Remeha Calenta ACE 40 CW5 levert 2x per dag geen heet water

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:47
Hopelijk heeft iemand hier het verlossende antwoord want de installateur komt er niet uit. (En op zich is het ook geen grandioos probleem, maar hinderlijk is het wel)

We hebben een Remeha Calenta ACE 40 CW5. Deze hebben we 4 jaar geleden laten ophangen.
We hebben 2x per dag tussen de volgende tijden: 7:10 tot 7:35 en 23:05 tot 23:30, geen heet water. Het water wordt wel warm, maar duidelijk minder warm dan we normaal onder douchen. We merken dit ook hoofdzakelijk alleen met douchen, maar als we het nameten is het op alle kranen het geval.

Onze douches zijn voorzien van thermostaatkranen. De installateur beweert nu dat die niet goed meer zijn. Dit lijkt mij compleet .... want waarom is het dan echt alleen maar op die 2 momenten? Daarop heeft de installateur geen goed antwoord.

Frappant detail, als we de CV tijd anders instellen verschuift het probleem niet mee.

Wanneer het water al loopt voor een tijdslot wordt het water beduidend minder warm, dus hij schakelt ook af als er al water gevraagd wordt. Dan kan je even de temperatuur op de thermostaatkraan terugdraaien en weer warm zetten en dat werkt dan ongeveer een minuut. Daarna koelt die weer af en werkt deze truc niet meer.

Als het water blijft lopen wordt het aan het einde van het tijdslot weer gewoon netjes warm.

Overigens is dit ons de eerste 2 jaar niet opgevallen. Na 2 jaar heb ik wat dingen veranderd via de isense thermostaat zoals aanlevertemperatuur van het cv water. Dit lijkt mij losstaand van het tapwater. Voor zover ik kan zien staat daarin alles conform initiële installatie.

Iemand die dit probleem herkend of mij in de juiste richting kan sturen? ook via google vind ik niets wat hier op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olkevier
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-02-2024
Beste,

Kan je even parameter P3 controleren hoe dit is ingesteld?