Wasdroger blijft eindeloos door drogen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oua
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-12-2023
Wasdroger van Beko model nr beko dh7533rxw werkt goed maar wanneer die klaar is springt de timer automatisch terug naar 10 minuten. Waardoor die dus eindeloos door blijft drogen. Weet iemand wat er mis is of wat de oorzaak kan zijn. Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:18
Is de was droog of kletsnat als het eruit komt?

[ Voor 25% gewijzigd door mr_evil08 op 04-12-2023 22:08 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Sensor vuil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het kan zijn dat de sensor vuil is, zoals al geopperd is, maar meestal is er niks mis met de sensor. Kijk eens heel goed naar je filter dat je steeds moet schoonmaken. Is deze nog wit (of de kleur die hij hoort te hebben) of is deze grijs geworden? Als je zelfs na extra schoonmaken nog steeds een grauw, grijs filter hebt, dan is deze mogelijk de oorzaak. Dat ding blokkeert dan de luchtstromen, met als gevolg dat warme lucht niet goed je wasgoed bereiken kan en dat ook het stof vanuit je was niet goed weg kan. In dit geval zijn stof en lucht net als water: ze zoeken de weg van de minste weerstand. Als je de machine zou openmaken dan kan het zijn dat hij totaal vol met stof zit. (Had ik vorige week ook toen de monteur kwam). Zelfs als je elke keer je filters netjes schoonmaakt, komen ze een keer aan hun eind en helaas loopt dan bij elke keer dat je gaat drogen, je wasdroger van binnen helemaal vol. Resultaat: wasdroger gaat eindeloos door. Was wordt niet droog en warm. Probleem wordt steeds erger. Dus nog minder warme lucht bij je was. Nog meer stof in de droger, enz. Gevolgd door enorm hoge stroomrekeningen. Toen de monteur mijn hele apparaat uit elkaar had gehaald en alle stof verwijderd had heeft hij ook een nieuw filter voor mij besteld. Sindsdien droogt hij weer als een zonnetje.

Your Friendly Neighborhood Moderator