Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:20
Het is weer die tijd van het jaar. Ik vind kerst en nieuw allemaal best gezellig, maar die cadeaus hoeft voor mij niet. Ik vrees dat ik er echter niet aan kan ontsnappen, dit jaar is het idee blijkbaar om een soort secret santa te doen.
Er wordt verwacht dat je cadeautips voor jezelf geeft. Het budget is €50 en ik heb dus totaal geen idee wat ik zou moeten vragen. Ik hou wel van tech stuff, maar de dingen op mijn verlanglijstje zijn een stuk duurder dan €50. Met het default cadeau voor mannen, drank, doe je me niet echt een plezier.
Ik ben vast niet de enige in deze situatie. Wat vragen jullie zoal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik wil koop ik zelf, al het andere is voor mij nutteloze troep.
(Ik krijg ook al jaren geen fysieke kados meer, "iets doen" is veel leuker.)

Vraag om een uitje oid, high tea, uit eten, bios, kies maar uit.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ach, wat leuke sensoren, schakeldingetjes etc om je smart home mee aan te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:15
Ik zit met precies hetzelfde. Als het een behoorlijk bedrag is (~100 euro) weet ik wel wat te vragen. Maar meestal komen we uit op de cadeautjes rond de 10-20 euro. Alles wat ik wil hebben koop ik zelf al, ik ga daar niet bewust mee wachten om het te kunnen vragen met kerst.
Nadeel is wel dat je dan inderdaad vaak van die standaard cadeautjes krijgt of "troep" waar je niks mee kunt of aan hebt.

Ik geef dan ook liever ~50 euro uit voor een leuk uitje. Als je dat als groepje bij elkaar legt kan je er heel wat leuks mee doen.
Zo hebben wij in het verleden wel eens een weekendje Duitsland gedaan in een gehuurd huisje. Al met al iets duurder en natuurlijk reistijd en kosten maar veel leuker dan dat cadeautje dat na 2 dagen weer in de kast ligt.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
Ik vind het makkelijker om iets te geven dan om iets te vragen/krijgen. Dat laatste regel ik inderdaad zelf wel, waardoor de kans een stuk groter is dat ik er ook daadwerkelijk iets aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31
Ik sta er ook zo in en geef mezelf ja jaren cadeautjes die ik al heb. Soms kom ik iets tegen op zolder van jaren geleden. Bijv. een powerball uit 2006 die in onlangs weer vond. Die pak ik dan in en ik heb weer een cadeautje voor dit soort situaties. Misschien heb je wel en mooie koptelefoon. Pak dat ding in en klaar. Jij blij, zij blij. Ik doe er ook niet geheimzinnig over, nobody cares. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Opperhoof op 06-12-2023 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:34

Aganim

I have a cunning plan..

Helemaal niets, maar als ik iets had moeten vragen: bioscoopbon voor mijzelf en iemand naar keuze. Immers komt Dune Part Two aankomend jaar uit. oOo

Zoals ook door medetweakers aangehaald: als er geen fysieke cadeau's zijn waar je blij van wordt, denk dan eens in de vorm van een ervaring/uitje. Restaurantbon, comedyshow, bioscoopbon, concert, etc. Is er iets te bedenken waar je wel blij van zou worden? Het zou de kosten dan natuurlijk ook niet volledig hoeven te dekken, je kan het ook zien als een stok achter de deur om toch eens die langgekoesterde ballonvaarttocht eens te boeken. Om maar wat willekeurigs te roepen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:47
Vorige jaren heeft Tweakers hier ook een artikel voor gemaakt:

review: Gift Guide kerst 2022 - Cadeautips van de Tweakers-community
review: December Gift Guide 2021 - De leukste cadeautips voor onder de kerstboom
review: Tweakers Gift Guide 2020 - De leukste cadeautips van het jaar
En zo terug tot 2015... :P

Geen idee of er dit jaar iets soortgelijks in de pijpleiding zit.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Xander schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:10:
Geen idee of er dit jaar iets soortgelijks in de pijpleiding zit.
Vast wel, want het voorbereidende topic is er al even: Wat vind jij de leukste techcadeaus voor de feestdagen?
Daar staan misschien nog wel wat leuke suggesties voor TS in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:47
Ah. Even over het hoofd gezien, die is ook niet gekoppeld aan de reeks Topicreeks: December Gift Guide: Welke techcadeaus raad jij aan? :-(

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis een beetje het doel van dit topic. Zoals al door meerderen is gezegd, kan je eens kijken in Wat vind jij de leukste techcadeaus voor de feestdagen? voor inspiratie.

Dit topic doe ik op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.