Input Lag @ Philips 'The one' 43pus8837/12 (120hz)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manouki
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-12-2023
Goeiedag! Mijn 1e berichtje, hier.

Ik heb ~anderhalf jaar geleden Philips 'The one' gekocht, 43 inch met 120hz. Na een hoop uit te zoeken leek mij dit de TV waaraan ik een PC aan wilde sluiten. Ik heb er een tijdje de Cloud PC; Shadow, op gebruikt. Dit was helemaal prima alleen ging de kwaliteit naar beneden, soms, alsof die aan het bufferen was dus, besloot ik voor een fysieke PC te gaan sparen.

Nu heb ik er eentje 2dehands gekregen. Degene van wie hij was had hem zonder problemen aan een TV aangesloten. Met een HDMI 2.1 kabel. Deze heb ik ook, alleen een andere TV en bij mij .. ervaar ik ontzettende input lag. De TV staat op de 'game' setting. Ik zie nergens een 'PC' setting. Op de PC heb ik VRR uitgezet en in-game zet ik VSync uit.

Even, ik heb hier allemaal 0 verstand van en volg advies op het internet. Door bovenstaande te doen, kan ik wel gamen maar buiten het spel sleept mijn muis zich letterlijk over het scherm alsof die door de modder heen gaat en tegelijkertijd ook over ijs want, ja. Er zit een beste delay op. Tot ik in het spel zit is dit behoorlijk frustrerend.

Nu is het wel zo dat ik online iemand tegen kwam die deze TV gebruikte als PC monitor, zonder problemen dus .. het moet kunnen? Maar, wat doe ik dan verkeerd of kan ik anders doen?

Kan jij mij helpen? Welke opties heb ik? Ik las ook iets over een Display port to VGA kabel maar, ik had begrepen dat HDMI 2.1 juist de beste optie is? Ik heb op dit moment veel vragen en zou graag oplossingen willen horen. Als je die hebt dan hoor ik dat graag, bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditonthouikwel
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo , Ik heb sinds gisteren een philips the one 50pus8808, dus mogelijk werkt volgende niet voor jouw maar het is het proberen waard.
zet in windows 10, display settings, "use hdr" aan. Dat maakte bij mij het verschil tussen een zeer trage muis en normaal bruikbaar. De pixels zijn (bij mij) helaas redelijk wazig bij de beeldmodus computer of game. Bij de modus "kristalhelder" zijn ze redelijk duidelijk maar dan heb ik weer de lag.