Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo,

Ik wil binnenkort een game pc bouwen die ongeveer €1500 mag gaan kosten. Ik wil met de PC voornamelijk AAA games spelen op 1440p en het liefst hoge graphics. Ik ben niet van plan de PC te gebruiken voor video bewerking dus echt puur voor gamen alleen. Ook heb ik het liefst een moederbord met wifi aanboord omdat ik draadloos internet zal gebruiken. Ik gebruik op dit moment een laptop met een i7-7700hq en een 1050TI 4GB.

Zouden jullie advies willen geven op onderstaande build die ik heb uitgezocht? Ik heb zelf zoveel mogelijk online onderzoek gedaan maar zou best kunnen dat ik iets heb gemist.

PCPartPicker Part List: https://nl.pcpartpicker.com/list/BR38bL

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 202,-€ 202,-
1MoederbordenGigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0)€ 198,83€ 198,83
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6€ 599,-€ 599,-
1BehuizingenNZXT H6 Flow Wit€ 119,90€ 119,90
1ProcessorkoelingThermalright Peerless Assassin 120 White ARGB€ 52,99€ 52,99
1Geheugen internG.Skill Ripjaws S5 F5-5600J2834F16GX2-RS5K€ 114,48€ 114,48
1VoedingenCorsair RM750e V2€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesWD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB€ 69,99€ 69,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.457,09

Ik ben begonnen met het selecteren van de GPU. Hier ben ik 100% zeker dat ik voor een AMD kaart wil gaan in plaats van een NVIDIA kaart. Ik vind op het moment de VRAM die aangeboden wordt bij deze kaarten veelste weinig voor de prijs die eraan hangt. Ik denk dat qua future proofing for nieuwe games het wel belanrijk is om minstens aan de 12GB VRAM te zitten. Ik vind graphics wel belangrijk, waardoor ray tracing wel erg aantrekkelijk is, maar ik vind dat de NVIDIA kaarten simpelweg te hoog geprijsd zijn voor de VRAM die aanboord zit maar ook de busbandbreedte. Ik ben daarom voor de 7800XT gegaan omdat deze goede performance heeft tov. bijvoorbeeld de 4070TI. De 6800XT is misschien ietsje goedkoper en heeft misschien wel dezelfde (soms betere) performance, maar hier heb je weer komende jaren waarschijnlijk minder driver support voor in vergelijking met de 7800XT. Ook heeft de 7800XT Ai cores die wel nuttig kunnen zijn voor FSR 3 en is die ook nog eens wat zuiniger.

Qua CPU heb ik puur gekeken naar CPU's die niet te duur zijn en de GPU niet bottlenecken. Hier had ik graag de Ryzen 7 7800X3D willen gaan, maar ben op de conclusie gekomen dat de extra cores and threads die je hierbij krijgt niet perse nodig zullen zijn omdat niet van plan ben om de PC te gebruiken voor video editing etcetera. Ik heb daarom gekozen voor de goedkopere Ryzen 5 7600 non X versie. Deze lijkt uit benchmarks samen met de 7800XT geen bottleneck te veroorzaken. Ik heb bewust voor de non X versie gekozen omdat deze €20 goedkoper is, zuiniger is maar voornamelijk omdat het performance verschil tussen de 7600 (Met PBO) en de 7600X marginaal is.

Voor moederbord ben ik voor de GIGABYTE B650 GAMING X AX gegaan. Voor een AM5 bord vond ik dit nog redelijk geprijsd. Aan boord zit een redelijke VRM, prima aantal USB aansluitingen, Bluetooth en WIFI 6/E. Ook hebben AM5 moederboorden blijkbaar redelijk lange boottimes voor windows? Uit youtube videos waar ook boottimes tussen verschillende B650 borden werden vergeleken, leek het erop dat gigabyte de snelste boottimes van maar liefst 23 seconden hebben. Ook Q-flash plus aanboord.

Voor RAM ben ik niet overtuigd dat ik DDR6 nodig zal hebben. Daarom ben ik gegaan voor DDR5. Voor snelheid leek het niet veel uit te maken op AM5 chipsets of je nou de 5600MHz of de 6000MHz pakt voor performance, maar CL timing maakt hier blijkbaar meer uit. Daarom ben ik voor een 5600MHz gegaan met lage CL timing van CL28.

[ Voor 97% gewijzigd door Henk24sma op 05-12-2023 23:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:07
Goedkoper moederbord met wifi: https://tweakers.net/pric...650-gaming-plus-wifi.html
Voor G.Skill S5 geheugen staan alleen Intel moederborden op de qualified vendor list: https://www.gskill.com/qv...-5600J2834F16GA2-RS5K-QVL Neem geheugen dat AMD Expo ondersteunt, bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1995748;1860870/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
Voor RAM ben ik niet overtuigd dat ik DDR6 nodig zal hebben. Daarom ben ik gegaan voor DDR5.
Dat scheelt een hoop geklooi. DDR6 kun je namelijk helemaal niet kopen want het bestaat officieel nog niet. Moet je weer aankloppen bij de R&D afdeling van een fabrikant ergens in oost azie om te vragen of je een test setje kunt kopen van ze enzo ;)
Ook hebben AM5 moederboorden blijkbaar redelijk lange boottimes voor windows?
Bios updaten naar de laatste versie. Dit is inderdaad een AM5 probleem en heeft te maken met je RAM. Kan worden verholpen via nieuwe bios, dus laten we hopen dat gigabyte dat ondertussen heeft gedaan.
Ik heb bewust voor de non X versie gekozen omdat deze €20 goedkoper is, zuiniger is maar voornamelijk omdat het performance verschil tussen de 7600 (Met PBO) en de 7600X marginaal is.
De non X versie is gewoon identiek aan de X, alleen heeft hij een powerlimit van ~87 watt. Hij is niet per se zuiniger, maar onder hoge belasting ligt de grens lager.
Ik ben begonnen met het selecteren van de GPU. Hier ben ik 100% zeker dat ik voor een AMD kaart wil gaan in plaats van een NVIDIA kaart. Ik vind op het moment de VRAM die aangeboden wordt bij deze kaarten veelste weinig voor de prijs die eraan hangt. Ik denk dat qua future proofing for nieuwe games het wel belanrijk is om minstens aan de 12GB VRAM te zitten. Ik vind graphics wel belangrijk, waardoor ray tracing wel erg aantrekkelijk is, maar ik vind dat de NVIDIA kaarten simpelweg te hoog geprijsd zijn voor de VRAM die aanboord zit maar ook de busbandbreedte. Ik ben daarom voor de 7800XT gegaan omdat deze goede performance heeft tov. bijvoorbeeld de 4070TI.
12GB Minimum snap ik enigzins voor 1440p. Dat stukje waar je beweert dat de 7800XT goede performance heeft tov de 4070Ti volg ik niet helemaal. De 4070Ti is 20% sneller in rasterization en 50+% in RTX. De reguliere 4070 zit ongeveer on par met de 7800XT qua prijs en rasterization en is 20% sneller in RTX. Als je uberhaupt overweegt om RT games te spelen, zou de 7800XT voor mij direct afvallen.
Verder kun je je blind staren op specificaties als busbreedte, maar de 4070 zit altijd binnen 5 fps van de 7800XT in rasterization, ook op 4K. Dus het maakt eigenlijk net niets uit.
Ik weet dat er een aantal techtubers moord en brand schreeuwen over VRAM dit jaar, maar ik zie het niet terug in de daadwerkelijke benchmarks.

Ook is de 4070 50 watt zuiniger onder full load dan de 7800XT. Dat scheelt je per uur dat je in de week gamet ongeveer een euro op jaarbasis, naast dat je kamer minder opwarmt en de pc stiller is.

FSR3 zou ik niet meenemen als pluspunt voor de 7800XT. DLSS is simpelweg beter. https://www.techspot.com/article/2747-amd-fsr-3-tech/

[ Voor 45% gewijzigd door youridv1 op 06-12-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
youridv1 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:57:
[...]

Dat scheelt een hoop geklooi. DDR6 kun je namelijk helemaal niet kopen want het bestaat officieel nog niet. Moet je weer aankloppen bij de R&D afdeling van een fabrikant ergens in oost azie om te vragen of je een test setje kunt kopen van ze enzo ;)

Hahaha foutje!

[...]

Bios updaten naar de laatste versie. Dit is inderdaad een AM5 probleem en heeft te maken met je RAM. Kan worden verholpen via nieuwe bios, dus laten we hopen dat gigabyte dat ondertussen heeft gedaan.

[...]

De non X versie is gewoon identiek aan de X, alleen heeft hij een powerlimit van ~87 watt. Hij is niet per se zuiniger, maar onder hoge belasting ligt de grens lager.

[...]

12GB Minimum snap ik enigzins voor 1440p. Dat stukje waar je beweert dat de 7800XT goede performance heeft tov de 4070Ti volg ik niet helemaal. De 4070Ti is 20% sneller in rasterization en 50+% in RTX. De reguliere 4070 zit ongeveer on par met de 7800XT qua prijs en rasterization en is 20% sneller in RTX. Als je uberhaupt overweegt om RT games te spelen, zou de 7800XT voor mij direct afvallen.
Verder kun je je blind staren op specificaties als busbreedte, maar de 4070 zit altijd binnen 5 fps van de 7800XT in rasterization, ook op 4K. Dus het maakt eigenlijk net niets uit.
Ik weet dat er een aantal techtubers moord en brand schreeuwen over VRAM dit jaar, maar ik zie het niet terug in de daadwerkelijke benchmarks.

Ook is de 4070 50 watt zuiniger onder full load dan de 7800XT. Dat scheelt je per uur dat je in de week gamet ongeveer een euro op jaarbasis, naast dat je kamer minder opwarmt en de pc stiller is.

FSR3 zou ik niet meenemen als pluspunt voor de 7800XT. DLSS is simpelweg beter. https://www.techspot.com/article/2747-amd-fsr-3-tech/
Betreft het verschil tussen de 4070 en de 7800XT heb je inderdaad gelijk. Ik heb altijd zonder RT gespeeld en vind het ook niet erg om zo te houden (Voornamelijk omdat mijn huidig systeem dat niet kan). Voor mensen die RT toch wel belangrijk vinden snap ik inderdaad dat je voor de 4070 zou gaan.

Ik vind het prijsverschil inderdaad klein tussen de 7800XT en de 4070. Ik wil hier graag 4 a 5 jaar mee vooruit, zou het verschil tussen de 12GB en de 16GB veel prestatieverschil op kunnen leveren op toekomstige AAA games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeshiem
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-12-2023
Wellicht voor de PSU: Seasonic Focus GX-750 uitvoering: Seasonic Focus GX-750? Ik zie hier wat betere reviews op en iets langer garantie voor dezelfde prijs

Daarnaast, enige rede waarom je niet voor de uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB OC opt? voor 40,- minder?

Tenslotte, voor de cpu cooler zijn er ook iets goedkopere opties maar ik kan me voorstellen dat je deze uit hebt gekozen voor de uiterlijk in combinatie met de behuizing

[ Voor 247% gewijzigd door Oeshiem op 07-12-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
Oeshiem schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:46:
Wellicht voor de PSU: Seasonic Focus GX-750 uitvoering: Seasonic Focus GX-750? Ik zie hier wat betere reviews op en iets langer garantie voor dezelfde prijs
Top dankjewel!
Niet echt had even in haast de post gemaakt, maar ik wil in principe wel voor een goedkopere gaan. Er zijn eigenlijk best veel verschillende 7800XT maar kan niet echt een lijst vinden met de 7800XT vergeleken met elkaar in een benchmark.
Oeshiem schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:46:
Tenslotte, voor de cpu cooler zijn er ook iets goedkopere opties maar ik kan me voorstellen dat je deze uit hebt gekozen voor de uiterlijk in combinatie met de behuizing
Klopt precies, is inderdaad meer voor het uiterlijk en opzich best goede performance voor een air koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
Hoi,

Ik ga mijn PC binnenkort bouwen en heb als moederbord de Gigabyte B650 GAMING X-AX uitgekozen. Deze wil ik plaatsen in mijn NZXT H6 flow case die een totaal van 9 case fans kan hebben. Verder heb ik ook een Peerless assasin CPU koeler met 2 fans erop.

Ik vroeg me af of het uberhaubt wel mogelijk is om zoveel fans aan te sluiten op mijn moederbord?

Ik heb de volgende fan gekozen: Thermalright TL-C12CW-S voor de 120mm spots en de TL-C14 voor de 2 140mm spots onderin de behuizing.

Deze fans zijn allemaal ARGB en zijn daisy chainable. Mijn moederbord heeft volgens mij:
1x CPU Fan header
2x SYS Fan header
1x Sys Fan/Pump header
2x Adress RGB header
2x RGB header (Niet compatibel met mijn fans door 12V)

Kan ik hiermee al mijn fans veilig aansluiten? Hoeveel mag ik er daisy chainen voor de 12V PWM? En hoeveel voor de 5V ARGB?

Dit is de eerste keer dat ik ARGB fans in een case aansluit maar ook gelijk mijn eerste build, dus alle tips/advies zal worden gewaardeerd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Ga je een stofzuiger bouwen of een stille PC?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
Yaksa schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:22:
Hahaha beide dan toch?

Als mijn case daar de mounts voor anbiedt wil ik er ook graag volle gebruik van maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Henk24sma op 09-12-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Henk24sma schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:23:
[...]

Hahaha beide dan toch?

Als mijn case daar de mounts voor anbiedt wil ik er ook graag volle gebruik van maken.
Dat is dus precies wat er gevraagd wordt.
Hang je de kast vol met slappe fans moet dat best lukken, maar stop je je kast vol met dikke delta’s (om een stofzuiger te maken)cremeer je je mainbord door het hoge stroomverbruik. Dit soort stroomvreters vinden je fanheaders niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Tsja, ik heb een NZXT 5 en daar kunnen ook onmundig veul fans in.
Ik heb echter gekozen voor een 2 fans en een CPU cooler met 1 fan.
Voeding zit al in een shroud en heeft dus geen extra fans nodig.
Mijn processor (een I13500) blijft koel genoeg.
Mijn GPU (RTX 3060) koelt zichzelf met 2 fans.
Het enige wat dus nodig is is een beperkte airflow de kast uit.
Met Speedfan een profiel aangemaakt waardoor de fans op een minimum aantal toeren draaien.
Resultaat is een PC die koel genoeg blijft en (bijna) geen geluid maakt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yaksa schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:22:
Nee, een drone. kan zo naar zijn maatje vliegen om daar te gaan spelen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Henk24sma Je krijgt 3 fans meegeleverd en vaak is dat al voldoende.
1 exhaust achter en 2 front intake

uitvoering: NZXT F120Q Zwart, 120mm

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 09-12-2023 14:43 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
Ik weet dat de case met 3 fans inbegrepen komt. Ik heb echter dus een stapel aan fans liggen die ik wil aansluiten. Mijn vraag is dus of ik deze alle 11 op het beperkt aantal headers kan aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:58
ofwel moet je met splitters werken, maar vaak is het interessanter om een aparte fancontroller te gebruiken. Bij splitters moet je zien dat je het moederbord niet overbelast.

Als je in de pricewatch zoekt naar fancontrollers vind je er een paar. Zal dan de vraag zijn hoeveel features je wil dat ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Henk24sma schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:46:
Ik weet dat de case met 3 fans inbegrepen komt. Ik heb echter dus een stapel aan fans liggen die ik wil aansluiten. Mijn vraag is dus of ik deze alle 11 op het beperkt aantal headers kan aansluiten.
Waarom zou je dat willen?
Kost alleen maar extra energie en produceert alleen maar extra lawaai.
Het praktische nut is gewoon 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:00

Aganim

I have a cunning plan..

Dit is de eerste keer dat ik ARGB fans in een case aansluit maar ook gelijk mijn eerste build, dus alle tips/advies zal worden gewaardeerd
Diverse antwoorden in de lijn van "11 fans aansluiten is zinloos, zorgt voor herrie en haalt je temperaturen niet noemenswaardig naar beneden".

"Ja, maar ik wil het gewoon!"

Allemaal prima, maar zeg dan niet dat alle tips welkom zijn. Blijkbaar zijn ze dat niet.

Ik sluit me in ieder geval aan bij de rest, het biedt geen meerwaarde, gaat vooral extra herrie opleveren en als je intake vs outake niet goed balanceert kan het zelfs averechts werken en staat je leger fans alleen maar extra stof naar binnen te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:56
Kun je niet beter een airco unit aan je case hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
Omdat ik op internet builds heb opgezocht bij de NZXT H6 Flow, waarbij veel resultaten een case vol met fans hadden, nam ik aan dat dit normaal was. Het is denk ik vanzelfsprekend dat de case ontworpen is voor aesthetics. Maar uit jullie reacties is het wel duidelijk, minder fans dus.

Is de airflow gebalanceerd als je dus bij bijvoorbeeld 3 intakes ook 3 exhausts hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
3 Fans op 1 header aansluiten is geen probleem, bij aRGB kunnen er zonder probleem 5 op 1 aansluiting.
Wel gaan al die fans en ledjes een flink hoger idle verbruik van je PC opleveren.

[ Voor 28% gewijzigd door PP_Sound op 09-12-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
PP_Sound schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:09:
3 Fans op 1 header aansluiten is geen probleem, bij aRGB kunnen er zonder probleem 5 op 1 aansluiting.
Wel gaan al die fans en ledjes een flink hoger idle verbruik van je PC opleveren.
hmm okay. De fans die ik heb liggen zijn maximaal gerated op 200mA per stuk zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28

Thomg

Aww yiss

Vuistregel is dat je nooit meer dan 1A mag trekken van een header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Henk24sma schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:04:
Omdat ik op internet builds heb opgezocht bij de NZXT H6 Flow, waarbij veel resultaten een case vol met fans hadden, nam ik aan dat dit normaal was. Het is denk ik vanzelfsprekend dat de case ontworpen is voor aesthetics. Maar uit jullie reacties is het wel duidelijk, minder fans dus.
Is de airflow gebalanceerd als je dus bij bijvoorbeeld 3 intakes ook 3 exhausts hebt?
De airflow is gebalanceerd wanneer de CPU koeling voldoende warmte af kan voeren zonder dat de CPU gaat throttlen. (=minder power er doorheen jassen om de temp naar beneden te brengen)
Dat trottlen gebeurt sneller wanneer je alle onderdelen in een kleine dichte kast op elkaar propt zonder fans.
Bij een grote kast met geperforeerde panelen (zoals de NZXT H6 Flow) heb je dat probleem minder omdat de warme lucht makkelijker de kast kan verlaten.
Maar het ligt er ook aan welke componenten je er in stopt, sommige CPU's zijn heethoofden die een bak stroom verbruiken en dientengevolge veel hete lucht produceren. Zelfde geldt voor sommige GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
Hoi,

Voor mijn nieuwe build wil ik graag een AM5 moederbord integreren omdat deze een goede upgrade path heeft righting de toekomst. Ik heb in hardware unboxed video gezien waar veel B650 moederboorden met elkaar werden vergeleken, de Gigabyte B650 AURUS ELITE AX best goed uit de test kwam. Bijvoorbeeld door een prima VRM, voldoende IO en ook snelle boot times, wat nog een issue is bij AM5 door memory training bij DDR-5. Maar met wat zoekwerk op internet zag ik dat Gigabyte AM5 moederboorden heel erg veel klachten hebben betreft coil whine. Dit is natuurlijk iets waar ik totaal geen zin in heb. Dit is niet door software op te lossen waardoor op het moment mijn vertrouwen voor gigabyte inzakte.

Hierna kwam ik op de MSI MAG B650 TOMAHAWK uit. Dit bord heeft op internet niet veel klachten betreft coil whine, maar juist veel klachten over erg slome boottimes 45 tot 60sec en ook memory issues.

Omdat dit ook mijn 1e build is heb ik het gevoel dat AM5 niet heel stabiel is en zo af en toe wel goed werkt.

Heeft iemand misschien wat tips betreft een betrouwbare AM5 moederbord, en/of wat ervaring met deze generatie MOBO'S?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 09:00
Gigabyte X670 GAMING X AX

Dit is wat ik gebruik en kan niet echt een probleem opnoemen.
Gebruik het vanaf Januari en het is voor mij 1 van de betere borden die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb toevallig beide borden hierboven, de Gigabytes. Prive en zakelijk, geen coil whine. :)

Verder retestabiel met EXPO ingeschakeld.

[ Voor 28% gewijzigd door PD2JK op 10-12-2023 19:06 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
PD2JK schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:58:
Heb toevallig beide borden hierboven, de Gigabytes. Prive en zakelijk, geen coil whine. :)

Verder retestabiel met EXPO ingeschakeld.
Dat klinkt wel mooi. Mag ik vragen welke CPU en wat voor RAM je erin hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan prima door in ~€1500 PC build (1440p). Dat geldt trouwens ook voor moederbord-fan aansluit topic. Merge.

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 10-12-2023 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Henk24sma schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:16:
[...]

Dat klinkt wel mooi. Mag ik vragen welke CPU en wat voor RAM je erin hebt zitten?
Zeker :)

X670 Aorus Elite AX: uitvoering: Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32
B650 Aorus Elite AX: zelfde geheugen

Niet helemaal dezelfde borden blijkt nu, maar zal niets uitmaken in vergelijking met jouw gekozen modellen.

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 10-12-2023 21:59 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

TTLCrazy

Listen to Frankie

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Pagina: 1