Samsung HW-C770S HDMI met 4K?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 08:41
Goedenavond allemaal.

Ik heb een nieuwe TV gekocht (75" Samsung 4K TV) en ben benieuwd of mijn versterker 4K ondersteund.

Al mijn "devices" gaan via de versterker (HDMI IN) naar de TV (HDMI OUT).

Mijn versterker is een samsung hw-c770s

Volgens de sticker die erop zit ondersteund deze HDMI V1.4 (3D)

Als ik hierop google verteld google mij dat voor 4K HDMI versie 1.4 nodig is :?

Wie kan mij vertellen hoe dit nu exact zit ?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07

FeaR

In GoT we trust

Grolsch schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:44:
Als ik hierop google verteld google mij dat voor 4K HDMI versie 1.4 nodig is :?
HDMI 1.4 (met HDCP 1.4) kan inderdaad 4K aan als resolutie. Resolutie is slechts één van de aspecten waar je naar moet kijken. 4K over HDMI 1.4 houdt op bij 30 Hz. Wil je 4K op 60 Hz moet je naar HDMI 2.0 en voor dezelfde resolutie op 120 Hz moet je naar HDMI 2.1. Het is een combinatie van resolutie en refresh rate.

Let alleen ook op dat jouw receiver te oud is om signalen als Dolby Vision, HLG, HDR10(+) te snappen. Afhankelijk van je bronnen is direct aansluiten op de TV mogelijk de beste keuze. Via HDMI ARC kan je terug naar de Samsung receiver. Zit je niet met de beperking van HDMI 1.4 qua beeld. Wel met de beperking dat HDMI 1.4 HDMI ARC heeft en geen HDMI eARC. Oftewel maximaal Dolby Digital Plus via die weg, geen Dolby TrueHD. Samsung TV ondersteunt geen DTS dus die track zal geheel niet door de TV komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FeaR schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:52:
[...]

HDMI 1.4 (met HDCP 1.4) kan inderdaad 4K aan als resolutie. Resolutie is slechts één van de aspecten waar je naar moet kijken. 4K over HDMI 1.4 houdt op bij 30 Hz. Wil je 4K op 60 Hz moet je naar HDMI 2.0 en voor dezelfde resolutie op 120 Hz moet je naar HDMI 2.1. Het is een combinatie van resolutie en refresh rate.

Let alleen ook op dat jouw receiver te oud is om signalen als Dolby Vision, HLG, HDR10(+) te snappen. Afhankelijk van je bronnen is direct aansluiten op de TV mogelijk de beste keuze. Via HDMI ARC kan je terug naar de Samsung receiver. Zit je niet met de beperking van HDMI 1.4 qua beeld. Wel met de beperking dat HDMI 1.4 HDMI ARC heeft en geen HDMI eARC. Oftewel maximaal Dolby Digital Plus via die weg, geen Dolby TrueHD. Samsung TV ondersteunt geen DTS dus die track zal geheel niet door de TV komen.
mmhh, niet het antwoord waar ik op gehoopt had, dus kort samengevat moet ik een nieuwe versterker kopen.

Nog tips voor een goede en betaalbare versterker waar ik mijn bestaande speakers op aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Grolsch schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:55:
[...]
mmhh, niet het antwoord waar ik op gehoopt had, dus kort samengevat moet ik een nieuwe versterker kopen.
Hangt van je eisen af. Zonder het benoemen van je randapparatuur en specifiek je eisen/wensen is er niets over te zeggen. Heb je een Xbox Series X of PlayStation 5 en wil je perse 4K op 120 Hz instellen of neem je genoegen met 60 Hz? Dat laatste maakt het verschil tussen een receiver van mogelijk vijf jaar oud (HDMI 2.0) versus eentje van de laatste jaren (HDMI 2.1).
Nog tips voor een goede en betaalbare versterker waar ik mijn bestaande speakers op aan kan sluiten?
Je loopt lang genoeg op Tweakers mee om te weten dat het zo niet werkt ;) Waarbij "betaalbaar" een subjectief begrip is en gewenste HDMI versie (zie boven) nog niet duidelijk.

Scheelt dat de huidige Samsung geen passieve subwoofer heeft en de speakers ook geen vreemde/merk eigen connectie, oftewel 99,99% van de receivers die je los koopt zal deze speakers aan kunnen sturen. Neem wel een receiver met 7.x of hoger aangezien je zeven speakers hebt. Kan je eventueel nog kiezen of je het bij 7.1 houdt zoals nu of naar 5.1.2 met ATMOS (wordt dan wel speakers verhangen).

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 04-12-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FeaR schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:59:
[...]

Hangt van je eisen af. Zonder het benoemen van je randapparatuur en specifiek je eisen/wensen is er niets over te zeggen. Heb je een Xbox Series X of PlayStation 5 en wil je perse 4K op 120 Hz instellen of neem je genoegen met 60 Hz? Dat laatste maakt het verschil tussen een receiver van mogelijk vijf jaar oud (HDMI 2.0) versus eentje van de laatste jaren (HDMI 2.1).

[...]

Je loopt lang genoeg op Tweakers mee om te weten dat het zo niet werkt ;) Waarbij "betaalbaar" een subjectief begrip is en gewenste HDMI versie (zie boven) nog niet duidelijk.

Scheelt dat de huidige Samsung geen passieve subwoofer heeft en de speakers ook geen vreemde/merk eigen connectie, oftewel 99,99% van de receivers die je los koopt zal deze speakers aan kunnen sturen. Neem wel een receiver met 7.x of hoger aangezien je zeven speakers hebt. Kan je eventueel nog kiezen of je het bij 7.1 houdt zoals nu of naar 5.1.2 met ATMOS (wordt dan wel speakers verhangen).
Ik heb een Caiway kastje, een Formuler Z11 max en binnenkort een PS5.

Dus als ik het goed begrijp moet ik dan eigenlijk wel een versterker hebben die HDMI 2.1 ondersteund.
Ik gebruik mijn systeem met 5 speakers (2 x front, 2 x surround achter, centerspeaker + subwoofer), dus 5.1 is voldoende.

Via de Pricewatch kom ik dan bijv. op onderstaande versterker uit, die kan toch alles wat ik wil voor een redelijk zacht prijsje, of vergeet ik iets belangrijks :?

uitvoering: Denon AVR-S660H

Ik wil dus mijn bestaande speakers weer gebruiken, maar dat zijn geen grote lummels, dus max vermogen is niet zo'n issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb maandag maar direct bovenstaande Denon versterker besteld, en nu werkt het als de brandweer!

Voorlopig kan ik weer vooruit met dit setje.

@FeaR , tnx voor je hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Grolsch schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:16:
Ik heb maandag maar direct bovenstaande Denon versterker besteld, en nu werkt het als de brandweer!

Voorlopig kan ik weer vooruit met dit setje.

@FeaR , tnx voor je hulp
Fuck, je aanvulling of die Denon goed was had ik gemist. Je had altijd een DM kunnen doen om me even wakker te schudden. Maar goede keuze, gekeken wat je nodig hebt en dat gekocht. Sky is limit qua audio, maar je moet het niet gekker maken dan nodig.

Pagina: 1