Geluidsisolatie Vloer achteraf met PUR?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Hi all,

Ik zit met het volgende: mijn vloer geeft best veel geluid door aan de onderburen, maar ik merk ook zelf dat de vloer trilt als ik er op loop. De constructie is (van boven naar beneden)

PVC plakvloer
Fermacell 2E32 + Vloerverwarming
OSB Platen
Rachelwerk t.b.v. het waterpas maken van de vloer*
Constructievloer

*hoogteverschil noord-zuid was 7cm

Door het rachelwerk zitten er dus holle ruimtes en ik heb het idee dat deze holle ruimtes ervoor zorgen dat trillingen juist worden doorgezet.

Mijn idee (als leek): een aantal stroken PVC vloer weghalen, gat boren, gat vullen met PUR schuim, PVC terug plakken. Uiteraard uitkijken voor de vloerverwarming, dit wilde ik d.m.v. warmtecamera doen.

Is dit reeel c.q. een goed idee? Of slaat dit nergens op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gaten vullen met PE of geluidsdempende delen. geen PUR spuiten wat nog uitzet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Hackus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:26:
gaten vullen met PE of geluidsdempende delen. geen PUR spuiten wat nog uitzet.
Maar goed dat zou betekenen dat ik de gehele vloer moet gaan weghalen, toch? Het idee is dat ik alles laat liggen, om de 50/100cm een strook PVC weghaal, gat boor en daar PUR in sput juist omdat het uit zet - zodat het de holle ruimte tussen de constructievloer en de OSB vult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PUR wordt een bende, en als je lekkage krijgt wat dan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:41
Je hebt het over een constructievloer. Wat voor vloer is dat? Beton? Hout(en balken)? Bij beton zou je kunnen overwegen om de ruimte tussen OSB en Beton op te vullen met egaline o.i.d. Gat boren per "veld" tussen de latten en dan opvullen. PUR gaat het niet egaal uitvullen want tijdens het uitzetten plakt het al aan de vloer en de OSB. Misschien als je in de lengte en de breedte om de 30 cm gaatjes gaat boren in je OSB dat je kans van slagen hebt.

Bij hout zou je, afhankelijk van het plafond van de onderburen, iets met steenwolvlokken kunnen doen. Maar makkelijk zal dat niet zijn. Of een nieuw plafond aanbieden aan de onderburen zodat je van onderaf kunt isoleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien valt er een wol in te blazen, de geluidsdempende werking van PUR is minimaal. Maar als je zegt dat de vloer meetrilt met lopen, dan denk ik dat daar vooral je probleem zit; een constructie die trilt. Dan moet je zorgen voor meer stijfheid of massa om het bij de bron aan te pakken.
Pagina: 1