WhatsApp nieuwe iPhone loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noci11
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-01-2024
Mijn vraag

Ik heb de inhoud van mijn iPhone 11 overgezet naar mijn nieuwe iPhone 14. Dit d.m.v. van een iCloud-reservekopie en een reservekopie van WhatsApp. Alles lijkt goed verlopen en loopt soepel, echter loopt WhatsApp helemaal vast zodra ik een foto wil opslaan of doorsturen.

Wat ik al heb geprobeerd:
- iPhone herstarten
- Nachtje wachten
- Software updates
- WhatsApp opnieuw installeren
- harde reset

Sowieso lijkt WhatsApp al ietsje minder snel bij het openen van de app.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Ik hoor het heel graag!

Beste antwoord (via noci11 op 05-01-2024 22:09)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nieuwe update. 23.25.0 is net uit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 08:30
Hier ook zelfde probleem. Dit met een iPhone13

In een andere app / appgroep waar stukken minder foto’s instaan gaat het wel goed.

Als ik in de app / appgroep waar juist veel foto’s staan loopt die vast.

Denk dat het iets te maken heeft met whatsapp opslaan met foto’s. Je kan beter de foto’s direct in de filmrol opslaan en niet laten bewaren binnen whatsapp

Edit : net nog even gekeken maar in een app / appgroep als je dan meer foto’s selecteert dan gaat het ook vaak gewoon goed.

[ Voor 14% gewijzigd door londemanmp op 04-12-2023 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er is net een update uit, misschien verhelpt die de klacht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noci11
londemanmp schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:37:
Hier ook zelfde probleem. Dit met een iPhone13

In een andere app / appgroep waar stukken minder foto’s instaan gaat het wel goed.

Als ik in de app / appgroep waar juist veel foto’s staan loopt die vast.

Denk dat het iets te maken heeft met whatsapp opslaan met foto’s. Je kan beter de foto’s direct in de filmrol opslaan en niet laten bewaren binnen whatsapp

Edit : net nog even gekeken maar in een app / appgroep als je dan meer foto’s selecteert dan gaat het ook vaak gewoon goed.
Bedankt voor de reactie. Ik zie nu ook dat het idd helpt om met meerdere tegelijk te selecteren. Precies dezelfde bug dus. Maar foto’s automatisch op gaan slaan vind ik wel een gedoe geven zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noci11
Hackus schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:38:
Er is net een update uit, misschien verhelpt die de klacht
Bedankt voor de reactie. Ik heb beide telefoons geupdate en opnieuw geprobeerd. Maar het biedt helaas geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 08:30
noci11 schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:28:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik zie nu ook dat het idd helpt om met meerdere tegelijk te selecteren. Precies dezelfde bug dus. Maar foto’s automatisch op gaan slaan vind ik wel een gedoe geven zeg..
Instellingen, chats, voeg toe aan filmrol.

Bij je foto’s zie je dan een map met Whatsapp en daar staan alle foto’s in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:58
noci11 schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:40:
Mijn vraag

Ik heb de inhoud van mijn iPhone 11 overgezet naar mijn nieuwe iPhone 14. Dit d.m.v. van een iCloud-reservekopie en een reservekopie van WhatsApp. Alles lijkt goed verlopen en loopt soepel, echter loopt WhatsApp helemaal vast zodra ik een foto wil opslaan of doorsturen.

Wat ik al heb geprobeerd:
- iPhone herstarten
- Nachtje wachten
- Software updates
- WhatsApp opnieuw installeren
- harde reset

Sowieso lijkt WhatsApp al ietsje minder snel bij het openen van de app.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Ik hoor het heel graag!
Ligt niet aan je iPhone maar aan Whatsapp, ik heb dat al een paar weken nu. Vooral bij doorsturen van foto's of filmpjes, dan slaat WA helemaal vast en moet ik de app killen, dan de foto of video eerst opslaan en dán lukt het versturen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noci11
Dennisdn schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 07:15:
[...]

Ligt niet aan je iPhone maar aan Whatsapp, ik heb dat al een paar weken nu. Vooral bij doorsturen van foto's of filmpjes, dan slaat WA helemaal vast en moet ik de app killen, dan de foto of video eerst opslaan en dán lukt het versturen wel.
Ah vervelend zeg, ook dat dat al zo lang duurt!

Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Gewoon laten en hopen op een nieuwe update die de boel fixt? (Want vroeg me nog af of t zin heeft om de reservekopie te verwijderen en clean te beginnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:58
noci11 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:35:
[...]

Ah vervelend zeg, ook dat dat al zo lang duurt!

Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Gewoon laten en hopen op een nieuwe update die de boel fixt? (Want vroeg me nog af of t zin heeft om de reservekopie te verwijderen en clean te beginnen?)
Persoonlijk vind ik het eerlijk gezegd niet belangrijk genoeg om er iets mee te doen. Whatsapp is normaal gesproken hartstikke stabiel, ook dit komt vanzelf wel weer goed met een update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noci11
Dennisdn schreef op woensdag 6 december 2023 @ 06:13:
[...]

Persoonlijk vind ik het eerlijk gezegd niet belangrijk genoeg om er iets mee te doen. Whatsapp is normaal gesproken hartstikke stabiel, ook dit komt vanzelf wel weer goed met een update. :)
Ah bedankt voor je reactie. Zolang ik dat maar weet inderdaad! Ik dacht dat het aan mijn reservekopie lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

klik eens in je foto album op de foto zodat die "laadt" vaak helpt dat wel. hoop niet dat je + 5gb aan fotoś en video's hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noci11
Hackus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:34:
klik eens in je foto album op de foto zodat die "laadt" vaak helpt dat wel. hoop niet dat je + 5gb aan fotoś en video's hebt :D
Laden doet-ie wel gelukkig, maar kan er vervolgens niks mee. Loopt gelijk vast als ik ‘m wil doorsturen of opslaan.

De reservekopie is rond de 22 gb (is natuurlijk een paar jaar aan foto’s en video’s), volgens Amac zou dit echt geen probleem moeten zijn. Moet ik m dan toch eens flink gaan opruimen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nieuwe update. 23.25.0 is net uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 15:38
Helaas verhelpt deze update het probleem niet.. (op 15 Pro)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marfer
  • Laatst online: 25-12-2023
Hier ook hetzelfde probleem. Heb het ook gemeld bij WA Support. Dus hopelijk gaat dat iets opleveren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Hier precies hetzelfde probleem met een iPhone 13 mini. Helaas heb ik de telefoon gereset en is het probleem nogsteeds niet verholpen. Een probleem bij Whatsapp dus. Maar ik kan nu mijn reservekopie niet meer terughalen vanaf iTunes op een pc want de iPhone crasht telkens tijdens het restoren. Zit nu dus met een lege telefoon én een nog steeds niet werkende Whatsapp. Wat een bagger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

er is alweer een update uit. we zitten inmiddels op 23.25.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Na het op deze manier kwijtraken van veel chats, foto’s en video’s heb ik besloten alles van grote waarde los op te slaan. Ik verwijder elke week al mijn whatsapp gesprekken zodat ik er ook niet aan gehecht raak. Scheelt een hoop GB’s.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 15:38
Hier hetzelfde probleem. Zowel bij het opslaan van media (via het vierkantje met pijltje) complete freeze tenzij ik lang op de foto druk en dan op opslaan klik.

Een foto vanuit mijn album delen (via het vierkantje met pijltje) en dan whatsapp aanklikken, gebeurt er niets. Met Whatsapp Business dezelfde issues…

Inmiddels al een oplossing gevonden? Versie 23.25.8 verhelpt het niet in ieder geval. Via de help-chat kon whatsapp mij niet verder helpen…

Gegevens:
iPhone 15 pro
iOS 17.1.2
Whatsapp versie 2.23.25.80
iPhone gereset, opnieuw opgestart
Whatsapp verwijderd en opnieuw geinstalleerd

[ Voor 14% gewijzigd door smogendorff op 11-12-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GD-
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-05 09:53
Hier zelfde probleem op iPhone van beide ouders... Zeer vervelend, maar afwachten.. Op mijn oude iPhone geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc-hill
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-02-2024
Inmiddels is het probleem ook op de IPhone 14 en 15 (pro) aangekomen. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Artz schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:14:
Maar ik kan nu mijn reservekopie niet meer terughalen vanaf iTunes op een pc want de iPhone crasht telkens tijdens het restoren. Zit nu dus met een lege telefoon én een nog steeds niet werkende Whatsapp. Wat een bagger..
Dat bleek dan weer een probleem van iTunes te zijn waardoor bij een restorepoging mijn harde schijf volliep (iTunes maakt een complete kopie van je reservekopie alvorens terug te zetten. Drie keer proberen te restoren is drie keer een kopie en dus een volle schijf!!). Gelukkig nu wel kunnen restoren door al die extra kopieën eerst te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
Ik heb dit sinds dit weekend ook op een iPhone 15 Pro. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 12:48

heho

Ommen, Overijssel

Hier ook problemen met een iPhone 14 Pro. Heel lastig !

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 11:19
Workaround is afbeelding of video ingedrukt houden en dan bewaren. En vanuit je filmrol de actie die je wilde uitvoeren. Bij een bundel werkt alle bewaren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veer
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik heb dit ook als ik externe dingen (tikkies, google maps locatie) wil versturen via whatsapp. Iemand hier een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiboT80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Hee, ik heb sinds kort een iPhone 14 gekocht en heb dezelfde problemen met whatsapp:
- freeze whatsapp bij ‘delen knop’ (niet kunnen opslaan bij bekijken foto’s en delen..)
- niet kunnen delen van links / foto’s / screenshots naar whatsapp…

Is dit een IOS probleem of whatsapp bug??

Erg irritant (en naar mijn mening onnodig) om met workarounds te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Sowieso een whatsapp bug. Begon bij mij al bij de laatste ios 16 versie op een 13 pro max. ios 17 iphone pm nog hetzeflde gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noci11
Artz schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:36:
[...]

Dat bleek dan weer een probleem van iTunes te zijn waardoor bij een restorepoging mijn harde schijf volliep (iTunes maakt een complete kopie van je reservekopie alvorens terug te zetten. Drie keer proberen te restoren is drie keer een kopie en dus een volle schijf!!). Gelukkig nu wel kunnen restoren door al die extra kopieën eerst te verwijderen.
Fijn dat het voor jou opgelost is! :)

• noci11
Hackus schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:16:
er is alweer een update uit. we zitten inmiddels op 23.25.6
Thanks voor je betrokkenheid op dit topic! Kan het zijn dat het even duurt voordat deze zichtbaar is in de App
Store?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

noci11 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:35:
[...]

Thanks voor je betrokkenheid op dit topic! Kan het zijn dat het even duurt voordat deze zichtbaar is in de App
Store?
Klik op blauwe logo op je toestel met witte A, klip op je profiel logo rechts boven.=>
Account gereed en swipe omlaag voor nieuwe updates.
(laatste versie is al 23.25.80)

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 14-12-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake81
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik had hetzelfde probleem sinds één week op mijn iPhone 15, vandaag Whatsapp geupdate naar versie 23.25.81 en probleem opgelost.

Met dank aan Hackus hier net boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberth86
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-06-2024
Na de update bij mij ook nog steeds hetzelfde probleem. Wel workaround gevonden als ik in de chat druk op de persoon/ groep dan media, links en docs. En vanuit daar selecteer kan ik ze wel opslaan op me filmrol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
Gisteren is er weer nieuwe update uitgekomen. Die heeft het bij mij opgelost.

Versie: 2.23.25.84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 09:26
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn iPhone 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 15:26
Update WS heeft het opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 17:03
Versie: 2.23.25.84 lost het inderdaad bij mij op.
Pagina: 1