Watermeterput slopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik wil de kruipruimte van ons nieuwe huis na-isoleren. Ik zal dus redelijk wat spul de kruipruimte in moeten krijgen.

Het luik naar de kruipruimte is zo'n meter breed en +-50-70cm diep. Helaas wordt meer dan de helft van die breedte in beslag genomen door een soort van betonnen bak rondom de watermeter.

Kan ik die gewoon veilig verwijderen? En zijn daar eventuele negatieve consequenties van?

too weird to live too rare to die

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:14
Welja, als die niet constructief is wel. En als je bang bent voor de gevolgen metsel je daarna weer een muurtje terug.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51
No Hands schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:12:
Welja, als die niet constructief is wel. En als je bang bent voor de gevolgen metsel je daarna weer een muurtje terug.
Ik heb er geen twijfel aan dat hij niet constructief bijdraagt ;) hangt met een paar (behoorlijk dikke) draadijzers in de kruipruimte aan de boven gelegen vloer.

too weird to live too rare to die

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
de kunst is om bij het slopen van het beton de watermeter en het zachte koper niet te vernielen

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Bij m'n moeder zat ook zo'n ding om de watermeter heen. Tot de loodgieter iets onder de vloer moest doen en dat de enige toegang tot de kruipruimte was.

Nul negatieve gevolgen, waterbedrijf klaagt niet en we kunnen nu onder de vloer als dat nodig is :)