MMhh??
Max multi die je kunt instellen op deze serie borden is 12,5x wat je een multiplier van 13 oplevert. Die gebruik ik nu dus ook op m'n KT7-RAID.
En wat ik straks (dit weekend oid) ga doen is het mobo uitwisselen voor een KT7A-RAID.
Die multi 14x (die krig je als je 5x instelt) is alleen maar voor FSB200 instellingen. Dus als je multi 14 wilt gebruiken, hetgeen je nodig hebt op een FSB200 systeem, stel je die als automatisch met een 'b' type TBird. Omdat het niet in het menu hebt. En 5x kun je niet instellen, omdat de cpu gelocked is...
Maar dat zou ook betekenen dat je niet verder kunt overklokken dan 1400 en wat je met de FSB kunt bijtrekken. Dat is niet echt veel, reken maar op 5x14= ongeveer 70 Mhz dus...
Overigens loopt mijn TB1333 best op 1400 Mhz (13x108=1404) maar niet met multi 5. (en m'n GF2MX wil niet echt lekker op FSB108...)
Ik denk dus dat dit komt omdat het een ongelockde cpu is.
The Overclocerz Store adviseert voor de srabielere overklok zover ik weet nog steeds een bord met een KT133A chipset.
En aangezien FSB 140 normaal best stabiel is te krijgen, (vergelijkbaar met FSB105) is het maximum op die manier 13x140=1820 Mhz.
Is daniegenoeg ??