Media November was er een erg scherpe aanbieding bij *knip* Hinten naar de naam van winkel is ook niet toegestaan. . Groot bedrijf, die zich niet als de goedkoopste neerzet maar wel als klantvriendelijk.
Aanbieding betrof:
https://nl.pepper.com/aan...lm-glossy-20-stuks-294215
Instax mini film, 7.99 per 20 stuks. Per 80 stuks zelfs voor 19.99. (volgens de winkel normaliter een prijs van 92 euro)
Gangbare aanbiedingsprijzen op dit moment zijn 12.99 per 20, maar ook recent voor 10 euro per 20 en op amazon korte tijf voor 7.91 per 20.
Na bestelling en levering! kreeg ik aansluitend een verzoek 134 euro bij te betalen vanwege een prijsfout.
* niet iedereen heeft deze mail gekregen, er lijkt bewust op profiel (criteria onbekend) benaderd te worden.
* winkel beroept zich op een prijsfout
* zij eisen bijbetaling of retour
--------------
Vraag:
* Hoe realistisch is de prijsfout? Het Otto arrest is duideljk niet van toepassing, maar de prijs is wel "all time low" geweest.
* Winkel dreigt met incasso.. kan ik die wegsturen en kom ik dan bij de rechter uit?
* Mag ik zelf schadevergoeding eisen voor tijd en moeite die hun fout mij kost?
Aanbieding betrof:
https://nl.pepper.com/aan...lm-glossy-20-stuks-294215
Instax mini film, 7.99 per 20 stuks. Per 80 stuks zelfs voor 19.99. (volgens de winkel normaliter een prijs van 92 euro)
Gangbare aanbiedingsprijzen op dit moment zijn 12.99 per 20, maar ook recent voor 10 euro per 20 en op amazon korte tijf voor 7.91 per 20.
Na bestelling en levering! kreeg ik aansluitend een verzoek 134 euro bij te betalen vanwege een prijsfout.
* niet iedereen heeft deze mail gekregen, er lijkt bewust op profiel (criteria onbekend) benaderd te worden.
* winkel beroept zich op een prijsfout
* zij eisen bijbetaling of retour
--------------
Vraag:
* Hoe realistisch is de prijsfout? Het Otto arrest is duideljk niet van toepassing, maar de prijs is wel "all time low" geweest.
* Winkel dreigt met incasso.. kan ik die wegsturen en kom ik dan bij de rechter uit?
* Mag ik zelf schadevergoeding eisen voor tijd en moeite die hun fout mij kost?
[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 06-12-2023 18:01 ]