Toon posts:

wat denken jullie wat slimmer is om te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Eerst ff kijken natuurlijk wat m'n specs zijn)

Zou het volgens jullie slimmer zijn om er wat RAM bij te gooien... of een nieuwe videokaart.

Ik wil namelijk een kleine upgrade doen, alleen vraag ik me af welke nou het slimst is om te doen. Vandaar deze vragen.

Zou alles nou veel sneller gaan door meer RAM erin te gooien, of maakt het niet veel uit. (wat me altijd opvalt als ik naar StatBar kijk, dat ik wel altijd nog minstens 20MB RAM vrij heb namelijk...)

en als ik een nieuwe videokaart neem, een GeForce 2 bijvoorbeeld, worden de games er veel beter van, of valt het wel mee. Of is het nu een slecht moment om een nieuwe videoplank te kopen?
Trouwens... ik speel niet echt heeeel veel games, ongeveer 1 uurje per dag maar hoor.

Graag jullie advies/ervaring of weet ik veel wat! ;)'

tnx. :)

edit:

o ja... ik draai trouwens meestal WinXP... misschien dat het nog wat uitmaakt met het RAM gebruik enzo.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:35

Hu9o

Schokkend

Hmm een TNT2 M64, die HAD ik ook. Echt een kut kaart is dat. Dus dan zou ik er voor zorgen dat je daar van af komt. Maar aangezien de Geforce kaarten nog best wel wat kosten (GEEN MX NEMEN) en het RAM gewoon op z'n goedkoopst is. Kun je beter meer ram kopen. Maar aangezien wachten nooit goed is met computers, kan je het beste misschien toch wel alle twee kopen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Processor AMD Athlon ThunderBird 1100MHz :)
Moederbord AOpen AK33 :)
Geheugen 128MB 133MHz :( met w2k 256Mb reccommended of iets meer
Videokaart Nvidia TNT2 M64 (=32MB) :( dit is contra gamer

Netwerkkaart 3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic) :)
Geluidskaart Zit in AOpen AK33 mobo
Harde Schijf 20GB 7200rmp (ik weet het merk zo niet uit m'n hoofd)
DvD Speler AOpen 12x30 :)
CD Brander Philiphs CDRW 800, 8x4x32 :)
Monitor Iiyama LS702UT 17" :)
Scanner Musket ScanExpress 600 SEP
Printer Canon S400
Keyboard Trust Windows 98 Power Keyboard
Muis Logitech muis met zo'n scroll ding! :)
Floppydrive 3.5" 1.44 Mb
Operating Systems WinXP Pro Plus!/ Win2K pro / Win2K pro :)
Profider Chello

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Waarom is een MX niks? Ik heb er ook een, en hij is snel zat, en zo duur zijn ze echt niet.
Dus ik zou ook een videokaart kopen, en wat geheugen, anders prik je er 128 bij, dan heb je 256, dat is op zich genoeg, en 128 mb ram kost nu 55 gulden ofzo.

Verwijderd

hehe een t-bird met een tnt m64....

LOL das net zo erg als
edit:
was nie aardig

DEFINITLY een niewe Videokaart.

Haal een geforce 2 Pro/Ultra voor zo'n 400 [pietermannen]

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 19:54 schreef supermel_nl het volgende:

LOL das net zo erg als kindermishandeling.

suc6
kundermishandeling! hahahaha.
en net stiekem geedit! ;)

Ja... ik denk dat ik ze op ten duur alletwee zeker zal doen, EN een nieuwe kaart, EN meer ram... maar ik wacht nog even op wat meer reacties enzo! :)
Ik kan het niet alle 2 tegelijk, door nogal wat geld gebrek! :r

• SG

SG

Op donderdag 06 september 2001 19:52 schreef het_beest het volgende:
Waarom is een MX niks? Ik heb er ook een, en hij is snel zat, en zo duur zijn ze echt niet.
Dus ik zou ook een videokaart kopen, en wat geheugen, anders prik je er 128 bij, dan heb je 256, dat is op zich genoeg, en 128 mb ram kost nu 55 gulden ofzo.
in MX is een vorige generatie gecastreerde budged kaart valt nog mee te gamen.

'n TNT2 M64 is een 4 generaties oude kaart en als top ook gecastereerd M64 = 128bits minus 64bit video_memory bus

'n MX G2 reeks zou hem al redelijk goed doen laat staan 'n GTS of zelfs $-G3-$

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 20:00 schreef SuperG het volgende:

[..]

in MX is een vorige generatie gecastreerde budged kaart valt nog mee te gamen.

'n TNT2 M64 is een 4 generaties oude kaart en als top ook gecastereerd M64 = 128bits minus 64bit video_memory bus

'n MX G2 reeks zou hem al redelijk goed doen laat staan 'n GTS of zelfs $-G3-$
4 generaties...
pfff, komt er elk jaar dan 2 nieuwe ofzo? want ik had hem dacht ik in 1999 gekocht, en ik weer nogwel dat sommige me feliciteerde dat ik de beste kaart van alles had! :D

Verwijderd

Speel je weinig spellen dan hoef je alleen geheugen te kopen. Is nu heel goedkoop. Speel je wel regelmatig een spel dan is een nieuwe videokaart een must!!!
koop dan een Gforce2GTs of een Radeon.

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Ik zit nu met een beetje hetzelfde probleem, ik heb genoeg geheugen maar ik weet niet of ik nu een videokaart moet kopen, ik wil heel graag een nieuwe maar ik wil niet wachten tot de G3 onder de 700 zit :(, dus ik denk dat ik nu als tussenstop een Geforce2 GTS Pro (Leadtek of Powercolour) neem voor een gulden of 450 :).

Misschien ook een idee ?!?

RJ

Geniet maar tweak met mate

• SG

SG

Op donderdag 06 september 2001 20:10 schreef Renko het volgende:

[..]

4 generaties...
pfff, komt er elk jaar dan 2 nieuwe ofzo? want ik had hem dacht ik in 1999 gekocht, en ik weer nogwel dat sommige me feliciteerde dat ik de beste kaart van alles had! :D
nVidia heeft 'n 6maanden cycle gehad dus nextgen over 6maanden na weer 6mnd'n ultra upgrade en dan weer next gen.
Dus tussen generaties zit toch ongeveer 'n heel jaar.

de oudere generaties gaan toch zeker nog 2 á 3generaties mee als lowbudged kaarten voor oem systemen die kaarten werden nog verkocht toen was de Geforce2 GTS er al dus een ultra low budged kaartje

De snelste game rig is ene met 'n Geforce 3 en die kost rond de 1100,- of je stop er 'n kaartje van 100,-

dat maakt dus 'n verschil op 'n systeem van 4000,- 0f 5000

en Ghz verkoopt naar de G-kart kijkt men niet vooral de PCnoob die denken dat ze 'n snelle PC gekocht te hebben.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Upgrade je videokaart... en ga deze week 1 keer minder naar macdonnalds heb je gelijk ook 256 mb ram erbij :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 19:54 schreef supermel_nl het volgende:

LOL das net zo erg als
edit:
was nie aardig

suc6
Kan nog erger hoor: hiero een 1Ghz thunderbird, 512MB geheugen en een voodoo3 2000 (overgeklokt naar 166Mhz en met 3000 bios) :D

Zal binnenkort wel eens een beter kaartje met tv-out kopen (voor m'n 29" Sony), maar opzich valt de performance me nog hardstikke mee! Max Payne draait met alles op maximaal nog op 1024x786 soepel :P

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips.

toevallig ben ik volgende maand jarig en dan denk ik dat ik een nieuwe videokaart dan maar vraag! :)

en nog ergens goedkoop RAM zien te krijgen natuurlijk later! :)

Verwijderd

Topicstarter
trouwens...

de goedkoopste GeForce 2 die ik op pricewatch kan vinden is deze, er zijn wel goedkopere, maar dat is MX en die zijn dus gekastreerd. :(

er zijn er zo veel soorten, maar welke is nou het meest waar voor je geld... TV hoef ik er niet op te kijken.

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17
* Outl@w denkt dat de GF 2 PRO, bijv van leadtek een hele aardige koop zou zijn :)

Feyenoord!

Pagina: 1