Draadloze muis hapert doet moeilijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-05 09:43
Mijn vraag

Mijn Pwnage Stormbreaker doet moeilijk in draadloze modus op mijn game pc. Als ik hem draadloos op de Laptop doe met dezelfde dongle en kabel is er niks aan de hand. Bekabeld is er ook niks aan de hand.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 11 beide pc’s

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Op andere pc geprobeerd daar is het probleem niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Toevallig ook bluetooth en WiFi op je game pc aan staan en de pc op je bureau? Dan creëer je een zee aan stoorzenders voor zo’n draadloze ontvanger.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Neen staat allemaal uit in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

En zit er iets in de line of sight? Mijn draadloze muis begint ook te haperen als mijn monitor standaard (die van metaal is) er tussen zit. Als ik de dongle verplaats naar de andere kant en er zicht is doet ie het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Nee dongle recht er voor zelfde probleem. Zal wel ergens iets mis gaan in de driver vemoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zoek eens op usb 3 interference. Blijkbaar kan dat protocol interfereren met de 2.4ghz band (wifi, Bluetooth en ook je muis dongle werken in de breedte / banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:28
Heb hetzelfde meegemaakt en 'k vond een oplossing hierin: ik nam een hdmi-kabel en verbond de dongle via die kabel dan met mijn PC - op die manier kon ik de dongle een eind van mijn PC leggen/hangen en het was opgelost.
Probeer ook eens, zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:36
Bij mijn oude pc's geen probleem gehad met draadloze muizen, eentje 18 jaar oud en eentje 7 jaar oud.
Nu een nieuwe HP pc en hapert de muis wel.
Zolang ik niks met de overige usb aansluitingen doe gaat het meestal goed, maar sluit ik een externe HDD aan dan is de muis soms helemaal bevroren.
Ook heb ik een haperende muis gehad bij het installeren van een nieuwe app, de pc staat op maximale performance, dus geen eco stand.
Ik heb er ook een bedrade muis aan gehangen, die blijft vlekkeloos werken.
Het ligt niet aan de afstand (+/- 1 meter) of batterij, het is de zelfde muis die het goed deed op de oude pc.
Wifi van de pc zelf staat uit, er is een vaste netwerk kabel.
Vroeger kon je nog wel eens met de IRQ spelen, maar met de huidige pc is dat kennelijk niet mogelijk.

Iemand nog ideeën?
Pagina: 1