LSC Indoor Camera 1080p. Lokale patch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berobloom
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 04-08-2024
Beste allemaal,

Ik heb de afgelopen tijd gewerkt aan het lokaliseren van de functionaliteit van deze camera: LSC Smart Connect IP-Camera voor binnen: https://www.action.com/nl...ct-ip-camera-voor-binnen/

Met de juiste instellingen schakelt de camera over naar een andere modus, waarbij een zogenaamde TUTK-server wordt uitgevoerd. Er is een library beschikbaar op internet waarmee je verder kunt experimenteren, en ik heb een proof of concept (POC) gemaakt, met RTSP en Homeassistant.

Voor meer informatie kun je mijn repository bekijken:

https://github.com/berobloom/LSCIndoorCameraLocal1080p

Cheers! :)F

[ Voor 38% gewijzigd door berobloom op 05-12-2023 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

nice project, ik heb de outdoor variant

kan je wel/niet de software veranderen naar esphome of flashen met custom "firmware" en zijn er andere output pins ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berobloom
vso schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:16:
nice project, ik heb de outdoor variant

kan je wel/niet de software veranderen naar esphome of flashen met custom "firmware" en zijn er andere output pins ?
Afhankelijk van welke processor chip die outdoor variant heeft. Misschien draait het dezelfde software. Ze veranderen nogal eens de chipset.

Ik kan zeker eens kijken of ik het kan integreren met esphome. Wat bedoel je met output pins?

[ Voor 36% gewijzigd door berobloom op 05-12-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

berobloom schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:26:
[...]

Afhankelijk van welke processor chip die outdoor variant heeft. Misschien draait het dezelfde software. Ze veranderen nogal eens de chipset.

Ik kan zeker eens kijken of ik het kan integreren met esphome. Wat bedoel je met output pins?
output pins --> I/O pin (bv sensor lezen of een relay aansturen)

voor mij is esphome maar "een" voorbeeld waar het me meer om gaat is dat je een bewegings detectie met bv een gebied kan aangeven in combinatie met triggers bv geen telefoons in de buurt van het huis maar wel beweging stuur berichtje .. zo wel kind zit met zijn handen in de snoepkast of dat soort grappen ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berobloom
vso schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:22:
[...]

output pins --> I/O pin (bv sensor lezen of een relay aansturen)

voor mij is esphome maar "een" voorbeeld waar het me meer om gaat is dat je een bewegings detectie met bv een gebied kan aangeven in combinatie met triggers bv geen telefoons in de buurt van het huis maar wel beweging stuur berichtje .. zo wel kind zit met zijn handen in de snoepkast of dat soort grappen ;)
Ik snap waar je naartoe wilt. Als je de repository bekijkt, zou je dit kunnen doen met TinyCam. Die ondersteund het AV framework die ik expose op de camera. TinyCam regelt verder de motion detection. Ik zou zo'n dergelijke functionaliteit ook kunnen toevoegen aan de LSCProxy in de repo.

Zelf raad ik aan om de camera te koppelen met een Frigate (https://frigate.video) instantie en daar de motion detectie te regelen.