Pvc over pvc met vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariska123
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-07-2024
Goedenavond,

Ik mijn huis ligt momenteel een plak pvc vloer die helaas niet mijn smaak is. Hieronder ligt vloerverwarming.
Nu wil ik een nieuwe plak pvc vloer laten leggen en het bedrijf dat is langs geweest raadde om aan dit over de bestaande pvc te leggen. Hierdoor kunnen de - nog mooie - plinten behouden blijven en het bestaande pvc ligt er strak in.

Heeft iemand ervaring met een pvc vloer bovenop een andere pvc vloer qua rendement van de vloerverwarming? Ik ben bang dat ik veel meer moet stoken, al gaf het bedrijf aan dat het verschil verwaarloosbaar is.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:37

paQ

waar hebben we het over... 2, 2.5 mm extra?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:45
De vuistregel is dat de warmteweerstand van je vloer onder de 0.10 m²K/W moet blijven.

In dit document staan algemene waarden per vloersoort. Vloerleveranciers geven vaak ook specifieke waardes voor hun vloer af.
Bij 2 vloeren op elkaar tel je de waardes bij elkaar. 2x PVC lijm blijft normaliter onder de 0.10.

https://www.google.com/ur...Vaw2Q0p5zdw4TAZ2YvkNPzxJ1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariska123
Super, dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tombuurman88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-07 10:28
Wij hebben hier ervaring mee.

Vorig jaar is er bij ons een vloer gelegd, helaas niet overal even netjes waardoor er een nieuwe vloer geplaatst zou worden.

Optie om alles eraf te halen met beschadigen van egaline en extra tijd of om nieuwe vloer erover heen te leggen.

belangrijk is wel dat de huidige vloer goed vast zit! Voor de warmte overdracht geen probleem vloer voelt lekker warm aan met een een watertemp van 33 graden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@mariska123
In de basis is het advies bij vloerverwarming om je vloer op een constante temperatuur te houden. Vaak heeft zelfs nachtverlaging maar beperkt impact op je stookkosten.
Met een extra laag PVC zal je vloer iets langer er over doen om warm te worden (meer massa) maar ook iets langer op temperatuur blijven. Dus als je vloer eenmaal warm is maakt een extra laag PVC niet meer uit. Je vloer zal enkel iets trager reageren op verandering van je temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mariska123
Bedankt allemaal!
De huidige vloer ligt er gelukkig heel strak in en is ook gecontroleerd door het bedrijf dat de nieuwe vloer komt leggen.
En qua verwarming laat ik ‘m nachts inderdaad zelden afkoelen, dus dat gaat zo dan denk ik helemaal goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb 2 week geleden PVC direct laten verlijmen op marmoleum. Niet helemaal hetzelfde, maar wel een vergelijkbare situatie.

Plakt er goed op en ik merk eigenlijk geen verschil met de andere verdiepingen qua hitte/rendement waar het op zandcement met egaline laag is verlijmd.

Zou er gewoon voor gaan :) Scheelt een oude vloer + plinten + lijm verwijderen, want bij je oude pvc klaar zijn de plinten waarschijnlijk achteraf geplaatst. Gaat je echt bakken met geld schelen om het direct erop te verlijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
Waarschijnlijk is een dun laagje egaline over de huidige PVC-vloer wel verstandig om de naden/groeven op te vullen? Stel dat er iets zwaars (bijv. stoelpoot) de vloer zwaar belast exact op de plek waar een naad van de onderste vloer zit, misschien dat daar de nieuwe vloer iets 'ingedeukt' wordt.
Pagina: 1