Thermalpads en thermalpaste voor Gigabyte RTX 2070 Windforce

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1095
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:10
Goedendag.

Ik heb mijn nieuwe PC gebouwd en daar mijn huidige grafische kaart in gestopt (Gigabyte RTX 2070 Windforce 8GB rev 1).

Wanneer ik al een game opstart schiet de temperatuur naar 107c en gaan de fans op 4300RPM draaien. Niet normaal lawaai! Ik baal dus nu als een stekker..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYTkUluUenWBfCJxfBj4jXdHl9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TsTefwWGvfBJDnN5rGRZYizi.png?f=fotoalbum_large

Ik heb deze grafische kaart al 4 jaar en draaide altijd prima. Graag zou ik deze kaart repareren. Helaas kunnen Azerty (waar ik de kaart gekocht heb) en Gigabyte niks voor mij doen.

Daarom zoek ik dus naar een oplossing. Ik heb al wel wat informatie gevonden over het vervangen van de thermal paste en thermal pads, echter heb ik dit nog nooit gedaan bij een grafische kaart.

https://www.reddit.com/r/...for_basic_2070_windforce/

YouTube: GIGABYTE RTX 2070 Thermal Pad Replacement | Temps Down & Efficiency ...

Wie kan mij helpen met het volgende:

- Welke thermal pads heb ik nodig? Als ik die Reddit post en YouTube comments bekijk vind ik het nogal onduidelijk.
- Bij welke webshop kan ik de Thermal Pads kunnen kopen die bij mijn GPU zouden passen? Linkjes worden enorm gewaardeerd; vooral naar Nederlandse webshops/winkels.
- En waar koop ik passende Thermal Paste? (Zelfde geld voor die linkjes). Ik heb hier nog wat CPU thermal paste van ThermalRight liggen, zou dat ook werken?
- Wie kent er een service/Tweaker in Nederland die dit (betaald) allemaal voor mij zou kunnen doen?

Bedankt voor het lezen en hopelijk het antwoorden! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sander1095 op 05-12-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:36

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hoe zit het met je casefans, is zit daar meteen het probleem, met een beetje optimale airflow (3 voorin die aanzuigen) en 1 die achterin alles afvoert bovenin?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1095
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:10
Ik heb de default setup van mijn case (Fractal North) en ik geloof dat dit wel goed zit(?).

2 fans in de front-end + air cooling CPU. Wat ik online over de case lees is dat dit wel prima is. In ieder geval verwacht ik niet deze dramatische GPU vanwege een suboptimale airflow :)