Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-04 10:44
Dag allemaal
Heel vreemd geval. Heb de spanning in mijn huis gemeten die is 239 volt
Ik had een orginele samsung USB-C oplader 45 watt voor mijn samsung telefoon.
Die ging stuk, na 14 maanden, dat kan
Ik koop een ziaomi mi draadloze lader 50 watt maar daar zit geen lader bij, ik koop een ziaomi 65 watt GaN adapter met usb -a en usb-c, steek de adapter zonder kabel in het stopcontact, hoor een plof stuk, pak mijn ut658dual tester is alleen de usb-c kant kapot maar de usb-a kant doet het gewoon, bel de winkel op en deze stuurt mij een nieuwe zelfde merk zelfde adapter, laat hem zelfs in de plastic verpakking zitten in het stopcontact en plof weer het zelfde, usb-c kant kapot en usb -a kant werk gewoon. Bel weer de winkel terus men de mededeling, ik vertouw dit merk niet meer doe mij maar een supervooc 100 watt lader, met usb -a en usb-c, steek deze zonder kabel in het stopcontact en usb-a kant werk gewoon en de usb-c kant kapot. bijde merken zijn voorzien van een ce keurmerk.
Liander wil niet meten .
Heeft iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zelfde stopcontact? meet daar de spanning eens...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Je verhaal leest nogal warrig, wat bedoel je bijvoorbeeld met "alleen de usb-c kant kapot". De aansluiting op de kabel? De aansluiting op de adapter?

Als dat namelijk het geval is met 3 verschillende adapters, van 2 verschillende merken, is het wellicht eens tijd om de andere "usb-c kant" onder de loep te nemen i.p.v. het probleem te zoeken aan de kant van de adapter.

Is de aansluiting op je telefoon niet bijvoorbeeld rot waardoor deze niet lief meer samen speelt met USB-C <> USB-C kabels? Heb je ook daadwerkelijk andere USB-C <> USB-C kabels getest? Daadwerkelijk (als 1e) een ander USB-C apparaat ingeplugd?

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2023 12:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
239V valt binnen de marge, daardoor gaat apparatuur niet kapot. Het zou ook een beetje raar zijn dat alles in huis blijft werken maar je USB-opladers gaan stuk... Dan zou er meer stuk moeten gaan.

Je zegt dat je de spanning in huis hebt gemeten. Hoe heb je gemeten, waar heb je gemeten en waarmee heb je gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 12:32
Ik ken de merken "ziaomi" en "supervooc" niet.
Zijn dit van die ultra goedkoper Ali Express merken?
Wellicht hebben die gewoon ondeugelijke componenten?

En CE keurmerk zegt echt super weinig.
Zeg maar: praktisch 0 garantie oid.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 16:21
GarBaGe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:28:
Ik ken de merken "ziaomi" en "supervooc" niet.
Zijn dit van die ultra goedkoper Ali Express merken?
Wellicht hebben die gewoon ondeugelijke componenten?

En CE keurmerk zegt echt super weinig.
Zeg maar: praktisch 0 garantie oid.
Hij zal bedoelen Xiaomi en de OnePlus SuperVooc.
Tsja goede vraag hoe deze kwalitatief zijn, maar is net geen Ali spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-05 16:37
Is de CE keurmerk China Export of Conformite Europeenne?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqh6vrLpAUhsb8VXkxYwonP2dyU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WA325x7y5zwnhLtY6mU0K94G.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het fabeltje is dat er twee logo's zouden zijn die op elkaar lijken, niet dat sommige goederen onveilig zijn.
Mogelijk extra hardnekkig nadat Lubach het nieuw leven heeft ingeblazen.
YouTube: Chinese webshops - Zondag met Lubach (S10)

[ Voor 11% gewijzigd door TBTL op 05-12-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
Het is de kant van de adapter en wat ik als schreef, de adapter zonder kabel .Deze adapter,s hebben er 2 USB-A en USB-C
De spanning in huis is gemeten bij verschillende stopcontacten met een plieger huis tuin en keuken multimeter en al zou er een afwijking zijn is dit nog binnen de marge .
Het merk, mijn fout is niet ziaomi, maar Xiaomi gewoon te koop bij de verschillende webwinkels, en de twee merken komen gewoon goed uit de testen die ik heb gelezen , maar ik heb een orginele samsung gehad fabrikage datum 7-2022 gekocht 9-2022 en die ging ook stuk.en dat is een A-merk na 14 maanden.
Er is een reden dat alleen de usb-c kant op de adapter stuk is en niet de usb-a, ik had een hoop dat iemand dit ook heeft gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:03
Puur technisch gezien zou een USB-C adapter niet stuk moeten gaan, ongeacht welke belasting je eraan hangt.
Normaal gesproken zit er gewoon een overbelasting/kortsluitbeveiliging in, en schakelt deze de stroom af. Dat de adapter stuk gaat bij het aansluiten van een telefoon is dus gewoon een manco van de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:23
Had je een kabel in de USB C kant zitten toen deze plof deed? Is het alleen bij één stopcontact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat staat los van de 'China Export' mythe, het CE is geen keur- noch kwaliteitsmerk en plakken fabrikanten er zelf op.

https://eur-lex.europa.eu.../TXT/?uri=LEGISSUM:l21013
De CE-markering moet worden aangebracht door de fabrikant of zijn in de Gemeenschap gevestigde gemachtigde. De fabrikant draagt de eindverantwoordelijkheid voor de overeenstemming van het product.
Er zal zat (Ali) meuk niet aan de richtlijnen voldoen maar toch het logo dragen. Even goed zijn er ook voldoende producten van A merken met het CE logo welke om verschillende redenen teruggeroepen worden. Herinner je de 'mooie' ontploffende Galaxy Note 7's nog van Samsung? Ook op de accu's daarvan vond je het CE logo. ;)

Als het puntje bij paaltje komt zegt het dus geen drol over de kwaliteit/veiligheid en heeft het een hoog 'wij van WC eend vinden dat'-gehalte.

Maar goed, de TS heeft hier verder geen baat bij. Xiaomi en One+ leveren beiden prima adapters, en ook daar zal je soms een maandagmorgenmodel tegenkomen.

@knoet zoals ik eerder al vroeg, heb je de boel ook eens getest met een ander apparaat dan je telefoon en met andere kabels? Er zijn blijkbaar 5 (!) adapters van 3 verschillende merken stuk gegaan, en dat alles op 1 en dezelfde telefoon/kabel?

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
Beste D4NG3R
Ik schreef 2 dezelfde adapters van Xiaomi de 65 watt versie met een USB-A en een USB-C aansluiting en 1 adapter van Oneplus de supervooc van 100 watt ook met 2 aansluitingen USB-A en een USB-C en ik schreef , ik deed de adapters in het stopcontact ZONDER KABELS dus alleen de adapters dus er zat niets op of aan de adapters, dus alleen de adapters in het stopcontact en van deze drie is alleen de USB-C aansluiting stuk ,dus als ik dit meet staat er geen spanning op de USB-C kant.op de USB-A kant wel en dit van de twee Xiaomi 65 watt adapters en van de ene Oneplus suppervooc adapter van 100 watt ook aleen spanning op de USB-A adapterAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mz-RBTfrn2kpZf5_EtjevMULLpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhQzTJ3jR39oThuGamemY2bg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGull5WKNFs-UeEViCk7A6ItV5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRO4WJmHk4yuWuWPRn33tpjj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:03
Werkt de USB-C kant van de tester wel ? Want het klinkt wel onwaarschijnlijk dat er zoveel adapters stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
Als ik zoek naar UT658DUAL kom ik meteen uit bij AliExpress.

Ik zou denken dat de USB Tester een issue heeft.

Heb je al geprobeerd om je telefoon op te laten met de USB-C poort? Wellicht dat er toch prik op zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Met bovenstaande, en al helemaal dat toevallig de USB-A aansluiting het elke keer wel doet.

Laad je telefoon niet op via USB-C? Ook niet met een andere kabel? Ook een ander USB-C apparaat niet? Laad de telefoon wel op met andere adapters? Zo ja, doen die andere adapters ook aan USB-PD?

Het is ontzettend onwaarschijnlijk dat 5 adapters van verschillende (A) merken het stuk voor stuk spontaan begeven, en elke keer alleen de USB-C poort zichzelf frituurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
Sorry had ik eigenllijk moeten melden de usb c kant doet het gewoon en als er geen spanning uitkomt kan ik er wel een kabel instoppen maar dat werkt ook niet.En de ut658 word verkoct door reichelt en door materialen .com
En beste D4NG3R ik heb het steeds over 2 adapters van xioami en 1 van oneplus zijn er 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

knoet schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:50:
En beste D4NG3R ik heb het steeds over 2 adapters van xioami en 1 van oneplus zijn er 3..
Ik tel hier in ieder geval 4, en de originele adapter maakt 5:
knoet schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:36:
maar ik heb een orginele samsung gehad fabrikage datum 7-2022 gekocht 9-2022 en die ging ook stuk.
Zoals ik direct al aangaf:
Ook van je laatste post kan ik weinig soep maken. Soep kan ik er inmiddels van maken, warrig blijft het wel.

Maar zelfs dan, 3 nieuwe adapters van 2 verschillende merken welke stuk voor stuk exact hetzelfde euvel vertonen? Het is zeer onwaarschijnlijk dat je het probleem dan bij de adapter moet zoeken, al helemaal als de andere USB poort het keer op keer wel blijft doen.

Dus de eerder gestelde vragen nog een keer:
  • Ook niet met een andere kabel?
  • Ook een ander USB-C apparaat niet?
  • Laad de telefoon wel op met andere adapters?
  • Zo ja, doen die andere adapters ook aan USB-PD?

[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2023 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 18:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het kan zijn dat de usb-c Power Delivery doet en dat de 'onderhandeling' niet goed gaat met je tester en je daardoor denkt dat hij dood is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knoet
qua tester weet ik het probleem , ik heb gisteren de one plus met de bjigeleverde kabel op mijn telefoon aangesloten , en deze deed het niet, lade niet op , ander usb-c kabel gebruikt waarvan ik zeker wist dat die goed was, lade niet op , dus tester er op USB-C geen spanning USB -A wel spanning. Vandaag ik weer de adapter doorgemeten met de tester, usb a deed het en usb c niet, ik denk stop gewoon is me telefoon via de kabel op de adapter, en hu werken , maar via de tester niet, ik op utube kijken en wat is nu het probleem, USB-A kun je gewoon zonder wat testen , maar USB-C via de tester moet wat aan hangen dus er moet een doorvoer zijn, schaam me diep ,maar alles werkt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:19

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

knoet schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:13:
qua tester weet ik het probleem , ik heb gisteren de one plus met de bjigeleverde kabel op mijn telefoon aangesloten , en deze deed het niet, lade niet op , ander usb-c kabel gebruikt waarvan ik zeker wist dat die goed was, lade niet op , dus tester er op USB-C geen spanning USB -A wel spanning. Vandaag ik weer de adapter doorgemeten met de tester, usb a deed het en usb c niet, ik denk stop gewoon is me telefoon via de kabel op de adapter, en hu werken , maar via de tester niet, ik op utube kijken en wat is nu het probleem, USB-A kun je gewoon zonder wat testen , maar USB-C via de tester moet wat aan hangen dus er moet een doorvoer zijn, schaam me diep ,maar alles werkt
Sorry, maar zou je misschien iets meer punten willen gebruiken i.p.v. komma's. Ik kom moeilijk door alle reacties (van jou) heen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
Of er is iets mis met je leesvaardigheid.
Er zijn altijd mensen die problemen hebben hoe andere iets formuleren , omdat met denk zelf de Nederlandse taal in woord en geschrift goed te beheersen. punt
Jij bent nu de enigste die hier een probleem mee heeft.
Je zal gelijk hebben, maar er zijn ook mensen, zoals ik, die het na 3 keer opnieuw lezen er gewoon overheen lezen, om dit soort reacties te voorkomen, maar het blijft jammer dat er veel mensen hun beroep als schoolmeester gemist hebben punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
Maar goed.
Aan de onderligende reacties hier te zien vind met de schrijfvaardigheid belangrijker dan het probleem.
Het zal zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zullen we ontopic gaan? Of is alles nu verder duidelijk en probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
Thx, alles werkt, dus kan een slotje op.
Pagina: 1