Daikin Altherma Hybride warmtepomp werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landmarq
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-02 08:28
Intro

Ik ben technisch geschoold maar niet op het gebied van verwarming, en daar gaat het al mis ;)

Ik heb van de zomer het volgende in mijn huis aan laten brengen:
- Daikin Altherma Hybride warmtepomp EVLQ05 V3
- Daikin interface
- Intergas CV ketel Kombi Kompakt HRE 36/30 CW5
- BG Vloerverwarming op de begane grond bediend door Honeywell Evohome Wifi
- 1e Vloerverwarming 4 zones elk bediend door Honeywell round thermostaat aangestuurd naar HCE-80

Voor zover ik het kan beoordelen loopt het water van de warmtepomp, naar de cv-ketel en van daaruit het gebouw in.

Laten we het er ophouden dat communicatie met installateur er niet meer is, en ik alles betaald hebt :(

Ik heb meerdere problemen in de installatie maar wil graag stap voor stap het een en ander oplossen.

Op dit moment wil ik alleen de begane grond draaiend krijgen, de 1e staat nooit aan maar moet wel werken op den duur natuurlijk,

Het grootste probleem op dit moment is dat de warmtepomp niet aan gaat.
en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het gekke is dat als ik via de interface naar installateursinstellingen ga nog de helft van het menu mis.

Ik zie alleen een stuk AWT het stuk kamertemperatuur ontbreekt.

Ik heb om toch warmte te krijgen de Honeywell via wifi aangesloten op de cv ketel die nu continue gas verbruikt.

Wie o wie kan deze leek een beetje op weg helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldniessen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:58
Landmarq schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:02:
Ik heb van de zomer het volgende in mijn huis aan laten brengen:
- Daikin Altherma Hybride warmtepomp EVLQ05 V3
- Daikin interface
- Intergas CV ketel Kombi Kompakt HRE 36/30 CW5
De -V3 bestaat niet voor zover ik weet, is het een -CV3?

Je noemt "CV ketel", maar ik hoop dat je de combi hebt van de binnenunit (EHY* oid) en de aangepaste CV ketel.
Voor zover ik het kan beoordelen loopt het water van de warmtepomp, naar de cv-ketel en van daaruit het gebouw in.
Aannemende dat je de split/combi hebt, loopt het water niet altijd door de CV ketel, bv niet als je warm water gebruikt.
Het grootste probleem op dit moment is dat de warmtepomp niet aan gaat.
en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het gekke is dat als ik via de interface naar installateursinstellingen ga nog de helft van het menu mis.

Ik zie alleen een stuk AWT het stuk kamertemperatuur ontbreekt.
Dat je alleen AWT ziet kan goed zijn, dan staat hij gewoon in vertrekwaterregeling.
Ik heb om toch warmte te krijgen de Honeywell via wifi aangesloten op de cv ketel die nu continue gas verbruikt.
Ik neem aan dat je die op de indoor unit van de warmtepomp hebt aangesloten. Het lijkt het er op dat je installateur de zaak zo ingesteld heeft dat een extern relais bepaalt of je WP+gas aan/uitgaat en dat daarna niet aangesloten heeft.

Met de user interface kun je de zaak tweaken wanneer hij gas gebruikt, zie dit forum of de handleiding ("evenwichtstemperatuur"). Maar je kunt de instellingen ook zo maken dat je die Honeywell niet meer nodig hebt, dat is efficienter (kamertemperatuurregeling, en later, met als de stooklijn goed staat, met modulatie).

Daikin 2x8kW EBLA08E3V3+EHYHBX08AAV3+EKHWS200D3V3 - P1P2MQTT bridge - HA - USBtin - Zehnder Q600 / gasloos