Toon posts:

KT7A Multiplier Max?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dat ook 12.5, of meer? Ik kan het niet vinden op www.abit.nl

Ik wil misschien een KT7A halen met een TB1400, maar dan zo ik graag nog OC'en met de multiplier. Maar als die locked moet zijn vanwege de multiplier, dan wordt dat lastig natuurlijk. FSB OC'en is niet zo geweldig voor mijn HDD en zo.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:48
locked? 4 strepen en klaar, maar bij mijn weten zijn alle 1400mhzjes unlocked (mijne iig wel) en 200mhz via multiplier vind ik al een heel eind. Mijne trok 11 al niet :(

En anders ff handleiding lezen

Flickr | Lego collectie

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34
Ik wil niemand op zijn tenen trappen maar ik heb dat bord omgeruild voor een MSI kt7 turbo-r het was dan wel omdat ik voor de zoveelste keer problemen had met dat bord maar uitijndelijk lag het dit keer niet aan de abit kt7a raid maar toch kan ik je hem niet aanraden omdat het acpi gedeelte mij veel kopzorgen heeft bezorgt en de rest zal ik je besparen .

Neem deze MSI kt7 turbo-r en ram gelijk de gele jumper eraf
en je zal probleemloos draaien . IMHO

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 19:39 schreef TAG_Speedy het volgende:
locked? 4 strepen en klaar, maar bij mijn weten zijn alle 1400mhzjes unlocked (mijne iig wel) en 200mhz via multiplier vind ik al een heel eind. Mijne trok 11 al niet :(

En anders ff handleiding lezen
Ik _heb_ dat bord niet dus ik kan de handleiding niet lezen.

Als dat ding een max mp van 12,5 ook al heeft dan heb ik niet zo gek veel speelruimte met een unlocked Tbird.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik weet niets over die max. multiplier maar is het niet zo dat lagere multipliers (bijvoorbeeld 4 of 5 ofzo) omgetoverd worden tot een hogere in de CPU ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Het is toch totaal zinloos hoger dan 12,5 te gaan op een kt7a.
Je kunt je processor op 133 laten lopen en dan kom je toch al tot de 12,5 * 133= 1666.

• Speedy
Op donderdag 06 september 2001 19:51 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik _heb_ dat bord niet dus ik kan de handleiding niet lezen.

Als dat ding een max mp van 12,5 ook al heeft dan heb ik niet zo gek veel speelruimte met een unlocked Tbird.
Je zou is goed kunnen kijken op www.abit.nl daar staat een prachtige handleiding in .pdf formaat

Ik kan em je overigens wel aanraden, super stabiel hier.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Mja. Ik heb nu dus een KT7-RAID. En ik heb een berg SDRAM. Dus vandaar dat ik zit te denken aan de KT7A-RAID.

Maar dat ontwerp is ook al weer vrij oud. Misschien dat er een betere overklok-king is voor SDRAM + Socket A?

Verwijderd

Topicstarter
Nou .. ik heb de PDF gedownload. Maar als ik de Engelse versie aanklik, krijg ik de Chinese. Onleesbaar.

Er is toch wel iemand die mij de max. mp kan vertellen van de KT7A?

• Speedy
12.5 is the max

Ik heb zelf ook mijn KT7 vervangen door een KT7A, gewoon omdat ik veel SDRAM had, maar vind het nu achteraf jammer dat ik niet de KG7 heb genomen met DDR, dat kost nu ook niet veel meer.

Flickr | Lego collectie

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 07 september 2001 07:25 schreef HlpDsK het volgende:
Mja. Ik heb nu dus een KT7-RAID. En ik heb een berg SDRAM. Dus vandaar dat ik zit te denken aan de KT7A-RAID.
Zonde man. Waarom zou je dat doen? Die FSB van 133MHz geeft je maar een kleine snelheidswinst, dus als ik jou was zou ik voor de KG7-RAID gaan binnenkort.

Heeft een AMD 760 chipset, 4 DDR sockets, en RAID :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 09:47 schreef Exirion het volgende:

[..]

Zonde man. Waarom zou je dat doen? Die FSB van 133MHz geeft je maar een kleine snelheidswinst, dus als ik jou was zou ik voor de KG7-RAID gaan binnenkort.

Heeft een AMD 760 chipset, 4 DDR sockets, en RAID :9
Luister nou eens. Ik heb SDRAM. En geen DDR RAM.

Verwijderd

MMhh??

Max multi die je kunt instellen op deze serie borden is 12,5x wat je een multiplier van 13 oplevert. Die gebruik ik nu dus ook op m'n KT7-RAID.

En wat ik straks (dit weekend oid) ga doen is het mobo uitwisselen voor een KT7A-RAID.

Die multi 14x (die krig je als je 5x instelt) is alleen maar voor FSB200 instellingen. Dus als je multi 14 wilt gebruiken, hetgeen je nodig hebt op een FSB200 systeem, stel je die als automatisch met een 'b' type TBird. Omdat het niet in het menu hebt. En 5x kun je niet instellen, omdat de cpu gelocked is... ;)

Maar dat zou ook betekenen dat je niet verder kunt overklokken dan 1400 en wat je met de FSB kunt bijtrekken. Dat is niet echt veel, reken maar op 5x14= ongeveer 70 Mhz dus...

Overigens loopt mijn TB1333 best op 1400 Mhz (13x108=1404) maar niet met multi 5. (en m'n GF2MX wil niet echt lekker op FSB108...)
Ik denk dus dat dit komt omdat het een ongelockde cpu is.

The Overclocerz Store adviseert voor de srabielere overklok zover ik weet nog steeds een bord met een KT133A chipset.

En aangezien FSB 140 normaal best stabiel is te krijgen, (vergelijkbaar met FSB105) is het maximum op die manier 13x140=1820 Mhz.

Is daniegenoeg ?? B-)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 07 september 2001 10:09 schreef HlpDsK het volgende:
Luister nou eens. Ik heb SDRAM. En geen DDR RAM.
Ja OK, maar dan kan je dus beter gewoon je oude bord houden. Die hogere FSB geeft je amper winst. Ik draait nog met een inmiddels verouderde KT7, maar ik stap volgend jaar pas over naar een DDR SDRAM of RDRAM bord.

Wat je kunt doen, is nu alvast DDR geheugen kopen, als de prijzen van het geheugen omhoog zijn je SDR verkopen en dan een DDR bord kopen. Met een beetje mazzel heb je zonder verlies dan DDR geheugen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 10:27 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja OK, maar dan kan je dus beter gewoon je oude bord houden. Die hogere FSB geeft je amper winst. Ik draait nog met een inmiddels verouderde KT7, maar ik stap volgend jaar pas over naar een DDR SDRAM of RDRAM bord.
Zou ik normaalgesproken ook doen. Mijn huidige setup is snel zat. Maar ... mijn ouders willen een nieuwe PC, wnat de huidige is ranzig traag en de cpu cooler, monitor, printer, muis en keyboard hebben het al begeven. :o

Dus .. ikke deal gemaakt: hun mijn oude mobo + CPU, en ik gelijk wat nieuwers. Voor een zacht prijsje.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 10:14 schreef Hooi het volgende:
Is daniegenoeg ?? B-)
'tis nooit niet genoeg natuurlijk :+

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 10:27 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wat je kunt doen, is nu alvast DDR geheugen kopen, als de prijzen van het geheugen omhoog zijn je SDR verkopen en dan een DDR bord kopen. Met een beetje mazzel heb je zonder verlies dan DDR geheugen :)
Ik geloof er niks van dat de SDRAM prijzen nog veel omhooggaan. En tegen die tijd moet iedereen DDR hebben.

Ik heb m'n 1e 256 MB gekocht voor 600 piek. Excl btw en shipping. En daarna nog eens 2 x 256 mb voor iets van 400 piek. Weer Excl. btw en shipping.

Dat krijg ik nooit terug.

Verwijderd

HLpDSk: Het moet toch niet zo moeilijk zijn om 512 mb te verkopen voor een prijsje dat je er 384 Mb DDR voor terug kan kopen??

Je moet ook niet op tweakers je hardware verkopen :o

Teveel mensen die er teveel van weten :)

Probeer 2dehands.nl eens.

Op tweakers wilde een tijd geleden niemand meer bieden dan 250,- voor mijn Asus Geforce 1 DDR DeLuxe

Op 2dehands.nl 350,- voor gevangen :P

[brabantmode] Tis moar wat de gek er vor gift [/brabantmode]

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 10:55 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat de SDRAM prijzen nog veel omhooggaan. En tegen die tijd moet iedereen DDR hebben.

Ik heb m'n 1e 256 MB gekocht voor 600 piek. Excl btw en shipping. En daarna nog eens 2 x 256 mb voor iets van 400 piek. Weer Excl. btw en shipping.

Dat krijg ik nooit terug.
Je weet toch ook dat computer onderdelen de slechtste investering zijn?

ben er nog steeds niet overheen dat mijn eerste 486 66mhz met 8 Mb en een 500 Mb HDD 2700,- piek koste en dat je die nu bij een pak cornflakes gratis krijgt |:(

• Speedy
Ik zou ook (achteraf makkelijk lullen :)) het SDRAM wegdoen, van mij koste ook veel vandaar dat ik die KT7A heb gekozen maar de snelheidswinst is minimaal (van een 950 naar een 1400 en wel ff 500 3D marks, whoopie). Ik zou er nog is over denken en niet vasthouden aan dat je veel voor je SDRAM hebt betaalt, zo gaat het in de computer wereld helaas.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bij 2ehands.nl geven ze niet veel om het feit dat het cas222 op 150+ draait en zo .. maarja.

DDR is wel leuk en zo, maar ik heb een berg SDRAM, en dat is ook behoorlijk snel. Eigenlijk vrij zonde om dat nu te verkopen, toch?

Ik haal met mijn huidige SDR setup vaak al betere memspeed scores dan menigeen DDR setup.

Het gaat me ook niet zo om het feit dat me systeem traag is, maar het feit dat ik hopelijk voor niet te veel kan upgraden, omdat ik dan mijn huidige mobo + cpu kwijt kan.

En het is een kutcore Tbird, daar wil ik wel vanaf. En m'n mobo gaat dan een rustig leven leiden. Met 1 5400 ata-33 schijf er aan. Terwijl het mobo 4 IDE kanalen heeft. 2 x ata-100 en 2 x ata-66. + RAID 0, 1 en 1+0 :+

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 07 september 2001 11:25 schreef HlpDsK het volgende:
En het is een kutcore Tbird, daar wil ik wel vanaf.
Same here... Ik heb nog zo'n oud AJFA kreng :{

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 11:55 schreef Exirion het volgende:

[..]

Same here... Ik heb nog zo'n oud AJFA kreng :{
ADFAR hier :o
Met een 9 op de 3e regel :r

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/tbirdcore.jpg

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 11:25 schreef HlpDsK het volgende:

Ik haal met mijn huidige SDR setup vaak al betere memspeed scores dan menigeen DDR setup.
Ja, ik heb ze gezien op die memspeed thread.

Echt achterlijk hoge scores voor SDRam :P

Hou dan gewoon die sdram en wacht een halfjaartje of zo ;)
Pagina: 1