Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo allemaal

Helaas heb ik tot nu toe nog altijd geen werk gevonden, wel had ik vorige week een 3e gesprek.

Dit bedrijf wil nogal wat: enkele initiële gesprekken gehad, daarna al 3 teams interviews gehad en het idee was dat ik dan nog ter plaatse zou komen (2 uur enkele reis ov, maar de functie is hybride) voor een volledige trial dag. Ach het is dat ik toch niks beters te doen heb (ik ben namelijk werkloos) dus dan wil ik dit allemaal best doen hoor voor ze.

Maar nou hoor ik na het 3e gesprek opeens niks meer. Terwijl dit naar mijn beleving net zo goed ging als de eerdere gesprekken. Het betreft namelijk een functie waar ik al ervaring mee heb (technische sales). Ik heb wel gemaild maar ik hoor niks meer terug en ik heb geen telefoonnummer.

Wat is nou het beste wat ik kan doen? Toch maar weer verder gaan lopen solliciteren omdat dit dan blijkbaar ook niks wordt?

Ook heb ik het UWV gebeld en zij kunnen mij ook niet begeleiden met het vinden van een baan, de enige optie is een werkcafé waar je fysiek langs moet en dat is pas volgende week. Weet iemand waar je elders nog wat meer begeleiding kan krijgen bij het zoeken naar werk want dit gaat natuurlijk niet zo, ik ben al 3 maanden bezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Sowieso blijven solliciteren, zeker als je (nog) maar met 1 partij aan tafel zit.
Zolang de krabbels van jouw en je potentiële werkgever nog niet onderaan het contract staan, heb je 0 zekerheid. ;)

Heeft het bedrijf overigens gewoon helemaal geen telefoonnummer? Of bedoel je dat je geen telefoonnummer hebt van de persoon waar je mee gesproken hebt? Anders zou ik gewoon eens naar het algemene nummer bellen en vragen naar die persoon, voor het zelfde geld zit die ziek thuis en zijn de taken niet goed overgedragen.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2023 15:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
D4NG3R schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:49:
Sowieso blijven solliciteren, zeker als je (nog) maar met 1 partij aan tafel zit.
Zolang de krabbels van jouw en je potentiële werkgever nog niet onderaan het contract staan, heb je 0 zekerheid. ;)

Heeft het bedrijf overigens gewoon helemaal geen telefoonnummer? Of bedoel je dat je geen telefoonnummer hebt van de persoon waar je mee gesproken hebt? Anders zou ik gewoon eens naar het algemene nummer bellen en vragen naar die persoon, voor het zelfde geld zit die ziek thuis en zijn de taken niet goed overgedragen.
Dat laatste. Is goed ik zal morgen het algemene telefoonnummer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
3 teams gesprekken en nog weten ze het niet? Wat was het verschil tussen het tweede en derde gesprek en hoe heb je dat derde gesprek afgesloten, welke afspraken?

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 05-12-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
pennywiser schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:56:
3 teams gesprekken en nog weten ze het niet? Wat was het verschil tussen het tweede en derde gesprek en hoe heb je dat derde gesprek afgesloten, welke afspraken?
Bij dit soort gevallen van te lange sollicitatieprocedures komt het meestal doordat zij meerdere mensen met mij willen laten spreken. De gesprekken verlopen verder eigenlijk ongeveer hetzelfde. Ook was in dit geval het 3e gesprek met Nederlanders en het 2e gesprek met een buitenlander in het Engels.

Vroeger fietste je naar de plaatselijke fabriek en vroeg je 'heeft u werkmannen nodig?' en dan ging je gewoon meteen werken en dan kreeg je een gulden maar zo gaat het niet meer he. Of het moet echt serveerster bij een restaurant, vakkenvuller etc. zijn of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

sirdanilot schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:04:
[...]
Vroeger fietste je naar de plaatselijke fabriek en vroeg je 'heeft u werkmannen nodig?' en dan ging je gewoon meteen werken en dan kreeg je een gulden maar zo gaat het niet meer he. Of het moet echt serveerster bij een restaurant, vakkenvuller etc. zijn of zo.
Nee, maar 3 gesprekken met verschillende afdelingen is ook weer absurd.

Eerste gesprek is kennismaking en kijken of het klikt, tweede gesprek is inhoudelijke verkenning en moet tot een aanbod leiden. Een derde gesprek is alleen nodig in organisaties waar je toch liever niet wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
waar ben je bang voor? bel even spontaan en vraag wat de status is. dat helpt sneller ipv hier eeuwenlang te vragen en te discussiëren. het kan zelfs positief overkomen bij het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Oon schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:07:
[...]

Nee, maar 3 gesprekken met verschillende afdelingen is ook weer absurd.

Eerste gesprek is kennismaking en kijken of het klikt, tweede gesprek is inhoudelijke verkenning en moet tot een aanbod leiden. Een derde gesprek is alleen nodig in organisaties waar je toch liever niet wil werken.
Voor mijn vorige functie in het buitenland toen ik daar nog woonde had ik ook 3 gesprekken hoor. En elders ook ellenlange sollicitatieprocedures meegemaakt.

Bij mijn vorige werkgever had ik het prima naar mn zin maar in een reorganisatie gooiden ze mijn hele afdeling inclusief mij eruit na 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien testen ze wel je assertiviteit door even niets van zich te laten horen >:)
Lijkt me buitengewoon nuttig in de sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
pennywiser schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:56:
De afspraak is dat ik dus een keer een dag of dagdeel langskom om daar een presentatie te geven maar ik heb daarover nog geen informatie ontvangen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-10 11:36
Zou de initiele relatieve aanname maken dat de verantwoordelijke ziek is en dat je daarom niets gehoord heeft.
Dus even bellen en vragen wanneer je reactie kan verwachten.

Als de persoon niet ziek is, imho is dat wel een slecht teken hoe de werkgever dus kennelijk met haar personeel om gaat.

Sowieso, in elk geval, niet op 1 paard wedden en door solliciteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
sirdanilot schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:04:
[...]

Bij dit soort gevallen van te lange sollicitatieprocedures komt het meestal doordat zij meerdere mensen met mij willen laten spreken. De gesprekken verlopen verder eigenlijk ongeveer hetzelfde. Ook was in dit geval het 3e gesprek met Nederlanders en het 2e gesprek met een buitenlander in het Engels.

Ga je me nou uitleggen hoe het werkt? Echt wtf "zo gaat dat niet meer he". Ik denk dat je jezelf voor de gek aan het houden bent. Succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het kan best zijn dat je pas na 2 weken iets hoort. Als tip zou ik meegeven om voortaan ook dáár afspraken over te maken ;)

Ik mis verder enige discussiewaarde in dit topic, daarom gaat het op slot. Aangezien het niet de eerste keer is dat dit het geval is, zou ik je willen adviseren om eerst rustig af te wachten :)

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 05-12-2023 16:33 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.