Ik ben hier ondertussen een dag of 2 mee aan het stoeien, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden, waarschijnlijk zie ik iets dom over het hoofd, maar ik kom er niet uit.
Ik heb 2 ubuntu servers:
1 machine welke dient als fileserver met samba geïnstalleerd, en 1 share aktief.
1 machine met enkele download clients op, met oa Transmission.
Aangezien transmission draait onder zijn eigen username, heeft deze geen toegang tot de samba share op de fileserver.
Andere clients zoals sabnzbd, welke onder root draaien, hebben zonder problemen RW toegang tot deze share.
Het aanpassen van de username in Transmission is ook een dingetje, dit veroorzaakt dat transmission niet of niet goed meer werkt. Althans als ik het doe, start deze niet meer op omdat de rechten op de cfg files verprutst zijn. Ik heb een poging ondernomen om deze goed te zetten, en ik slaag erin van TM terug op te starten, maar ik krijd nog steeds een access denied als ik een download wil starten.
De guides op google zijn hierover onduidelijk en enkele jaren oud.
Verschillende zaken aangepast zowel aan de server als client zijde, maar niets lijkt te werken.
Op zich zou ik gewoon graag 777 hebben, rechten boeien me niet in deze setup, deze is prive en hangt niet aan het internet.
Fileserver:
Download server:
==> met deze lijn heb ik verschillende zaken geprobeerd, maar de goede combo nog niet tegengekomen.
Op de directory "transmission" zou de transmission client schrijfrechten moeten hebben.
Ook heb ik reeds geprobeerd van de dir te chown-en, maar dit blijkt niet echt te werken op een SMB share.
chmod -R 777 tranmission doet ook niets op de client server.
Iemand de gouden tip ?
Ik heb 2 ubuntu servers:
1 machine welke dient als fileserver met samba geïnstalleerd, en 1 share aktief.
1 machine met enkele download clients op, met oa Transmission.
Aangezien transmission draait onder zijn eigen username, heeft deze geen toegang tot de samba share op de fileserver.
Andere clients zoals sabnzbd, welke onder root draaien, hebben zonder problemen RW toegang tot deze share.
Het aanpassen van de username in Transmission is ook een dingetje, dit veroorzaakt dat transmission niet of niet goed meer werkt. Althans als ik het doe, start deze niet meer op omdat de rechten op de cfg files verprutst zijn. Ik heb een poging ondernomen om deze goed te zetten, en ik slaag erin van TM terug op te starten, maar ik krijd nog steeds een access denied als ik een download wil starten.
De guides op google zijn hierover onduidelijk en enkele jaren oud.
Verschillende zaken aangepast zowel aan de server als client zijde, maar niets lijkt te werken.
Op zich zou ik gewoon graag 777 hebben, rechten boeien me niet in deze setup, deze is prive en hangt niet aan het internet.
Fileserver:
code:
1
2
3
4
5
| vembyserver@vembyserver:/opt/media/downloads$ ls -l total 12 drwxrwxrwx 2 nobody nogroup 4096 Dec 6 06:56 complete drwxrwxrwx 2 nobody nogroup 4096 Dec 6 06:56 incomplete drwxrwxrwx 2 nobody nogroup 4096 Dec 5 19:01 transmission |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [Media] comment = Emby Server path = /opt/media browsable = yes guest ok = yes read only = no create mask = 0777 directory mask = 0777 writable = yes |
Download server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| vmedia@vmediaserver:/etc$ cat /etc/fstab # /etc/fstab: static file system information. # # Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a # device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices # that works even if disks are added and removed. See fstab(5). # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> # / was on /dev/sda2 during curtin installation /dev/disk/by-uuid/a3478552-dfd3-47e7-91b6-a9a4cca66d74 / ext4 defaults 0 1 /swap.img none swap sw 0 0 //192.168.10.150/media /opt/media cifs rw,file_mode=0777,dir_mode=0777 0 0 |
==> met deze lijn heb ik verschillende zaken geprobeerd, maar de goede combo nog niet tegengekomen.
code:
1
2
3
4
5
6
| vmedia@vmediaserver:/opt/media/downloads$ ls -l total 0 drwxr-xr-x 2 root root 0 Dec 6 06:56 complete drwxr-xr-x 2 root root 0 Dec 6 06:56 incomplete drwxr-xr-x 2 root root 0 Dec 5 19:01 transmission vmedia@vmediaserver:/opt/media/downloads$ |
Op de directory "transmission" zou de transmission client schrijfrechten moeten hebben.
Ook heb ik reeds geprobeerd van de dir te chown-en, maar dit blijkt niet echt te werken op een SMB share.
chmod -R 777 tranmission doet ook niets op de client server.
Iemand de gouden tip ?
Page intentionally left blank.