Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02 22:07
Ik heb een internet abonnment afgesloten bij KPN (ingangsdatum 30 oktober), waarbij ik de eerste 6 maaanden 50% korting krijg.

De snelheid was 1 GB. Ik heb al eerder een abonnement gehad, en in de voorwaarden staat dat je de snelheid maandelijks kunt aanpassen. 1 GB bleek ik niets aan te hebben, vanwege beperkingen van mijn netwerk. Ik heb na 1 dag de snelheid via de app daarom verlaagd naar 200 mb. In plaats van dat ik 25 euro (50% korting) betaal, kreeg ik een factuur van 73,75 euro voor de maand december! De maand november had ik al betaald, maar door deze omzetting moet ik 2 keer betalen. Ik heb gebeld. Na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben zei de helpdeskmedewerkster dat die 73,75 klopt. Dat ik geen recht meer heb op de 50% korting omdat ik het abonnement had gewijzigd en dat het op geen enkele manier meer is aan te passen.
:(

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:13
En wat verwacht je nu van Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Uit de algemene voorwaarden:
Tijdens de minimumduur van uw overeenkomst kunt u uw abonnement alleen wijzigen met onze toestemming.
Heb je de actuele voorwaarden gelezen op het moment dat je het abonnement afsloot? Overigens staat er inderdaad als je een nieuw abbo afsluit 'Altijd een aanpasbaar abonnement'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzQZixT00vfR89Q-ZCqirat7BJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mGyksdynpecHzWAYpMjB9vHY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Heb je toevallig ditzelfde bericht op het KPN Forum gezet rond dezelfde tijd vanmorgen? Dat kan natuurlijk, maar wat verwacht je van dit forum?

Als het een vergissing is van KPN dan kan dat door KPN worden rechtgezet.

Is het geen vergissing, dan zal het waarschijnlijk in de voorwaarden van jouw nieuwe abonnement staan dat je te vroeg hebt gewijzigd - zoek dat even na of meld de relevante delen van de (actie) voorwaarden in jouw bericht hier, zoals @njitter zegt.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
Ik heb een internetabonnement zonder TV afgesloten. De helpdesk van KPN is hopeloos. Het lukt me niet een verstandige medewerker aan de lijn te krijgen. Wellicht dat iemand anders een soortgelijk probleem had en ik ben benieuwd hoe dat is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
Ik wil best 6 maanden het 1 GB tarief betalen. Ik hield er rekening mee dat ik gewoon 6 maanden voor 1 GB zou moeten betalen dus heb ik niet de voorwaarden uitgeplozen toen ik de snelheid verlaagde.
Ik vind het logischer dat ik helemaal geen mogelijkheid heb de snelheid aan te passen dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Les 1: vraag altijd na of iets zomaar kan. Aannames zijn soms duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
Zelfs dan klopt het niet: ze hebben november 2 keer gefactureerd. De factuur van december had dan 50 euro moeten zijn (geen korting meer).
Dat zou betekenen dat je bij elke wijziging twee facturen krijgt voor de hele maand. Een voor de oude snelheid en 1 voor de nieuwe snelheid.

[ Voor 62% gewijzigd door Bra1niac op 05-12-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
Topic mag een slotje op. Bedankt
Pagina: 1