LIVARNO home LED-lichtslangfiguur - Timer verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:08
Ik heb pas bij de LIDL 2 leuke LED figuren gekocht en wou vandaag natuurlijk alle kerstverlichting buiten aansluiten.

https://www.lidl.nl/p/liv...chtslangfiguur/p100354645

Ik heb al de verlichting op 1 aan/uit schakelaar van IKEA hangen en deze wordt aan/uit gezet door Home Assistant. Lekker makkelijk.

Alleen nu had ik niet gezien dat de figuren van LIDL op een timer werken met 3 standen (uit, 6 aan/18 uit en altijd aan). Geen probleem dacht ik, gewoon op altijd aan. Maar helaas. Als de stroom er af is geweest staat de timer weer op uit. Dus schakelen ze niet mee met de rest.

Nu vroeg ik me af of ik gewoon de timer er uit kon halen en gewoon direct aansluiten?

edit:

Ik heb gisteravond de stekker door geknipt na de timer om daar te meten. En daar meet ik ongeveer 200 Volt gelijkspanning 8 :?

Dus dan denk ik dus nee, het figuur kan niet direct aan de 220?
Dan zou ik zo iets moeten toepassen denk ik?
https://www.ledenzo.nl/ge...d-strip-220v-ac-ip65.html

[ Voor 19% gewijzigd door ProudElm op 07-12-2023 07:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Maak het doosje eens open en plaats hier een foto. Er zal een timer ICtje in zitten en een transistor om de output te schakelen. Mogelijk kun je een draadje leggen om het timer IC te bypassen zodat de transistor continu wordt aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik zal het proberen, doosje is wel gelijmd dus wordt even lastig. Als het me gelukt is zal ik een foto plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Helaas was het niet gelukt om de doos open te krijgen, zat mega goed dicht.

Ben uiteindelijk voor een gelijkrichter gegaan dus voor LED slangen. Lampen branden nu gewoon lekker mee met de rest :-)