Deurklink los, inbus dol - tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jago2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 10:15
Hoi, de deurklink van mijn schuttingpoort buiten valt er steeds af.
De inbus heeft geen grip op de stift / lijkt dolgedraaid.

Hoe zou je dit normaal gesproken oplossen?
Zijn deze schroefjes los te halen (kon ik niet vinden) of zou het ook liggen aan de binnendraad van de deurklink (dus nieuwe klink halen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik denk dat een aantal foto's veel sneller en duidelijker antwoord zullen krijgen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-07 16:22
Alleen de klink? Spijker erdoorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Maat je groter boren + draad tappen

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:18
Goedkope klink bij bouwmarkt halen waar nieuwe imbus en stift worden bijgeleverd (omdat ze zijn niet los leveren denk ik).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:40
Een borgboutje kun je eenvoudig halen bij de betere ijzerwarenzaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCfO90for0_cu1WjS15r11u4mys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXy2sunUr66scpiVFxSGgvUd.jpg?f=fotoalbum_large

Eventueel een maatje groter en dan het gat in de deurklink wat groter boren met een dergelijk boortje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHfWBZl3ucTRoPrQg7aU5oMeQvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WHiV6WuBCaforhcqyPFDKfnl.jpg?f=user_large

Bij diezelfde ijzerwarenzaak te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jago2
Wat een boel tips! Daar kan ik wat mee.
Bedankt allen!

Duurt misschien nog even voordat ik dit oplos, maar dan plaats ik hier het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:50
Die dingen die in je deur zitten noem je grub schroeven. Die zijn op internet wel in setjes te vinden met verschillende lengtes en diktes. Als die in jouw deur zit niet meer pakt, kan dat komen doordat de draad dolgedraaid is of doordat je de zeskant verandert hebt in een rondje. Als dat eerste het geval is kan je het beste gewoon even een nieuwe goedkope klink halen. In het geval van de tweede optie zou je een torx bitje erin kunnen slaan en dan de schroef eruit draaien en een nieuwe grub schroef erin draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jago2
De beloofde update.

Grubschroeven besteld op aliexpress, voor €3 incl levering.
Na 5 weken geleverd.

Op zich zou het goed gegaan zijn als ik de goede maat had besteld.
Maar ik heb de M3 gekozen, duidelijk te klein.
Ik weet niet hoe ik erbij ben gekomen dat ik die zou moeten hebben, ik gok per ongeluk gewoon verkeerd aangeklikt.

Omdat ik niet nog een keer wil wachten, een M5 bout erin gedraaid en afgezaagd.
Hij zit nu stevig, maar als het aangedraaid moet worden (wat natuurlijk niet meer kan) zal ik hem gewoon helemaal vervangen: de boel was toch al verroest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-07 11:47
Jago2 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:46:
Grubschroeven besteld op aliexpress, voor €3 incl levering.
Na 5 weken geleverd.
Wauw... Even naar een bouwmarkt (hubo, praxis, gamma, karwei) had je voor minder dan 3 euro een paar grubschroeven (in M3 / M4 / M5 / M6) kunnen krijgen. Geen vijf weken wachten ;)

Goed, dat je het nu opgelost hebt. Zolang je een randje hebt kan je hem er wel uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jago2
Haha, in ieder geval een goeie tip voor de volgende 👍 😂
Pagina: 1