Want met een klein beetje kracht draait hij nu helemaal door, ook het zwarte stuk.

Maar ik krijg hem niet meer los genoeg om eraf te halen of verder te duwen, maar wel net aan strak genoeg om ‘m vast te zetten, alleen dan pakt ie dus niet 🫤😅

[ Voor 11% gewijzigd door Rbp901 op 06-12-2023 22:49 ]

• Rbp901
@paQ @DukeBox @Flappie @Netraam @TheGrillmeister

Het is gelukt! In het zwarte gedeelte zat een klein pinnetje wat ik omhoog moest wippen om speling te krijgen in de zwarte ring.

Bedankt voor jullie hulp en snelle reacties :)
Pagina: 1