Garantie issue netvoeding kabel voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:55
In augustus heb ik bij een webshop een Delta voeding https://tweakers.net/pric...delta-gps-850hba-a22.html gekocht.

De inrush current van deze voeding laat echter regelmatig de zekering trippen. Daarom heb ik in november deze voeding ter garantie aangeboden. Hierbij heb ik gevraagd om een andere voeding als de winkel een defect constateert omdat ik geen vertrouwen meer heb in dit type voeding. Dit door mijn eigen ervaring en de twee recente reviews op tweakers.

Bij het terugsturen van de voeding ben ik echter de netvoeding kabel (c13 kabel) vergeten. Mijn fout. Nu heb ik de winkel gevraagd om het bedrag van de kabel in te houden en een kabel uit eigen voorraad te gebruiken voor de garantieafhandeling. hiermee dacht ik een praktische oplossing te hebben voor dit probleem. De winkel geeft echter aan dat de garantie alleen afgehandeld kan worden met de originele kabel.

Ik weet nu echter niet goed wat ik moet doen. Ik heb wel 10+ van deze kabels en geen idee welke er origineel zat bij de Delta voeding. Wie heeft er een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33

talin

ES-MA

mailtje naar de klantenservice van de fabrikant?
met daarbij foto's van welke kabels jij hebt.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

weekend warrior schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:32:
Hierbij heb ik gevraagd om een andere voeding als de winkel een defect constateert omdat ik geen vertrouwen meer heb in dit type voeding.
Je hebt in beginsel recht op reparatie of vervanging. Een enkel defect exemplaar is niet voldoende om daarvan af te wijken. Als reparatie of vervanging niet mogelijk is, kun je de koop ontbinden. Je hebt dan recht op je geld terug, niet op een ander model.

De winkel moet de reparatie of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast afhandelen. Dat kan prima zonder de netstroomkabel want die zijn universeel.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:35
Pfff het is de vraag: Hoe lastig wil je zijn als winkel.

Zou gewoon 1 van de 10 pakken, die in een doos gooien en die naar ze op sturen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

Duke of Savage schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:38:
Pfff het is de vraag: Hoe lastig wil je zijn als winkel.

Zou gewoon 1 van de 10 pakken, die in een doos gooien en die naar ze op sturen 😅
en dan is het de verkeerde, dan zit die winkel weer met een kabel die 1 niet van hem is, 2 die kabel weer retour moet, 3 nog steeds geen compleet product om aan te bieden bij zijn leverancier.

wat doe jij dan als je auto naar de garage moet om olie te wisselen, 3 wielen kan ook wel?

stel het is een jongen die net de boel vanuit zn garage is opgestart, die heeft geen doos extra kabels op voorraad en dan gaan wij zeggen ach stuur de helft maar op en red je er mee!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:35
talin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:12:
[...]

en dan is het de verkeerde, dan zit die winkel weer met een kabel die 1 niet van hem is, 2 die kabel weer retour moet, 3 nog steeds geen compleet product om aan te bieden bij zijn leverancier.

wat doe jij dan als je auto naar de garage moet om olie te wisselen, 3 wielen kan ook wel?

stel het is een jongen die net de boel vanuit zn garage is opgestart, die heeft geen doos extra kabels op voorraad en dan gaan wij zeggen ach stuur de helft maar op en red je er mee!
Beetje onzinnige vergelijking. Wat nou als mijn auto een 3-wieler is, heb je daar al aangedacht? 8)7

Een kabel voor de PSU zijn, op de kleur na, nagenoeg hetzelfde..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

Duke of Savage schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:13:
[...]

Beetje onzinnige vergelijking. Wat nou als mijn auto een 3-wieler is, heb je daar al aangedacht? 8)7

Een kabel voor de PSU zijn, op de kleur na, nagenoeg hetzelfde..
die 3 wieler zou dit soort opmerkingen wel verklaren :9

maar je bent het toch met me eens dat als jij de boel "kwijt" bent dat de winkel daar niet de dupe van moet gaan worden.
dan moet daar een oplossing voor komen.
een foto met je kabeltjes die je hebt richting de klantenservoce van de fabrikant met: hey ik moet mijn kapotte voeding retour sturen maar weet niet meer welk kabeltje erbij hoort.
wellicht gaan ze nog wat aan je probleem doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
talin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:19:
[...]

die 3 wieler zou dit soort opmerkingen wel verklaren :9

maar je bent het toch met me eens dat als jij de boel "kwijt" bent dat de winkel daar niet de dupe van moet gaan worden.
dan moet daar een oplossing voor komen.
een foto met je kabeltjes die je hebt richting de klantenservoce van de fabrikant met: hey ik moet mijn kapotte voeding retour sturen maar weet niet meer welk kabeltje erbij hoort.
wellicht gaan ze nog wat aan je probleem doen ook.
Maar de klant moet wel de dupe zijn de verkoop van crappy voedingen? En wie zegt dat de fabrikant dat echt wilt hebben? Vandaag de dag(en vroeger ook hoor) komen winkels met de meeste rare eisen voor garantie aanvraag. De winkel kon prima een random kabel van hun zelf gebruiken of zelf zonder opsturen en als de fabrikant echt moeilijk ging doen dan pas om de orginele kabel vragen. Maar niet op voorhand. En kijk naar het OtterBox topic. Fabrikant wil meewerken maar winkel weigert gewoon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

loki504 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:41:
[...]

Maar de klant moet wel de dupe zijn de verkoop van crappy voedingen? En wie zegt dat de fabrikant dat echt wilt hebben? Vandaag de dag(en vroeger ook hoor) komen winkels met de meeste rare eisen voor garantie aanvraag. De winkel kon prima een random kabel van hun zelf gebruiken of zelf zonder opsturen en als de fabrikant echt moeilijk ging doen dan pas om de orginele kabel vragen. Maar niet op voorhand. En kijk naar het OtterBox topic. Fabrikant wil meewerken maar winkel weigert gewoon.....
over dat Otterbox verhaal, mijn mening: Otterbox heeft ergens een maas zitten dat niet officiele verkooppunten die dingen kunnen verkopen, en dan krijg je dit soort dingen.
klant krijgt gewoon niet ander antwoord: een kadobon en de groeten, zolang je dan niet juridisch gaat vechten zit die winkel lekker achterover met koffie en koekjes.
hebben en krijgen verhaal.

bij mijn weten is wat je koopt ook moet retourneren bij problemen, quote me if i'm wrong.
maar zo zal de TS ook met al die extra kabels zijn blijven zitten wellicht.

en als die winkel die kabel nou niet heeft of het is een webshop zoals ik eerder geschetst heb?
een jongen die net begonnen is vanuit zn garega, fout heeft gemaakt door een partij klote voedingen op de kop heeft weten te tikken en dan de helft maar terug krijgt van zn klanten, die leverancier van hem gaat dan ook weer zeggen, hallo, ik wil het geheel retour!

[ Voor 13% gewijzigd door talin op 05-12-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
talin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:46:
[...]

over dat Otterbox verhaal, mijn mening: Otterbox heeft ergens een maas zitten dat niet officiele verkooppunten die dingen kunnen verkopen, en dan krijg je dit soort dingen.
klant krijgt gewoon niet ander antwoord: een kadobon en de groeten, zolang je dan niet juridisch gaat vechten zit die winkel lekker achterover met koffie en koekjes.
hebben en krijgen verhaal.

bij mijn weten is wat je koopt ook moet retourneren bij problemen, quote me if i'm wrong.

en als die winkel die kabel nou niet heeft of het is een webshop zoals ik eerder geschetst heb?
een jongen die net begonnen is vanuit zn garega, fout heeft gemaakt door een partij klote voedingen op de kop heeft weten te tikken en dan de helft maar terug krijgt van zn klanten, die leverancier van hem gaat dan ook weer zeggen, hallo, ik wil het geheel retour!
Dan heeft die jongen een blunder begaan en moet hij nu op de blaren zitten.(ondernemers risico) We moeten eens stoppen met kleine en grote bedrijven het hand boven het hoofd houden want ze zijn zielig. Maar wat als de kabel nu net even de kort was en een langere heeft gekocht? Of hij is kapot gegaan en heeft een nieuwe gekocht? Voeding dan maar bij e-waste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@weekend warrior De C-13 kabel is universeel, en hoort niet bij een beoordeling voor garantie.
Stuur er gewoon 1 op, anders laat ze specifiek aangeven wat er op de stekker staat dat het van deze voeding is. in bijlage kun je zien wat er op staat, misschien heb je er één waar Delta op staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQVZJiD1raJTQIvrAqZ5l9FbCz8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r2cDZWL5Hj0m47YMGX6bPkQp.png?f=user_large

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weekend warrior
talin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:46:
[...]
Die extra kabels heb ik in de loop der jaren verzameld en zijn niet het gevolg van niet geretourneerde kabels.

Bij de ingebruikname van de voeding heb ik gewoon de oude laten zitten in de stekkerdoos achter het bureau. Ik ging er niet van uit dat de voeding retour moest. Het probleem is niet dat de winkel een compleet product verwacht. Het probleem is dat ik niet welke er bij hoort een dat de winkel niet open staat voor een andere oplossing (bedrag kabel crediteren). Voor de duidelijkheid, ze verkopen ze wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

weekend warrior schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:06:
[...]

Die extra kabels heb ik in de loop der jaren verzameld en zijn niet het gevolg van niet geretourneerde kabels.

Bij de ingebruikname van de voeding heb ik gewoon de oude laten zitten in de stekkerdoos achter het bureau. Ik ging er niet van uit dat de voeding retour moest. Het probleem is niet dat de winkel een compleet product verwacht. Het probleem is dat ik niet welke er bij hoort een dat de winkel niet open staat voor een andere oplossing (bedrag kabel crediteren). Voor de duidelijkheid, ze verkopen ze wel gewoon.
Zoals je het nu brengt zou de org. kabel nog in de doos moeten zitten :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Hackus schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:13:
[...]

Zoals je het nu brengt zou de org. kabel nog in de doos moeten zitten :P
De doos van de voeding is al lang weg met het oude papier. De kabel zit in en ton met kabels die ooit een keer van pas kunnen komen. Naast netwerkkabels, scart kabels, audio kabels en apparaat specifieke adapters. Zo'n bak waar vooral kabels in verdwijnen en zelden iets uit komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

weekend warrior schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:20:
[...]

De doos van de voeding is al lang weg met het oude papier. De kabel zit in en ton met kabels die ooit een keer van pas kunnen komen. Naast netwerkkabels, scart kabels, audio kabels en apparaat specifieke adapters. Zo'n bak waar vooral kabels in verdwijnen en zelden iets uit komt.
Ah, de mannenton _/-\o_

Maar ik zou er gewoon een terugsturen en me er verder niet druk om maken :)

👨‍🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

weekend warrior schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:20:
[...]

tip 1: lees wat ik eerder schreef
tip2: er zit 99 van de 100x een draad om heen zie bijlage
tip3: het is de bovenste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou helemaal niet melden aan de winkel dat je niet weet wat de originele kabel is. Je zou daarmee de indruk kunnen wekken dat je de voeding niet met de origineel meegeleverde kabel hebt gebruikt. Zij hoeven niet garant te staan voor de correcte werking van als TS het product gebruikt met willekeurige brakke kabels van een derde partij. En al helemaal niet als zij zelf een passende kabel hebben meegeleverd. Ik zou als verkoper ook de claim afwijzen als het product niet met de originele kabel gebruikt is. Dat kan niet voor risico verkoper zijn.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:06
ari3 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:33:
Ik zou helemaal niet melden aan de winkel dat je niet weet wat de originele kabel is. Je zou daarmee de indruk kunnen wekken dat je de voeding niet met de origineel meegeleverde kabel hebt gebruikt. Zij hoeven niet garant te staan voor de correcte werking van als TS het product gebruikt met willekeurige brakke kabels van een derde partij. En al helemaal niet als zij zelf een passende kabel hebben meegeleverd. Ik zou als verkoper ook de claim afwijzen als het product niet met de originele kabel gebruikt is. Dat kan niet voor risico verkoper zijn.
Niet correcte werking door willekeurige brakke kabels.... Die kabels zijn universeel en zelden brak! Het staat overigens niet in de TS, maar de claim is niet afgewezen. De shop heeft erkend dat het product niet naar behoren werkt. Ze willen alleen de netvoeding kabel om het door te kunnen sturen naar de leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

loki504 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:56:
[...]

Dan heeft die jongen een blunder begaan en moet hij nu op de blaren zitten.(ondernemers risico) We moeten eens stoppen met kleine en grote bedrijven het hand boven het hoofd houden want ze zijn zielig. Maar wat als de kabel nu net even de kort was en een langere heeft gekocht? Of hij is kapot gegaan en heeft een nieuwe gekocht? Voeding dan maar bij e-waste?
welke blunder?
dat klanten de helft wat ze willen retourneren zelf kwijt raken en dus maar niet meer mee sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
talin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:54:
[...]

welke blunder?
dat klanten de helft wat ze willen retourneren zelf kwijt raken en dus maar niet meer mee sturen?
Het gaat hier om garantie en niet om een retour op basis van wkoa. Je kunt dan niet verwachten dat alle onderdelen aanwezig zijn. Of had hij alle dozen, zakjes en stickers ook moeten bewaren... En dat voor 10 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
talin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:54:
[...]

welke blunder?
Nee door troep te kopen. En ja als jonge ondernemer is dat zuur maar dat is het leven. En als klanten de helft retour sturen zou ik alsnog gewoon opsturen en dan kijken. Tevens was de klant zo lief/aardig om uit eigen inventaris er een te kopen en die mee te sturen. En als je als jonge ondernemer van ict producten niet een c13 kabel heb liggen of kan voorschieten heb je grote financiële problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

loki504 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:25:
[...]

En als klanten de helft retour sturen zou ik alsnog gewoon opsturen en dan kijken.
en dan kijken... 8)7
waarnaar? je behang?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26

FreakNL

Well do ya punk?

Wat ik niet helemaal begrijp uit de TS;

Kwam de winkel ermee de je die kabel vergeten was of heb je het zelf pro-actief gemeld?

In het eerste geval vind ik het echt onzin. En in het tweede geval; als je niks gezegd had was het ze waarschijnlijk niet eens opgevallen. Deze kabels zijn enorm universeel en een gemiddelde computerwinkel of electronicazaak heeft er waarschijnlijk honderden liggen. Heck, ik heb er pas op het werk 100+ opgeruimd want overbodig…

Offtopic maar gerelateerd:
Ik leverde pas bij de kringloop afgifte een werkend apparaat in zonder c13-> schuko stekker. Dat liep zo hoog op (die vent moest en zou de originele kabel erbij hebben) dat ik het apparaat weer in de kofferbak gelegd heb. Ik bezocht daarna de kringloop winkel zelf en zag daar een doos vol met c13-schuko kabels voor 35 cent per stuk. Heb er 1 gekocht en toen kon ik het apparaat probleemloos inleveren |:( Sommige mensen denken echt dat dit soort kabels niet universeel zijn ofzo :?

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 05-12-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
talin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:32:
[...]

en dan kijken... 8)7
waarnaar? je behang?
Wat de fabrikant zegt. Duh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
FreakNL schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:35:
Wat ik niet helemaal begrijp uit de TS;

Kwam de winkel ermee de je die kabel vergeten was of heb je het zelf pro-actief gemeld?
Ik kreeg te horen van de winkel dat voor verdere verwerking de voedingskabel ontbrak. Ze hebben formeel natuurlijk een punt dat het product niet compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
weekend warrior schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:56:
[...]

Ik kreeg te horen van de winkel dat voor verdere verwerking de voedingskabel ontbrak. Ze hebben formeel natuurlijk een punt dat het product niet compleet is.
Maar waarom niet gewoon de tip van @Hackus pakken en de bovenste opsturen? Geheid dat de aanvraag dan gewoon doorgezet wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
42erik schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:19:
[...]

Maar waarom niet gewoon de tip van @Hackus pakken en de bovenste opsturen? Geheid dat de aanvraag dan gewoon doorgezet wordt
Omdat mijn angst is dat de verkeerde opsturen het probleem niet oplost, aangezien één uit de winkel voorraad ook niet geschikt is. Maar wellicht ben ik te bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@weekend warrior kun je de foto zien die ik heb geplaatst ?
In dat bericht staat ook advies. Neem verder aan dat je de kabel netjes hebt weggelegd en niet gebruikt, dus zou ie nog met binddraad vast moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die kabels zijn universeel. De reparateur heeft ook gewoon kabels op voorraad liggen, die doet echt niet moeilijk over een ontbrekende of andere kabel. Dit is puur de winkel die moeilijk doet.
In mijn jongere jaren als vakantiehulp in een winkel was het zelfs zo dat als je kabels meestuurde met een te repareren product dat je altijd gezeik had omdat het product heel vaak terugkwam zonder kabels waarna je er weer achteraan moest.

Maargoed, je wilt ruilen voor een andere voeding. Oplossing is simpel: de winkel trekt de doos van de vervangende voeding open, haalt de kabel eruit en stuurt je nieuwe voeding op zonder kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Hackus schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:50:
@weekend warrior kun je de foto zien die ik heb geplaatst ?
In dat bericht staat ook advies. Neem verder aan dat je de kabel netjes hebt weggelegd en niet gebruikt, dus zou ie nog met binddraad vast moeten zitten.
Zeker heb ik de foto gezien en het bericht gelezen. Bedankt. Het binddraad heb ik zeer waarschijnlijk niet bewaard maar dat lijkt mij niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-05 00:53
Heb je het bericht van @fopjurist eigenlijk gelezen? Dat lijkt me nog de belangrijkste van heel deze thread, maar voor zover ik kan zien heb je er nog niet op gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
weekend warrior schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:21:
[...]

Omdat mijn angst is dat de verkeerde opsturen het probleem niet oplost, aangezien één uit de winkel voorraad ook niet geschikt is. Maar wellicht ben ik te bang.
Only one way to find out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Opifex schreef op woensdag 6 december 2023 @ 00:00:
Heb je het bericht van @fopjurist eigenlijk gelezen? Dat lijkt me nog de belangrijkste van heel deze thread, maar voor zover ik kan zien heb je er nog niet op gereageerd?
Ook die heb ik gelezen (en alle andere berichten :) ). Formeel heeft hij helemaal gelijk maar de winkel maakt geen issue van het omruilen maar wel van de kabel. Waardoor de kabel voor mij het aandachtspunt is hoewel fopjurist anders zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
weekend warrior schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:42:

Formeel heeft hij helemaal gelijk maar de winkel maakt geen issue van het omruilen maar wel van de kabel.
"geen" issue? Bedoelde je "een" issue? Want anders begrijp ik niet waar deze thread nog over gaat.
Waardoor de kabel voor mij het aandachtspunt is hoewel fopjurist anders zegt.
De winkel heeft bepaalde verplichtingen t.o.v. jou. Die verplichtingen vervallen niet als je een kabel, die ze niet eens nodig hebben, niet meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Opifex schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:09:
[...]

"geen" issue? Bedoelde je "een" issue? Want anders begrijp ik niet waar deze thread nog over gaat.

[...]

De winkel heeft bepaalde verplichtingen t.o.v. jou. Die verplichtingen vervallen niet als je een kabel, die ze niet eens nodig hebben, niet meegeeft.
Het omruilen is voor de winkel geen issue en ze hebben bevestigd dat de voeding defect is. Deze thread gaat over het feit dat het ontbreken van de originele kabel voor de winkel wel een issue is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
weekend warrior schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:14:
[...] Deze thread gaat over het feit dat het ontbreken van de originele kabel voor de winkel wel een issue is.
Het punt van fopjurist is net dat dat geen issue mag zijn. Jullie hadden een overeenkomst. Tot dusver heb je het product zonder problemen (en zonder kabel) kunnen gebruiken. Plots kan je het niet meer gebruiken, ondanks dat de overeenkomst nog niet is afgelopen. De verkoper dient er dus voor te zorgen dat je het product, net als tevoren, weer kan gebruiken.

Ter vergelijking: Ik heb ooit eens een moederbord terug binnengebracht. Bij dit moederbord hoorde een metalen bracket om de CPU steviger te monteren. Dit was ik vergeten los te maken en opnieuw in de doos te doen. Geen probleem voor die winkel: notitie werd gemaakt, en in het vervangende product dat ik nadien terugkreeg zat deze bracket er gewoonweg opnieuw niet bij. Zoals logisch is.

Deze bracket is vanzelfsprekend veel minder universeel dan een voedingskabel. Als je er snel vanaf wil zijn stuur je gewoon een random kabel op. Maar principieel zou dat niet nodig moeten zijn. Gaan stressen omdat het misschien niet exact dezelfde kabel is, is absurd in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
weekend warrior schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:14:
[...]

Het omruilen is voor de winkel geen issue en ze hebben bevestigd dat de voeding defect is. Deze thread gaat over het feit dat het ontbreken van de originele kabel voor de winkel wel een issue is.
Dus ze geven aan dat hij defect maar gaan pas over tot vervanging/uitbetaling na ontvangen van de kabel?

Dat maakt het helemaal mooi... En ik verwacht echt niet de fabrikant die eisen stelt. Het constant swappen van kabels kost teveel tijd. Die hebben gewoon standaard 1(of meerdere) rond hun werkplek liggen. Ik zou ook de kabels niet meenemen als ik een pc(of delen daar van) voor reparatie zou afgeven.

Je kan 2 dingen doen.

1: de kabel zoeken of een random kabel opsturen en hopen
2: ingebreken stellen en juridische stappen zetten indien nodig. Fopjurist zou je daar vast wel bij kunnen assisteren😉.

Echt sommige winkels vandaag de dag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
loki504 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:29:
[...]

Dus ze geven aan dat hij defect maar gaan pas over tot vervanging/uitbetaling na ontvangen van de kabel?
Precies dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:57:
@weekend warrior De C-13 kabel is universeel, en hoort niet bij een beoordeling voor garantie.
Stuur er gewoon 1 op, anders laat ze specifiek aangeven wat er op de stekker staat dat het van deze voeding is. in bijlage kun je zien wat er op staat, misschien heb je er één waar Delta op staat.

[Afbeelding]
Lees oa dik gearceerde nog eens. als je verder niks doet zal het je geschil niet verhelpen. Je kunt eindeloos hier chatten, maar dat helpt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit is wettelijk gewoon niet toegestaan.

Als een product non-conform is moet de winkelier zorgen dat je weer een conform product krijgt. Ze hebben geconstateerd dat het non-conform is. Dus moeten ze je weer een conform product bezorgen (reparatie of vervanging).

Dit is dwingend consumentenrecht, dat wil zeggen dat een winkelier daar niet van af mag wijken. Dat doen ze nu wel door extra regeltjes over over accessoires op te leggen die voor conformiteit helemaal niet relevant zijn.

Voor de winkel begrijpelijk omdat de fabrikant waarschijnlijk ook het complete product terugvraagt (die mogen dat wel aan de winkelier vragen omdat dat niet onder consumentenrecht valt). Dus de winkelier zit zo met de gebakken peren. Maar juridisch is dat niet jouw probleem.

Dus ik zou een mailtje opsturen waarin je dit gewoon kort en krachtig uitlegt. Eventueel erbij zeggen dat als ze graag een nieuwe in complete verpakking willen opsturen, dus met weer een nieuwe kabel, dat je ze daar best een euro of twee voor wil geven. Enkel als je dat acceptabel vindt, want wettelijk gezien hoeft dat niet. Idem voor een willekeurige C13-kabel opsturen.

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 06-12-2023 11:29 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Hackus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:09:
[...]

Lees oa dik gearceerde nog eens. als je verder niks doet zal het je geschil niet verhelpen. Je kunt eindeloos hier chatten, maar dat helpt niets
Ook dit heb ik gelezen en het lijkt mij een prima voorstel. Wat betreft het eindeloos chatten; als ik rechtstreeks wordt aangesproken met @weekend.. is het onbeleefd om niet te reageren. Zeker aangezien hier de moeite wordt genomen om te helpen.

Edit: ik heb de winkel gevraagd hoe ik de juiste kabel kan herkennen.

[ Voor 6% gewijzigd door weekend warrior op 06-12-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Oké. Inmiddels ben ik een paar stappen verder:

De winkel kon mij niet vertellen hoe de bijgeleverde kabel er uit ziet. Wel mocht ik een kabel naar ze toesturen waarvan ik dacht dat het de goede was en dan gingen ze proberen of de fabrikant het goedkeurde.

Omdat dit proces voor mij te risicovol is heb ik besloten af te zien van een omruiling en ga ik akkoord met reparatie op vervanging (In lijn met het voorstel van fopjurist). Nu geeft de winkel echter aan ook hiervoor de originele kabel nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
weekend warrior schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:57:

De winkel kon mij niet vertellen hoe de bijgeleverde kabel er uit ziet. Wel mocht ik een kabel naar ze toesturen waarvan ik dacht dat het de goede was en dan gingen ze proberen of de fabrikant het goedkeurde.

Omdat dit proces voor mij te risicovol is heb ik besloten af te zien van een omruiling en ga ik akkoord met reparatie op vervanging (In lijn met het voorstel van fopjurist). Nu geeft de winkel echter aan ook hiervoor de originele kabel nodig te hebben.
Wat is er risicovol aan een kabel sturen? Nee heb je, ja kan je krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Stuur gewoon je kabel mee die hebt gebruikt(tenzij die extreem lastig te bereiken is) en wacht het af. Ja officieel moet het zonder kunnen maar de winkel daarvan overtuigen is lastig en kost meer tijd als die kabel opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
42erik schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:07:
[...]

Wat is er risicovol aan een kabel sturen? Nee heb je, ja kan je krijgen
Dat er na het sturen van de kabel gemeld wordt dat dit niet de juiste is en dat we weer op nieuw kunnen beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
weekend warrior schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:15:
[...]

Dat er na het sturen van de kabel gemeld wordt dat dit niet de juiste is en dat we weer op nieuw kunnen beginnen.
ze geven toch zelf aan de kabel waarvan ze denken dat het de juiste is.
als ze het zelf niet eens weten dan bluf je je zelf er toch doorheen?
de fabrikant zal het waarschijnlijk niet eens gebruiken. die hebben er zelf al 1 in een stekkenblok liggen. die gaan echt niet elke kabel proberen. hooguit als die bij hun direct werkt om te controleren of de kabel nog wel functioneel is.

[ Voor 23% gewijzigd door loki504 op 08-12-2023 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

weekend warrior schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:57:

Je maakt het jezelf ook wel erg moeilijk zeg. Hard gezegd boeit het niets welke C-13 kabel je meestuurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:15
[...]

Als ie past is het prima. Ik vraag me ook echt af wie er nu over die kabel is begonnen want normaal gesproken zit echt helemaal niemand te wachten op een kabel die meegestuurd wordt en alleen maar kwijt kan raken. Vaak wordt zelfs gevraagd om vooral geen losse onderdelen als kabels mee te sturen.

Dus pak er gewoon een en stuur die op.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
redwing schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:46:
[...]

Als ie past is het prima. Ik vraag me ook echt af wie er nu over die kabel is begonnen want normaal gesproken zit echt helemaal niemand te wachten op een kabel die meegestuurd worden en alleen maar kwijt kan raken. Vaak wordt zelfs gevraagd om vooral geen losse onderdelen als kabels mee te sturen.

Dus pak er gewoon een en stuur die op.
Zonder accessoires opsturen is ook mijn ervaring maar ik moet er wel bij zeggen dat dit in alle gevallen om mobiele telefoons ging.

Het is de winkel die over de kabel begon. Ze hebben geconstateerd dat mijn voeding defect is maar kunnen hem alleen aanbieden bij de fabrikant met de orginele kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 18:15
weekend warrior schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:57:
[...]

Zonder accessoires opsturen is ook mijn ervaring maar ik moet er wel bij zeggen dat dit in alle gevallen om mobiele telefoons ging.

Het is de winkel die over de kabel begon. Ze hebben geconstateerd dat mijn voeding defect is maar kunnen hem alleen aanbieden bij de fabrikant met de orginele kabel.
Dat dacht ik al, ik durf nl. te wedden dat die fabrikant helemaal niet op die kabel zit te wachten. Maar je hebt hoe dan ook met de winkel te maken dus ik zou simpelweg een kabel meegeven. Ik acht de kans daarbij zeer groot dat de fabrikant niet eens naar die kabel zal kijken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

weekend warrior schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:57:
[...]

Verzendkosten bij nonconformiteit zijn voor de verkoper.

Je kunt de verkoper laten weten dat het probleem zich met elke kabel voordoet, dat ze zelf genoeg van die kabels hebben liggen om mee te testen, dat de kabel niet nodig is voor reparatie of vervanging, maar als ze graag een kabel willen hebben dat je die op hun kosten best op wilt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
fopjurist schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:11:
[...]

Verzendkosten bij nonconformiteit zijn voor de verkoper.

Je kunt de verkoper laten weten dat het probleem zich met elke kabel voordoet, dat ze zelf genoeg van die kabels hebben liggen om mee te testen, dat de kabel niet nodig is voor reparatie of vervanging, maar als ze graag een kabel willen hebben dat je die op hun kosten best op wilt sturen.
Dat ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
@fopjurist zojuist heb ik gesproken met de winkel en heb ik voorgelegd dat de kabel voor reparatie niet essentieel is maar dat ik wel de moeite wil nemen er eentje na te zenden op hun kosten. De winkel wil hier niet in mee gaan en is van mening dat ze alleen af kunnen handelen met de kabel en dat ik zelf de kosten voor de verzending moet dragen.

@iedereen: ik weet dat het nasturen van een andere kabel minder tijd/geld kost dan deze discussie. Het stoort mij echter tegen dat het hier in mijn ogen om een zinloze eis gaat en de winkel mee wil werken. Bijvoorbeeld door een kabel uit de winkel voorraad op mijn kosten mee te sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

weekend warrior schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:36:
@fopjurist zojuist heb ik gesproken met de winkel en heb ik voorgelegd dat de kabel voor reparatie niet essentieel is maar dat ik wel de moeite wil nemen er eentje na te zenden op hun kosten. De winkel wil hier niet in mee gaan en is van mening dat ze alleen af kunnen handelen met de kabel en dat ik zelf de kosten voor de verzending moet dragen.
Dat het kosteloos moet staat in art. 7:22 BW. Dit artikel is een omzetting van Richtlijn 1999/44/EG. Volgens art. 3 lid 4 van deze richtlijn heeft “kosteloos” met name betrekking op de kosten van verzending, loon en materiaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TS moet zelf voor de kosten opdraaien, omdat hij de c13 kabel is vergeten.

Het is nog goedkoper om een kabel online te bestellen en bij hen af te laten leveren.
Misschien heeft deze verkoper zelf wel een kabel in hun assortiment. Maar we kunnen hier nog het hele weekend over doorgaan, of je zorgt dat ze een kabel hebben maandag of dinsdag.

zo moeilijk is het toch niet om de nieuwste kabel uit je emmer/doos op te sturen. wat een gedoe man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

OK, maar nu gebeurt er sowieso niks. Dus stuur gewoonnde bovenste kabel en waarschijnlijk is het dan gewoon klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Hackus schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:42:

Het is nog goedkoper om een kabel online te bestellen en bij hen af te laten leveren.
Misschien heeft deze verkoper zelf wel een kabel in hun assortiment. Maar we kunnen hier nog het hele weekend over doorgaan, of je zorgt dat ze een kabel hebben maandag of dinsdag.
Je hebt helemaal gelijk en de winkel heeft de kabel in hun assortiment. Mijn voorstel was dan ook dat ze een kabel uit de winkel voorraad gebruiken en mij de kosten hiervoor laten betalen. Hiermee dacht ik een redelijke en praktische oplossing te hebben. De winkel wil dit echter niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

weekend warrior schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:28:
[...]

Je hebt helemaal gelijk en de winkel heeft de kabel in hun assortiment. Mijn voorstel was dan ook dat ze een kabel uit de winkel voorraad gebruiken en mij de kosten hiervoor laten betalen. Hiermee dacht ik een redelijke en praktische oplossing te hebben. De winkel wil dit echter niet doen.
Niet zoals jij het wil nee, dat is bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Hackus schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:02:
[...]

Niet zoals jij het wil nee, dat is bekend
Maar dit is toch wat jij suggereert met de zin "Misschien heeft deze verkoper zelf wel een kabel in hun assortiment."? Of begrijp ik jou nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
weekend warrior schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:14:
[...]

Maar dit is toch wat jij suggereert met de zin "Misschien heeft deze verkoper zelf wel een kabel in hun assortiment."? Of begrijp ik jou nu helemaal verkeerd?
Hij bedoelt dat je gewoon die kabel moet kopen, en dan aan ze sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hackus schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:42:
TS moet zelf voor de kosten opdraaien, omdat hij de c13 kabel is vergeten.
TS heeft het defecte onderdeel opgestuurd en de verkoper daarmee in de gelegenheid gesteld tot vervanging of reparatie. Het is ook niet gebruikelijk dat je een standaardkabel meestuurt. Tenzij de verkoper expliciete instructies heeft gegeven om de kabel mee te sturen, vind ik niet dat je het de koper kunt tegenwerpen dat hij de kabel niet direct heeft meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De c-13 kabel hoort gewoon bij het gekochte goed. Zegt niets over dat Delta ook eigen kabels heeft om te testen. Verkoper heeft niet gezegd dat de voeding zonder kabels kan worden verzonden, dus horen alle kabels erbij. Het zal niet de 1e keer zijn dat een forumlid de oude kabels gaat gebruiken, of de stroom/ voedingskabel c-13 toevallig universeel is doet er niet toe. Hele discussie om een kabeltje gaat ook nergens om.

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 09-12-2023 19:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:28:
De c-13 kabel hoort gewoon bij het gekochte goed. Zegt niets over dat Delta ook eigen kabels heeft om te testen. Verkoper heeft niet gezegd dat de voeding zonder kabels kan worden verzonden, dus horen alle kabels erbij. Het zal niet de 1e keer zijn dat een forumlid de oude kabels gaat gebruiken, of de stroom/ voedingskabel c-13 toevallig universeel is doet er niet toe. Hele discussie om een kabeltje gaat ook nergens om.
Dus een tv moet ook als een afstandbediening kapot is?
Of kan je die kan ineens wel zonder problemen alleen de afstandbediening op sturen. Of het onderdeel is van het gekochte goed is ontkent ook niemand. Alleen is dat niet relevant. Ik koop een xbox en wil garantie claimen. Maar omdat mij kind de orginele controller in zijn zwembadje heeft gelegd of ik sloop hem zelf kan ik geen garantie meer claimen want ik heb de orginele controller niet meer?...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
Hackus schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:28:
In het geval van wkoa heb je een punt. Voor een conformiteit afhandeling ben ik het daar niet mee eens. De winkel is hierin onterecht moeilijk aan het doen. De kabel is niet nodig voor een reparatie, maar TS is welwillend om aan het verzoek van de winkel te voldoen. De winkel wil de orginele kabel want volgens de winkel is een andere kabel niet afdoende. Ze willen of kunnen echter niet vertellen hoe de originele kabel te herkennen is. Hier kan de TS niets mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

als de fabrikant besluit een nieuwe voeding te geven, dan zit daar ook een nieuwe c-13 kabel bij. zo moeilijk is het allemaal niet.

Eigenwijs blijven, of gewoon in je grabbelton kijken voor de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:36:
als de fabrikant besluit een nieuwe voeding te geven, dan zit daar ook een nieuwe c-13 kabel bij. zo moeilijk is het allemaal niet.

je weet niet of er weer een c-13 kabel bij zit. Vaak genoeg krijg je bij omruiling vanuit de fabrikant helemaal geen kabels en extra's. En alleen het defecte product in een bruine doos.

En ja ik zou er ook gewoon 1 sturen. Maar goed winkel kon er ook gewoon 1 uit de winkel halen op kosten van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:54:
[...]

je weet niet of er weer een c-13 kabel bij zit. Vaak genoeg krijg je bij omruiling vanuit de fabrikant helemaal geen kabels en extra's. En alleen het defecte product in een bruine doos.

En ja ik zou er ook gewoon 1 sturen. Maar goed winkel kon er ook gewoon 1 uit de winkel halen op kosten van TS.
Dan zijn we het daar over eens.
Alle reparatie/vervangen van een voeding heb ik altijd geheel nieuwe gekregen !
(heb al heel wat garantiegeschillen meegemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:02:
[...]

Dan zijn we het daar over eens.
Alle reparatie/vervangen van een voeding heb ik altijd geheel nieuwe gekregen !
(heb al heel wat garantiegeschillen meegemaakt)
Met een GPU kreeg ik alleen een nieuwe GPU zonder kabels boekjes etc. bij CPU kreeg ik hem zonder koeler.(had ik ook niet meegestuurd). Dus hangt denkt ik van de fabrikant af. Komt het vanuit de winkel dan krijg je inderdaad altijd gewoon 1 nieuwe in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:07:
[...]

Met een GPU kreeg ik alleen een nieuwe GPU zonder kabels boekjes etc. bij CPU kreeg ik hem zonder koeler.(had ik ook niet meegestuurd). Dus hangt denkt ik van de fabrikant af. Komt het vanuit de winkel dan krijg je inderdaad altijd gewoon 1 nieuwe in doos.
Het gaat om een voeding. bij een videokaart krijg je ook geen c-13 kabel bij, en bij een CPU ook niet.
Bij beide krijg je geen enkele kabel btw. (alleen adapter voor nieuwe Nvidia kaarten)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 10-12-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:36:
Dit klopt gewoon totaal niet. Zie talloze eerdere reacties.
Eigenwijs blijven? TS wil sinds het begin de kabel meeleveren. De winkel wil TS echter laten opdraaien voor ridicule procedures van henzelf. Zelfs al gaat het maar over enkele euros, daar zou ik zelf ook dwars voor gaan liggen. Puur principieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beste @Opifex lees even vanaf begin van het topic, en je ziet wat ik al voor opties heb gegeven. TS lijkt zelf nog niet in zijn grabbelton te hebben gekeken voor de kabel die nog nieuwe met binddraad is omwikkelt.

Wat je wilt aangeven met"Dit klopt gewoon totaal niet" ontgaat me ook geheel. Dat heb ik ook al uitgelegd.
Zoals ik ook heb uitgelegd dat de org, kabel niet van belang is om de werking van de voeding te testen.

Ergens dwars voor gaan liggen pak je jezelf mee, je blijft dan zonder werkende voeding achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:39:
Beste @Opifex lees even vanaf begin van het topic, en je ziet wat ik al voor opties heb gegeven. TS lijkt zelf nog niet in zijn grabbelton te hebben gekeken voor de kabel die nog nieuwe met binddraad is omwikkelt.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

1. De kabel is niet nodig
2. binddraad speelt absoluut geen rol. Verwacht je nu echt dat iedereen elk bindertje van elk product gaat bijhouden en categoriseren? Of insinueer je dat hij de kabel niet gebruikt mocht hebben?
3. De TS is extreem schappelijk met de winkel en reikt oplossingen aan die hij nooit zou hebben moeten doen.
Wat je wilt aangeven met"Dit klopt gewoon totaal niet" ontgaat me ook geheel.
Exact wat ik quote. Dit: "dan zit daar ook een nieuwe c-13 kabel bij".

Als jij vanaf het begin van het topic gelezen had dan zou je geweten hebben dat dit echt nooit het geval is, tenzij je zelf die kabel al meeleverde. Idem ditto voor andere accessoires die veel minder generiek zijn dan een voedingskabel. O.a. een CPU-bracket bij een moederbord, om mijn eigen voorbeeld van eerder in deze thread opnieuw aan te halen.

En zelfs al zou de fabrikant dit er toch bijdoen, dan is dat zuiver en alleen omdat dat voor hen een efficiënter productieproces is. Als TS de kabel mee zou hebben opgestuurd, dan ging die bij een defect met bijna zekerheid gewoon de container in. Het kost hen veel meer geld om TS zijn kabel te poetsen, opnieuw bindertje ronddoen, en te verpakken in plastic folie dan het zou kosten om een nieuwe kabel te produceren.
Ergens dwars voor gaan liggen pak je jezelf mee, je blijft dan zonder werkende voeding achter.
Dwars liggen omdat je genaaid wordt door een winkel is je goed recht, en raad ik eenieder aan. Het is door mensen zoals jij dat winkels en koerierbedrijven overal mee blijven wegkomen. Zoals Fopjurist al meermaals aangaf staat TS hier volledig in zijn recht en dient hij geen enkele extra kost te dragen. Het feit dat hij tóch nog een kabel bij de winkel wil krijgen toont dat hij al héél welwillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Opifex schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:07:
[...]

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

1. De kabel is niet nodig
2. binddraad speelt absoluut geen rol. Verwacht je nu echt dat iedereen elk bindertje van elk product gaat bijhouden en categoriseren? Of insinueer je dat hij de kabel niet gebruikt mocht hebben?
3. De TS is extreem schappelijk met de winkel en reikt oplossingen aan die hij nooit zou hebben moeten doen.
Met binddraad geef ik aan TS aan dat dit waarschijnlijk die van de Delta voeding is.

Neem aan dat al zijn ander kabels al zonder binddraad in de grabbelton liggen, maar ik heb nog meer opties gegeven die naast zich neergelegd worden. Waarom je dit zo wilt draaien dat dit juridisch van belang is weet ik niet, en gaat totaal nergens over.

Enige wat gaat helpen is kabel sturen, zodat in 99 gevallen de een geheel nieuwe voeding wordt aangeboden.
Dus incl. een c-13 kabel !! Je krijgt geen naakte voeding retour zonder kabels !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:13:
[...]

Het gaat om een voeding. bij een videokaart krijg je ook geen c-13 kabel bij, en bij een CPU ook niet.
Bij beide krijg je geen enkele kabel btw. (alleen adapter voor nieuwe Nvidia kaarten)
Klopt maar wel extra's en een CPU zonder koeler kan je ook niet testen en toch deden ze daar toen niet moeilijk om en kreeg ik ook niet die dingen toen ik een vervanging kreeg en daar ging het mij om. En zie ook geen reden waarom het met een voeding anders zou zijn.

We weten gewoon niet of hij wel of niet een nieuwe kabel krijgt.(tenzij je een glazen bel hebt dan wil ik hem graag lenen). Toen mijn tv vervanger werd kwam er alleen een nieuwe TV en geen remote geen c-13 kabel alleen de basis tv.

[ Voor 16% gewijzigd door loki504 op 10-12-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:31:
[...]

Klopt maar wel extra's en een CPU zonder koeler kan je ook niet testen en toch deden ze daar toen niet moeilijk om en kreeg ik ook niet die dingen toen ik een vervanging kreeg en daar ging het mij om. En zie ook geen reden waarom het met een voeding anders zou zijn.
Dat je een ervaring hebt met een CPU wil niet zeggen, dat Delta het ook zo doet.
(Delta de fabrikant van de voeding in dit geschil) zou mooi zijn als een Jantje of Pietje in NL op een forum even het beleid van Delta gaat bepalen

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 10-12-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:34:
[...]

Dat je een ervaring hebt met een CPU wil niet zeggen, dat Delta het ook zo doet.
(Delta de fabrikant van de voeding in dit geschil) zou mooi zijn als een Jantje of Pietje in NL op een forum even het beleid van Delta gaat bepalen
Maar dat doe jij toch ook door hoog en laag te roepen dat hij wel een nieuwe kabel krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:36:
[...]

Maar dat doe jij toch ook door hoog en laag te roepen dat hij wel een nieuwe kabel krijgt?
Verkoper geeft aan dat ze de kabel nodig hebben om het proces in te gaan bij fabrikant Delta !
als de voeding vervangen wordt krijgt ie alles compleet nieuw ja. niet een naakte voeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:51

MLLL

Palm Treo 650

Als TS aanbiedt om de kabel gewoon te betalen die bij hun in de winkel ligt en ze gaan daar niet in mee is kinderachtig gedrag.

Een simpelere oplossing dan dat is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:42:
[...]

Verkoper geeft aan dat ze de kabel nodig hebben om het proces in te gaan bij fabrikant Delta !
als de voeding vervangen wordt krijgt ie alles compleet nieuw ja. niet een naakte voeding
En dat betwijfel ik. Want ik heb eigenlijk nooit van fabrikant
Een compleet nieuwe gekregen en bijna alleen naakte producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De stekkers wel maar de kabel niet. Deze loopt qua ader dikte van 0.75 tot 2.5 mm2 afhankelijk van de lengte en het vermogen dat er doorheen mag. Je kan dus niet zomaar stellen dat deze universeel zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:45:
[...]

En dat betwijfel ik. Want ik heb eigenlijk nooit van fabrikant
Een compleet nieuwe gekregen en bijna alleen naakte producten.
Dat zegt mij niks, ik ga uit van mijn eigen ervaringen met ladingen geschillen met PSU's
Klinkt ook erg ongeloofwaardig wat je zegt, want ook de bijgeleverde kabels kunnen oorzaak zijn van het niet goed werken van een voeding. Zie nu ook alle Heisa met nieuwe Nvidia kabels !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DukeBox schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:46:
[...]

De stekkers wel maar de kabel niet. Deze loopt qua ader dikte van 0.75 tot 2.5 mm2 afhankelijk van de lengte en het vermogen dat er doorheen mag. Je kan dus niet zomaar stellen dat deze universeel zijn.
Daar zullen de tegenstanders wel van schrikken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:47:
[...]

Dat zegt mij niks, ik ga uit van mijn eigen ervaringen met ladingen geschillen met PSU's
Klinkt ook erg ongeloofwaardig wat je zegt, want ook de bijgeleverde kabels kunnen oorzaak zijn van het niet goed werken van een voeding. Zie nu ook alle Heisa met nieuwe Nvidia kabels !
Waarom klinkt het erg ongeloofwaardig? Omdat mijn ervaringen anders zijn? Of omdat bij een tv ook het defect aan de kabel kan liggen? Of dat door een defecte kabel ook je tv niet kan functioneren? En die heisa van Nvidia komt zover ik weet van een connecter die niet hufter/noobproof is. En die oude 6/8pin wel.

En als ik even op internet kijk moeten alle c13 kabels met een keurmerk aan bepaalde eisen voldoen. En dan maakt het niet meer uit. En die specificatie is 250v en max 10Amp knappe PC/Voeding als die daar boven komt. En dan verwacht ik eerder dat de kabel gaat smelten ipv voeding kapot maken. En mocht hij bij Delta wel direct werken is de kans dat de kabel kapot is inderdaad groot maar dan hoe je niets te doen als winkel.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 10-12-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:01:
[...]

Waarom klinkt het erg ongeloofwaardig? Omdat mijn ervaringen anders zijn? Of omdat bij een tv ook het defect aan de kabel kan liggen? Of dat door een defecte kabel ook je tv niet kan functioneren? En die heisa van Nvidia komt zover ik weet van een connecter die niet hufter/noobproof is. En die oude 6/8pin wel.

En als ik even op internet kijk moeten alle c13 kabels met een keurmerk aan bepaalde eisen voldoen. En dan maakt het niet meer uit.
je bent het met me eens en je zou zelf ook de c13 kabel opsturen.
Het gaat totaal niet om een TV, CPU of GPU waar je mee blijft zwaaien. Ik hou er ook over op, want dit gaat werkelijk nergens meer over. straks is het nog de zonnebank van de buurvrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:06:
[...]

je bent het met me eens en je zou zelf ook de c13 kabel opsturen.
Het gaat totaal niet om een TV, CPU of GPU waar je mee blijft zwaaien. Ik hou er ook over op, want dit gaat werkelijk nergens meer over. straks is het nog de zonnebank van de buurvrouw
Nee ik zou hem niet direct mee sturen tenzij ik die instructie duidelijk van de winkel krijg.(maar dat is meestal niet zo) En ik haal die andere dingen er bij omdat ik wil aangeven dat je ook naakte producten kan terug krijgen en dat de meeste fabrikanten zo weinig mogelijk van je willen omdat die alleen maar kwijt kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

MLLL schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:42:
Als TS aanbiedt om de kabel gewoon te betalen die bij hun in de winkel ligt en ze gaan daar niet in mee is kinderachtig gedrag.

Een simpelere oplossing dan dat is er niet.
Dat. De winkel kan toch een afhaal-order plaatsen voor de TS en dan zelf de kabel afhalen. Kost de TS waarschijnlijk tegen de 10 euro want die dingen zijn zwaar overpriced. Maar dan is het klaar

De winkel doet hardstikke moeilijk. Het zou voor mij reden zijn een andere voeding te kopen (ergens anders) en daarna te procederen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

DukeBox schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:46:
[...]

Waarbij 0.75mm ook nog prima is voor een PC voeding (zou overigens niet mijn keuze zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
FreakNL schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:21:
[...]

Waarbij 0.75mm ook nog prima is voor een PC voeding (zou overigens niet mijn keuze zijn)
Ik denk ook niet dat de voeding in kwestie jou keuze zou zijn😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Raar dat ze zo moelijk doen om een kabeltje.
Het is gewoon een simpel standaard kabeltje het is geen audioquest kabel oid wat erbij zit want dan kan ik het nog wel begrijpen.

Zelf heb ik vaak zat juist de instructies gehad om juist geen accessoires/kabels mee te sturen maar alleen het product wat defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

FreakNL schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:21:
99,9% zeker.. maar vergeet niet dat als je je pc veel verplaatst e.d. dat er kans is dat er bij het buigen van de kabel een strain kan breken en vaak gebeurt dit op dezelfde plek waardoor zo'n kabel niet meer lekker kan werken. Standaard zijn ze gelukig 1,5mm², dan blijft er tenminste nog wat speling over voordat je daar ooit tegenaan loopt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 16:38

Marc H

- - Is wakker - -

NicoHF schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:53:
Raar dat ze zo moelijk doen om een kabeltje.
Het is gewoon een simpel standaard kabeltje het is geen audioquest kabel oid wat erbij zit want dan kan ik het nog wel begrijpen.

Zelf heb ik vaak zat juist de instructies gehad om juist geen accessoires/kabels mee te sturen maar alleen het product wat defect is.
Het zou mij niet eens meer verbazen als er iets heel anders speelt. Dit lijkt heel sterk op tijd rekken/moeilijk doen en hopen dat de klant het opgeeft.

Ik vermoed ook dat als TS uiteindelijk een kabel opstuurt dat het dan niet de goede kabel is.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc H op 10-12-2023 18:21 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat zou wel heel triest zijn. Maar ook weer niet geheel ondenkbaar. Een beetje pc winkel heeft die dingen toch bij bosjes liggen. Een echt klantvriendelijke winkel zou gewoon een kabel uit de eigen voorraad meesturen en al dan niet deze bij retour weer eruit halen. Of het gewoon laten zitten. Zoals ik al zei; elke tech of hifi shop wat geen dozenschuiver is heeft deze dingen ruim liggen. Heck, zelfs ik heb er 10 tot 15 liggen. Als de winkel hier in de buurt is wil ik zelfs nog wel koerieren voor nop (en dan doneer ik je een kabel TS).

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 10-12-2023 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:09:
[...]

Met binddraad geef ik aan TS aan dat dit waarschijnlijk die van de Delta voeding is.
Dat zou willen zeggen dat hij de voeding nooit heeft gebruikt. Want blijkbaar is deze kabel super bijzonder en zeldzaam dat deze voeding enkel en alleen met deze kabel werkt. Een kabelbinder is dus een indicatie dat deze kabel niet bij de voeding hoort.
Neem aan dat al zijn ander kabels al zonder binddraad in de grabbelton liggen, maar ik heb nog meer opties gegeven die naast zich neergelegd worden.
De enige relevante opties zijn de opties waarbij de verschuldigde partij opdraait voor alle kosten betrekkende non-conformiteit en bijzondere regeltjes die zij handhaven die TS niet op voorhand kon weten.
Waarom je dit zo wilt draaien dat dit juridisch van belang is weet ik niet, en gaat totaal nergens over.
Omdat de verkoper TS zijn goedheid misbruikt, en jij dit blijkbaar nog aanmoedigt ook?
Enige wat gaat helpen is kabel sturen, zodat in 99 gevallen de een geheel nieuwe voeding wordt aangeboden.
Dus incl. een c-13 kabel !!
Sure, op kosten van de verkoper.
Je krijgt geen naakte voeding retour zonder kabels !!
Elke half-degelijke winkel doet dit. Dat jij dit voorstelt alsof het een onmogelijkheid is, gaat het absurde ver voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:42:
[...]

Verkoper wijkt af van zowel wettelijke als gebruikelijke procedures. TS kon dit onmogelijk weten, tenzij de verkoper dit vooraf heeft meegedeeld. (Dat laatste is nog niet zo ongebruikelijk, toegegeven. Maar ik ga er vanuit dat TS dit niet vergeten vermelden is?)

Dus is het volledig aan de verkoper om de kosten te dragen van dit soort bokkensprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Opifex schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:40:
[...]

Verkoper wijkt af van zowel wettelijke als gebruikelijke procedures. TS kon dit onmogelijk weten, tenzij de verkoper dit vooraf heeft meegedeeld. (Dat laatste is nog niet zo ongebruikelijk, toegegeven. Maar ik ga er vanuit dat TS dit niet vergeten vermelden is?)
Dat is niet helemaal duidelijk. Een medewerker van de winkel gaf vrijdag telefonisch aan dit te hebben gemeld. Op de website word dit niet gemeld onder garantie afhandeling en in de mail met de retour bevestiging en verzendcode ook niet. De enige aanvullende informatie is het benadrukken van belang van een deugdelijke verpakking. Het kan dus zo zijn dat dit tijdens het aanmeldproces op de website dit is gemeld en deze informatie niet is na te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
weekend warrior schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:12:
[...]

Dat is niet helemaal duidelijk. Een medewerker van de winkel gaf vrijdag telefonisch aan dit te hebben gemeld.
En je hebt niet gevraagd hoe of via welke weg dat gemeld geweest werd? Want dat lijkt me wel een cruciaal element hier...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• weekend warrior
Voor iedereen die al weken op het puntje van zijn of haar stoel in spanning zit zit te wachten ;) . Ik heb een kabel nagestuurd en krijg vandaag een vervangende of gerepareerde voeding.

@Opifex : Voor de uitkomst maakt het nu niet meer uit maar om te antwoorden op de vraag; tot twee keer toe heb ik gemeld dat er niet vooraf kenbaar is gemaakt dat ik kabels mee te sturen maar hier wordt niet op gereageerd.
Pagina: 1