ik wil een isdn modem aanschaffen, hoe moet dat allemaal en moet je daarvoor aparte abonemenents kosten betalen?
je moet een isdn kaart aanschaffen en die in je pc bouwen. En zorgen dat je een isdn lijn thuis hebt
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Verwijderd
Moet je aanvragen bij KPN, je krijgt dus naast je normale abbo ook een abo voor het ISDN gebeuren.
Je normale abo wordt omgezet in een ISDN abo. Het ISDN-abo is f 52,43 per maand, analoog f 36,**. Bij ISDN heb je wel extra services zoals nummerherkenning enzo, maar hiervoor heb je wel extra dure speciale telefoons nodig.
kaik: ik wil gewoon een isdn lijn om te kunnen bellen en i-netten tegelijk (dus een isdn modem in mijn pc), moet ik daarvoor mijn telefoons vervangen?
Niet als je er een (veel te dure) Quattrovox huiscentrale bij koopt...Op donderdag 06 september 2001 20:27 schreef steekwond het volgende:
kaik: ik wil gewoon een isdn lijn om te kunnen bellen en i-netten tegelijk (dus een isdn modem in mijn pc), moet ik daarvoor mijn telefoons vervangen?
Ga gewoon ff naar de primafoon, die lui kunnen het echt beter vertellen (soms)...
Maar reken toch op eenmalige kosten van 500 piek ofzo...
Maar reken toch op eenmalige kosten van 500 piek ofzo...
ISDN is zeker de moeite waard.. de maandelijkse kosten zijn wel overheen te komen..
Ok, uit de tijd dat ik isdn nam:
Aanlegkosten: Fl. 249,- (Eenmalig)
Quadrovox centrale: Fl. 249,- (Eenmalig)
Abbo kosten: fl. 15,- (+/-) per maand extra tov analoog.
Je hebt dan 4 nrs, 2 lijnen.
In je PC een ISDN krt (75,- ofzo, dunno eik)
Dan kan je inetten via ISDN, via kabel pc -> NT1 (kastje dat kpn bij je aanlegt)
gewone toestellen kun je blijven gebruiken, die sluit je op je centrale aan. Je kan dan ook onderling gratis bellen via je centrale.
Aanmelden enz doe je gewoon bij kpn zelf.
Ze hebben regelmatig acties, geen aansluitkosten, gratis centrale, dunno eik, gewoon informeren bij die gasten.
Je bestaande nr kan je overhevelen, dus gewoon behouden, je kan 3 extra nrs erbij kiezen.
Op je centrale kun je dan ook per poort nrs configgen, dus bv slaapkamer (jezelf) een eigen tel.nr (heb ik hier ook)
Tip: Laat je GEEN kpn isdn dinges aansmeren (Eicon Diva, voorheen teles), die dingen zuigen als de brand.
Zelf een (Dynalink) isdn kaart kopen, werkt veel beter imho.
Edit: die kpn eicon dingen zijn geloof ik nog isa, dus bij beetje fatsoenlijk systeem heb je daar al geen fuck aan
Verder... als je volgende keer eerst zelf iets rondzoekt, bv de kpn site bekijkt, of ff een primafoon gebeld had, had je dit zelf wel uitgevonden.
Aanlegkosten: Fl. 249,- (Eenmalig)
Quadrovox centrale: Fl. 249,- (Eenmalig)
Abbo kosten: fl. 15,- (+/-) per maand extra tov analoog.
Je hebt dan 4 nrs, 2 lijnen.
In je PC een ISDN krt (75,- ofzo, dunno eik)
Dan kan je inetten via ISDN, via kabel pc -> NT1 (kastje dat kpn bij je aanlegt)
gewone toestellen kun je blijven gebruiken, die sluit je op je centrale aan. Je kan dan ook onderling gratis bellen via je centrale.
Aanmelden enz doe je gewoon bij kpn zelf.
Ze hebben regelmatig acties, geen aansluitkosten, gratis centrale, dunno eik, gewoon informeren bij die gasten.
Je bestaande nr kan je overhevelen, dus gewoon behouden, je kan 3 extra nrs erbij kiezen.
Op je centrale kun je dan ook per poort nrs configgen, dus bv slaapkamer (jezelf) een eigen tel.nr (heb ik hier ook)
Tip: Laat je GEEN kpn isdn dinges aansmeren (Eicon Diva, voorheen teles), die dingen zuigen als de brand.
Zelf een (Dynalink) isdn kaart kopen, werkt veel beter imho.
Edit: die kpn eicon dingen zijn geloof ik nog isa, dus bij beetje fatsoenlijk systeem heb je daar al geen fuck aan
Verder... als je volgende keer eerst zelf iets rondzoekt, bv de kpn site bekijkt, of ff een primafoon gebeld had, had je dit zelf wel uitgevonden.
Aansluiting is geloof ik nu gratis als je het zelf aanlegt...
Eicon Diva II zijn geloof ik pci...
Eicon Diva II zijn geloof ik pci...
Lol...ik heb een Eicon Diva
en nooit problemen mee gehad. Zit nu nog steeds in me pc (ik heb sinds december kabel) en in apparaatbeheer geeft'ie een mooi uitroepteken (hd format gedaan en drivers nie geïnstalleerd).
Een quattrovox hebben wij niet in huis (isdn lijn is er nog uiteraard), dat was niet nodig volgens Primafoondude...
Ff voor topicstarter: Als je isdn neemt en er later weer vanaf wilt moet je er wel rekening meehouden dat bij het beëindigen van je isdn abbo je eerst je hele aansluiting bij KPN opzegt en dat je (als je weer analoog gaat) opnieuw aansluitkosten moet betalen en je een ander telefoonnumer krijgt. Dat was ons nooit verteld, dus dat is de reden dat wij nog steeds isdn hebben (alhoewel het wel makkelijk is..)
Een quattrovox hebben wij niet in huis (isdn lijn is er nog uiteraard), dat was niet nodig volgens Primafoondude...
Ff voor topicstarter: Als je isdn neemt en er later weer vanaf wilt moet je er wel rekening meehouden dat bij het beëindigen van je isdn abbo je eerst je hele aansluiting bij KPN opzegt en dat je (als je weer analoog gaat) opnieuw aansluitkosten moet betalen en je een ander telefoonnumer krijgt. Dat was ons nooit verteld, dus dat is de reden dat wij nog steeds isdn hebben (alhoewel het wel makkelijk is..)
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Even een (freeware) Caller-ID tooltje op je computer, en je kan het toch nog goedkoop zien.Op donderdag 06 september 2001 19:56 schreef Heineken het volgende:
Bij ISDN heb je wel extra services zoals nummerherkenning enzo, maar hiervoor heb je wel extra dure speciale telefoons nodig.
Je krijgt dus ook 4 lijnen, elke heeft een voicemail, maar je zou ook een antwoordapparaat programma kunnen installeren en op die manier op je computer alles draaien. Zo doe ik het.
No production networks were harmed during this posting
Pagina: 1