Aan de hand van mijn gestelde vraag op het kpn forum ben ik door kpn zelf hiernaartoe verwezen. Mijn vraag is al deels beantwoord. De vraag luid:
Het andere gedeelte van de vpn verbinding/client opzetten voor veilig gebruik is nog niet beantwoord. Daarvoor ben ik dan ook naar dit forum gestuurd.
Hierop was het antwoord dat ik inderdaad een Fritzbox! router kan gebruiken van kpn zelf of een eigen route kan aansluiten. (Probleem hiervan is dat wij 2 kpn superwifi punten hebben die (naar mijn weten) alleen werken met de kpn routers.)Voor mijn opleiding heb ik een computer/ laptop nodig voor 3d modelleren. Daarnaast heb ik ook een computer/ laptop nodig voor gamen.
Momenteel gebruik ik hiervoor 1 gaming laptop. Dit doe zijn werk maar begint de laptop na 3 jaar toch wel traag te worden. Ik zoek nu naar een betere optie die ook toekomst bestendig is.
Ik zat er aan te denken om een goeie gaming pc te kopen die dus ook goed is voor 3d modelleren. Zodra ik thuis ben gebruik ik deze dan. Zodra ik extern/op school ben en ik moet 3d modelleren zou ik via Windows extern bureaublad verbinding maken met mij desktop.
Ik moet alleen een mogelijkheid hebben om vanuit school verbinding te maken met mijn thuisnetwerk zodat ik de verbinding van extern bureaublad kan maken. Ik kwam op de optie een VPN verbinding hosten op mijn wifi router thuis. (Hiervoor zou ik bij kpn over moeten stappen naar de Fritzbox)
Werkt dit inderdaad zo of zie ik een makkelijkere oplossing (die wel veilige verbinding heeft) over het hoofd? En hoe werkt het instellen van deze vpn host?
Het andere gedeelte van de vpn verbinding/client opzetten voor veilig gebruik is nog niet beantwoord. Daarvoor ben ik dan ook naar dit forum gestuurd.