Koelvriescombinatie voor schuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 19:29
Ik merk dat mijn huidige koelkast die in de schuur staat wat last krijgt met de huidige nacht temperaturen. Hierdoor koelt hij niet goed meer en ontdooien er spullen in de vriezer wat zeker niet de bedoeling is.

Ik ben dus op zoek naar een andere koel/vries combi die bij lagere temperaturen ook werkt.

Ik ben tot nu toe alleen maar de koelvriescombinaties van Liebherr tegen gekomen die een werking garanderen vanaf 0
Graden en sommige zelfs bij -16. Dat laatste van mij niet.

Liebherr koelkasten zijn echter in het hoge prijs segment en ik was benieuwd of er iemand andere opties heeft. Ik kom bij concurrerende merken namelijk op de websites niets tegen over minimale temperaturen <10 graden.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:10
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar Liebherr is zijn geld waard ondanks zijn meerprijs
Eerder een diepvries van Siemens (=Bosch) gehad (aangekocht in 2012). Het plastic van de laden brak af en scheurde. Het kopen van nieuwe bakken kostte geld. Ook het energieverbruik was een stuk hoger.
Kortom ben blij met mijn Liebherr. Btw als je een Miele diepvries tegenkomt dan is dat een Liebherr onderhuids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Je moet op zoek naar een combi met 2 compressors, hierdoor slaat de vriezer niet af bij temperaturen <0 graden.

Ik heb het zelf opgelost door 2 losse apparaten, dus een losse vriezer en daarop een koelkast. Beiden van Liebherr uit de premium lijn, werkt perfect. Ook met winterse temperaturen. Probleem is namelijk dat de compressor van een combi uit schakelt rond de 0 graden, waardoor de vriezer er ook mee stopt.

Kijk ook eens op marktplaats, kan flink schelen en het is toch maar voor de schuur. Zie bv deze, exact dezelfde heb ik ook staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Marcusso op 06-12-2023 16:35 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

Je kan bij webwinkels zoeken of ze geschikt zijn voor in de schuur. Maar vaak moet het dan wel boven 0 zijn en dan vind je ook andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:10
Een mijn Liebherr deed het in een enkelsteense losstaande garage trouwens prima. Nooit uitval gehad en later goed kunnen verkopen bij mijn verhuizing. Ze hebben een betere restwaarde. Daarna een kastmodel gekocht. Goede tips van @Marcusso voor marktplaats, twee compressors en premium line pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 20:47
Moet het per se een combi zijn? Zoals eerder genoemd zijn 2 apparaten waarschijnlijk handiger.

Scheelt sowieso ook verbruik als je de koelkast (aangenomen dat er voornamelijk drank in staat) 4/5 maanden per jaar uit kan laten.

Ik heb vanwege vergelijkbare redenen ook gewoon een Liebherr vriezer gekocht btw.

Maar het lijkt me logisch (INOAkoelkastexpert) dat alle stand-alone vriezers goed functioneren in een koude omgeving.
Het probleem dat de koelkast niet opwarmt (want binnen en buitentemperatuur beide 4 graden) en daardoor de compressor niet aangaat en daardoor je vriesvak ontdooit zal je iig niet (moeten) hebben.

Nu ik dit zo schrijf geldt dit inderdaad ook voor alle combi's met 2 compressors denkik

[ Voor 25% gewijzigd door ejdvandenberg op 06-12-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Volgens mij moet een koelkast die onder de 4 graden komt qua omgeving juist gaan verwarmen. Denk dat daar de crux zit.

Maar met dit soort weer hebben wij spullen gewoon in een kratje in de schuur staan. Zeker de niet zo gevoelige spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-05 16:16
Bij Coolblue vindt je er een paar (koelvriescombi's) die tot -15 kunnen, maar is geloof ik zo'n 3k+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
Aan de bovenste 2. Dat zijn idd de liebherrs en zoals ik aangaf in de topic start is dat niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja daar kunnen wij ook niets aan veranderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
Even verder gezocht. BEKO heeft voordeligere opties die tot -15 graden kunnen! Hoe zijn de ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Barrycade schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:41:
Volgens mij moet een koelkast die onder de 4 graden komt qua omgeving juist gaan verwarmen. Denk dat daar de crux zit.
Voor zover ik weet gaat het erom dat een koelvriescombi met één compressor alleen samen kan afkoelen. De thermostaat zit in het koelvak. Omdat het koelvak koud genoeg is, zal het vriesstuk te warm worden.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hier ook 10 jaar een liebherr kistvriezer in een enkelsteens schuurtje gebruikt, heeft me nooit gefaald en daarna nog goed verkocht. Soms kom er nog wel eens eentje beschadigd tegen in de uitverkoop, zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:59
KabouterSuper schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:52:
[...]

Voor zover ik weet gaat het erom dat een koelvriescombi met één compressor alleen samen kan afkoelen. De thermostaat zit in het koelvak. Omdat het koelvak koud genoeg is, zal het vriesstuk te warm worden.
Het gaat niet om het aantal compressoren. De meeste hebben er tegenwoordig maar één, ook die van Liebherr. Deze hebben alleen wel de optie om koel- en vriesdeel apart te koelen met die enkele compressor. Veel eenvoudigere koelvriescombi's hebben alleen een temperatuurregeling in het koeldeel, die bepaalt wanneer de compressort gaat draaien. Zodra omgeving onder 10 graden komt zal de compressort niet/nauwelijks aanslaan en komt het vriesdeel in de problemen.
Onder 0 graden omgeving kan het koeldeel natuurlijk niet verwarmen en zal deze uiteindelijk ook onder 0 uit gaan komen. Ook kunnen sommige (met name no frost vriezers) onder 0 niet goed meer werken omdat ze het ontdooide water niet meer goed kunnen verdampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

@siemenz Check even mijn review van destijds: Liebherr GP1486 Premium review door Deathchant

Tis dan wel geen siemenz, maar een Liebherr (see what I did there? :P). Die staat bij mij in een ongeisoleerd schuurtje (enkelwandig) en doet het echt prima.
Let dus vooral op de klimaatklasse. Die moet in ieder geval klimaatklasse SN-T zijn: van -15c t/m +43c.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoFTSTuFF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 15:16
siemenz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:46:
Even verder gezocht. BEKO heeft voordeligere opties die tot -15 graden kunnen! Hoe zijn de ervaringen ?
Ik heb een Beko vrieskast in een ongeisoleerd enkelsteens schuurtje staan.
Die doet het al een paar jaar perfect.
Daarvoor had ik een Liebherr, maar na 6 jaar het nofrost systeem defect..
En deze stond in huis.

Maar zoals gezegd alleen vriezer geen koelkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
Dank allen voor de reacties.

Ik heb de beko-rcnt375e40zgbn kunnen kopen voor een zacht prijsje ( beschadigde verpakking). Die blijft vriezen, zelfs bij -15.

Topic kan dicht en dank voor de hulp van eenieder

Pagina: 1