[win98] -> RTL 8139(A/B/C) doet niets

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een systeem met daarin twee NIC's.

1/ RTL 8029(AS) voor kabelinternet
2/ RTL 8139(A/B/C) om kabelinternet de delen over de rest van het netwerk.

Ik heb probs met de RTL8139. Ik heb hem geinstalleerd met de nieuwste drivers, onder apparaatbeheer zijn er geen conflicten mee, hij heeft vast IP 192.168.0.1, met mask 255.255.255.0, maar ik kan hem niet pingen, en ik kan hem ook niet zien met winipcfg/winroute.

Wat is er aan de hand? IRQ probs zijn het dus niet..

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Andere kaart erin, kijken of het probleem nog bestaat. Zo ja: ligt het niet aan het kaartje. Zo nee: andere kaart erin laten zitten.

Bloed, zweet & koffie

• sus

sus

Topicstarter
De kaart doet het, hij komt uit een win2k systeem. Daar werkte hij goed.

Die kaart moet toch gewoon kunnen werken onder win98? Ik heb de drivers van Realtek.com gehaald, onder apparaatbeheer staat hij er netjes bij, het IP toewijzen gaat ook netjes, bij Netwerkeigenschappen staat hij er ook bij (TCP/IP en adapter).

Alleen een ping komt niet aan. 3x verlies en 1x reply van 194.151.226.195. Een trace naar dit IP geeft de volgende naam: rt-dc2-ias-ar11.nl.kpn.net [194.151.226.195]

Wat nu? Die kaart moet ik aan de praat krijgen, anders heb ik verder geen internet op mijn netwerk... :(

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:12
1 x reply betekend dat de kaart wel degelijk werkt!
rotte kabels mischien?

• sus

sus

Topicstarter
de reply komt dus NIET van mijn eigen IP af.

Ik beweer ook niet dat de kaart niet werkt, hij is juist perfect. Alleen, ik zie hem niet bij WinIPcfg, en ook niet bij WinRoute.

Dus ik kan er verder niets mee. Een ping naar 192.168.0.1, geeft een reply van 194.151.226.195. Dat is dus het probleem. Dat IP is van een of andere computer/server, die volgens tracert 4 hops van mij vandaan staat.

En van 192.168.0.1 krijg ik dan 3x een timeout.

Ik heb er inmiddels een andere (ISA) NIC ingezet, die wel werkt. Maar toch zou ik wel eens willen weten hoe het kan, dat een kaart wel in apparaatbeheer staat, een IP krijgt toegewezen, maar verder onzichtbaar is voor andere apps. dan netwerkeigenschappen/apparaatbeheer.

Iemand een idee wat dit geweest zou kunnen zijn. Ik wil die kaart nl. best nog eens gaan gebruiken, in een van de andere systemen hier waar win98 op staat. D'r zijn er nog genoeg hier in huis.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Probeer je kaartje eens in een ander slot te steken.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

Bergie

Lekker belangrijk...

Dit heb ik ook een keer gehad met een Sitecom kaartje op basis van dezelfde chip. Hij werd overal wel goed herkend enzo en deed het overal behalve in mijn pc. Toen heb ik maar eens een ander kaartje opgehaald, die overigens dezelfde chip had, en die werkte in 1x perfect.

Yamaha MT-09

Pagina: 1