Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 17:48

Baseboy

No better Chat as IRC CHAT

Topicstarter
Hey,

Onze situatie is als volgt coax direct in de tv met een smartcard in een ci+ module. TV Panasonic Vierra en geen npo start app erop aangezien tv is te oud en niet mogelijk.

Vandaag wou ik NPO 1 nieuws kijken op de tv en kwam de melding:

Dit toestel word niet ondersteund. Kijk op https://service.npo.nl voor meer informatie.

Met de Delta helpdesk gebeld en ook daar vonden ze het raar. bij me pa op zijn TV een nieuwer model werkte het wel gewoon. Na een helder moment de internet verbinding uit de tv gehaald. Dan werkt het wel gewoon als ik op npo 1 2 of 3 kijk. Doe ik de utp er weer in komt gelijk weer die melding.

Rara wie weet hoe dit kan? Sta er van te kijken en Delta ook. Dat dit puur door die UTP kabel erin komt.

Mvg

Base

Better to burn out, than fade away

Beste antwoord (via Baseboy op 05-12-2023 12:58)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Blijkbaar iets met de hbbtv-signalering, er loopt een draadje hierover op het ziggo-forum bij iemand met hetzelfde probleem, maar dan met een b&o. Kijk eens in de instellingen van de tv of je hbbtv helemaal uit kunt schakelen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zal toch wel met die nieuwe app te maken hebben vermoed ik... Ze zijn nogal aan het mutsen daar...
Ik krijg de melding dat ik ben geblokkeerd op m'n tv (via de app), misschien blokkeren ze meer..?

nieuws: Vernieuwde app NPO Start heeft problemen op iOS en smart-tv's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Baseboy schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:58:
Vandaag wou ik NPO 1 nieuws kijken op de tv en kwam de melding:

Dit toestel word niet ondersteund. Kijk op https://service.npo.nl voor meer informatie.
Kan je eens precies vertellen hoe je dan NPO 1 aanzet? Want het lijkt er hier sterk op dat je hier (al dan niet bewust) toch een app op je tv gebruikt van NPO.

Je kan vast ergens in je tv ook gewoon de zenderlijst (van wat 'ie op coax ontvangt) zien. Als je de zender vanaf daar kiest, werkt het dan wel?

Ik denk dat dit sowieso niet een probleem is waar je provider (Delta) wat aan kan doen, dit probleem ligt niet bij hen.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 04-12-2023 19:14 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy

Baseboy

Topicstarter
remco_k schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:09:
[...]

Kan je eens precies vertellen hoe je dan NPO 1 aanzet? Want het lijkt er hier sterk op dat je hier (al dan niet bewust) toch een app op je tv gebruikt van NPO.

Je kan vast ergens in je tv ook gewoon de zenderlijst (van wat 'ie op coax ontvangt) zien. Als je de zender vanaf daar kiest, werkt het dan wel?
Simpel gezegd zet de TV aan druk op 1 voor NPO 1, 2 NPO 2, 7 RTL enz de standaard zenderlijt die we van delta krijgen via die CI+ module en smartcard. zender lijst komt binnen via DVB-C daar kijken we ook altijd via.

Totaal geen app of iets dergelijks. Echter zodra die UTP kabel erin zit komt 1 2 3 met die melding. Zit die er niet in doen ze het gewoon.

Een heel vreemd iets dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy

Baseboy

Topicstarter
dragon2 schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:04:
Zal toch wel met die nieuwe app te maken hebben vermoed ik... Ze zijn nogal aan het mutsen daar...
Ik krijg de melding dat ik ben geblokkeerd op m'n tv (via de app), misschien blokkeren ze meer..?

nieuws: Vernieuwde app NPO Start heeft problemen op iOS en smart-tv's
Dat vermoed ik dus ook dat het daar mee te maken heeft. Had dat nieuws niet gelezen ;(

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Blijkbaar iets met de hbbtv-signalering, er loopt een draadje hierover op het ziggo-forum bij iemand met hetzelfde probleem, maar dan met een b&o. Kijk eens in de instellingen van de tv of je hbbtv helemaal uit kunt schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik moest gelijk aan HbbTV denken en het lijkt erop dat dat recentelijk is uitgefaseerd: https://www.marketingrepo...tart-met-vernieuwde-apps/

[edit]
Ah, spuit11 :D

[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 04-12-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Baseboy schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:15:
[...]
Totaal geen app of iets dergelijks. Echter zodra die UTP kabel erin zit komt 1 2 3 met die melding. Zit die er niet in doen ze het gewoon.

Een heel vreemd iets dit
En
Baseboy schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:15:
[...]
Dat vermoed ik dus ook dat het daar mee te maken heeft. Had dat nieuws niet gelezen ;(
Nee, deze 2 antwoorden gaan echt niet samen. Als je de app niet gebruikt (cq niet installeren kan) dan heb je ook geen last van wat er in dat nieuws over de app besproken wordt.

Dat HbbTV verhaal is veel plausibeler als oorzaak.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 04-12-2023 19:24 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy

Baseboy

Topicstarter
remco_k schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:20:
[...]

En

[...]

Nee, deze 2 antwoorden gaan echt niet samen. Als je de app niet gebruikt (cq niet installeren kan) dan heb je ook geen last van wat er in dat nieuws over de app besproken wordt.

Dat HbbTV verhaal is veel plausibeler als oorzaak.
Heel vreemd heb het uitgezet en werkt gewoon weer..... Dan moet er toch een signaal gegeven worden dat hij dat ongewild gaat doen? Ondanks dat die app er totaal niet opstaat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baseboy

Baseboy

Topicstarter
Oplossing was dus HbbTV uit.

Panasonic heet het Data Service Applicatie.

menu -> Instellingen -> TV Instellingen -> Data Service Applicatie UIT

Thx to @hcQd @remco_k @Bigs @dragon2

mvg Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Baseboy schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:29:
[...]
Heel vreemd heb het uitgezet en werkt gewoon weer..... Dan moet er toch een signaal gegeven worden dat hij dat ongewild gaat doen? Ondanks dat die app er totaal niet opstaat?
Dat is niet vreemd maar logisch:
Het heeft, zoals ik al zei, helemaal niets met die app te maken. HbbTv is een ander online systeem waar je nu last van had, wat standaard aanwezig is op je tv. (En je nu uit hebt gezet)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
remco_k schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:50:
[...]

Dat is niet vreemd maar logisch:
Het heeft, zoals ik al zei, helemaal niets met die app te maken. HbbTv is een ander online systeem waar je nu last van had, wat standaard aanwezig is op je tv. (En je nu uit hebt gezet)
Het heeft wel met die app te maken ;)

"De achtergrond voor het einde van de ondersteuning van HbbTV is de introductie van een vernieuwde versie van NPO Start/NPO Plus die stabieler, gebruikersvriendelijker en persoonlijker moet worden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ha, ja. Als je het zo bekijkt wel ja.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Laatst online: 04-05 20:48
thanks! ik liep tegen hetzelfde probleem aan en met jullie hulp snel opgelost 💪🏻
Pagina: 1