Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 20:46
Hallo,
Ik wil graag een custom rom op mijn TF300T installeren, zoals beschreven staat in deze guide.

Ik zie op deze site overlap in benaming, er zijn bijvoorbeeld TWRP versies die op JB (jelly bean) eindigen, maar er zijn ook versies die op "4.2" eindigen, dat is een Android versie die ook onder de naam JB valt.... Zo zijn er nog meer onduidelijkheden. Ik wil mijn tablet niet bricken.

De concrete vragen:
  1. Weet iemand welke combinatie van firmware en bootloader werkt?
  2. Is die firmware ook nog ergens te downloaden?
  3. Hoort de TWRP versie bij de originele situatie of bij de custom ROM?
Wat er nu op staat.
Android 4.2.1
build number JOP40D.WW_epad-10.6.1.27-5-20130902)
Ik denk dat dit een officiële update van Asus is die ik eerder heb geïnstalleerd. Dit weet ik niet zeker

Wat heb ik gevonden
Guide
TWRP versies voor de Asus TF300T
Cyanogenmod 12.1 (op basis van Android 5.1)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:18
Dat is lang geleden voor mij, maar heb deze ooit gedaan voor mijn broertje, maar die tablet is niet meer. Ik heb ook de firmware bestanden niet bewaard.

Pak een zo oud mogelijke twrp voor Android 4.4 en zie die werkend te krijgen, als ik mij goed herinner zat er een link tussen Android OS versie en TWRP om goed te werken indertijd. Is dat gelukt kun je die gaan upgraden naar een versie voor Android die je wenst (cm12).
Draait TWRP goed en kun je de tablet herstarten, ga dan CM12 erop zetten volgens instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Weet je dat zeker? En kan dat ook met Android 5.1 (CM12.1)? Hier. hier en hier wordt er beweerd dat je precies de goeie moet hebben:

quotes:
There are pre-built releases available for download. Since the stable 10.0 version does not support Asus 4.2.x boot loader, install the 10.2 version from the TF300T nightlies. To download the 10.2 version (and compare the checksum):
(thanks XpLoDWilD!). It is VERY important that you download "recovery-jb.img" as this is the version for users with Jelly Bean bootloader!
If you have updated to the JB OTA bootloader then you must use the -JB version of the recovery, flashing the non -JB version could potentially permanently brick your device (unless you have nvflash as noted above).
Er wordt zowel over 4.2 als over JB (Jelly Bean) gesproken, daar zijn aparte TWRP versies voor. Maar 4.2 Is ook een Jelly Bean versie van Android, dus dat snap ik ook al niet... In ieder geval bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:18
necessaryevil schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:28:
Weet je dat zeker? En kan dat ook met Android 5.1 (CM12.1)? Hier. hier en hier wordt er beweerd dat je precies de goeie moet hebben:

quotes:

Er wordt zowel over 4.2 als over JB (Jelly Bean) gesproken, daar zijn aparte TWRP versies voor. Maar 4.2 Is ook een Jelly Bean versie van Android, dus dat snap ik ook al niet... In ieder geval bedankt voor de info.
Jelly Bean is de naam voor 4.1, 4.2 en 4.3, bij 4.4 werd het KitKat. Maar doordat er 3 jelly bean versies zijn is er wat verwarring.
Wikipedia: Android Jelly Bean
Echter, omdat je tablet zo oud is, zul je gewoon trial and error moeten proberen ben ik bang, en hopen dat de downloads nog te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Jelly Bean is de naam voor 4.1, 4.2 en 4.3, bij 4.4 werd het KitKat. Maar doordat er 3 jelly bean versies zijn is er wat verwarring
Dat had ik ook zo begrepen, maar hierdoor wordt het nog onduidelijker welke TWRP versie ik nodig heb.
Echter, omdat je tablet zo oud is, zul je gewoon trial and error moeten proberen ben ik bang, en hopen dat de downloads nog te vinden zijn.
Ik denk dat het daar op neer komt. Ik had eerst nog het idee dat trial en error tot een permanente brink zou leiden, maar ik weet niet of dit wel zo is en het lijkt er op dat ik geen andere mogelijkheid heb. Ik wou sowieso eerst even hier navraag doen

Dank je voor de response!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Hij is een keer opgestart, maar daarna kreeg ik alleen nog maar boot loops. Ik lom nog wel in de TWRP recovery mode. Toch wel hoopgevend.
Pagina: 1